بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

Data center چيست؟

Data Center ، به مجموعه اى از سرويس دهنده ها، زيرساختارهاى ارتباطى و تجهيزات دسترسى که به منظور  ارائه ، نگهدارى و پشتيبانى از ميزبانى سرويس هاى اينترنتى بکارگرفته شده اند گفته مي شود.
سازمان ها،شرکت ها و اشخاص عادى مي توانند با اجاره کردن فضا و تجهيزات در اين مراکز صفحات وب،اطلاعات و  سرويس هاى مبتنى بر وب خود را بر روى بستر اينترنت      راه اندازى کنند.

A centra ized storage faci ity used by an ASP(Association for Shareware Professiona s) to retain database information re ated to the decision making processes of an organization

اسلاید 2 :

چیست؟ Hosting

به فضایی گفته می شود که بر روی یک کامپیوتر(Server) جهت اطلاعات سایت شما در نظر گرفته می شود. دقیقاً همانند یک پوشه (Fo der) بر روی کامپیوتر شما با این تفاوت که یک میزان مشخص فضا برای آن تعیین شود. موارد استفاده آن بارگذاری (Up oad) صفحات وب سایت، استفاده از صندوق پست الکترونیک (Emai ) و ... می باشد. این فضا با واحد مگابایت (Mb) اندازه گیری می شود.

 

A Hosting Services Provider (HSP) is an app ication service provider dedicated to providing hosting services. Typica y operates a Web server farm, either at a datacenter or co ocation faci ity.

اسلاید 3 :

ديتاسنتر داخلى ، چرا؟

-1   حذف ترافيک بى مورد وکاهش ارزبرى:

    دهها سرويس پيشتاز مبتنى بر وب مانند سرويس هاى وبلاگ نويسى،اتاق هاىگفتگو ، انجمنهاى تبادل نظر ، بانکهاى اطلاعاتى سازمانها و ادارات و نهادهاى دولتىو خصوصى و بانکها و ده ها وب سرويس پيشتاز ديگر ايرانى بعلت نبود ديتاسنتر و هاستينگايرانى در سرورهاى خارجى و اکثرا آمريکايى هاست شده اند که موجب پيدايش ترافيک داخلىو بى موردى در دروازه نقاط تماس بين المللى شده است. بيشاز80درصد بازديد کنندگان وکاربران وب سايت ها و وب سرويس هاىايرانى مقيم داخل کشورند و با نصب و راهاندازى و هاست کردن اين سايت ها در داخل کشور ميتوان به مقدار قابل توجهى از ترافيککاست و به اين ترتيب دروازه نقطه تماس بين الملل کشور را براى ديگر درخواست ها خالى کرد. ضمن اينکه باکاهش ترافيک، از نقاط تماس بين الملل ارز برى کمترى صورت خواهد گرفت.

اسلاید 4 :

ادامه ...

    2-بالا رفتن ضريب ايمنى :

 

    با راه اندازى ديتاسنترهاى ايمن داخلى، بانک ها ، نهادها و موسسات دولتى که نياز به امنيت بالايى در ارتباطات خود دارند ميتوانند بااستفاده از سرورهاى داخلى با اطمينانبيشترى اقدام به نگهدارى ، تبادل و ارائه سرويس در بستر ICT بکنند.
 

اسلاید 5 :

  3- تبديل ايران به hub مخابراتى منطقه :

-با توجه به موقعيت سياسى وجغرافيايى ايران از طرفى و وضعيت کشورهاى همسايه از طرف ديگر ميتواند ايران را بههاب مخابراتى منطقه تبديل کند و ديتاسنترايرانى مجموعه زيرساخت هاى مخابراتى لازمبراى يک هاب منطقه اى را کامل مي کند.
4- سود آ وری:

    بازار هاستيگ در کشورهاى درحال توسعه بازار پراستعدادى است که در صورت هدايت و مديريت درست ميتواند سود کلانى را نصيب صاحبانمراکز داده بکند.

اسلاید 6 :


5- توسعه فناورى اطلاعات:

    راه اندازى و استفاده از ديتاسنتر داخلى موجب افزايش توان وتخصص   نيروهاى داخلى، جلوگيرى از فرار مغزها واستفاده از توانشان در داخل کشور و توسعه IT از جهت توسعه زيرساختهاى آن ميشود.     6-مسئله تحریم و مسدود شدن سایت ها:

    با توجه به  جريان مسدود شدن سرور وبسايت خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) در زمستان 83 توسط شرکت آمريکايى The P anet و يا توقيف صدها دامنه (Domain) اينترنتى متعلق به ايرانى ها توسط شرکت هاى آمريکايى  مثل RegisterF yو Register ،که با استناد به قوانين تحريم ايالات متحده انجام شده بود، باراه اندازى ديتاسنترايرانى ديگر اخبار ناراحت کننده اى از اين دست منتشر نخواهد شد.

اسلاید 7 :

خارجیش بهتره!

چند مورد ازمزایای        استفاده ازDatacenterهای     خارجی:

پهنای باند زیاد و سرعت بالا

امنیت بالا

هزینه ها

 

اسلاید 8 :

تا کنون چه کرده ایم؟

طرح تصویب شده ایجاد IDC داخلی

دا د ن مجوزIDC  به بخش خصوصی  و... 

راه ا ندازی پایلوت ”شارع 2“

   ازجمله سرويس‌هاي قابل ارايه توسط"شارع 2" ميزباني وب، پروتكل اينترنت، محيط‌هاي گفتگو يا چت، موتور جست ‌وجو    و پست الكترونيكي را  می توان  نام برد.

اسلاید 9 :

موانع کار

-1   پهناى باند:

    در حال حاضر پهناى باند موجود در کشور 3.7 گيگا بايت بر ثانیه است. امااين رقم بازهم براى ديتا سنترهايى که ميخواهند به ميزبانان هزاران وبسايت و وب سرويس (و هاب منطقه) تبديل شوند بسيار ناچيز است!
2
- زيرساخت :

    براى راه اندازى سرورهاى استانى به يک بکبون مخابراتى و ارتباطى قوى و ايمن به همراه بکبون ذخيره (براى استفاده در مواقع خاص)نياز هست. بايد ديد آيا شبکه زيرساخت مخابراتى کشور بخصوص در بخش فيبر نورى توان جوابگويى به اين هاب هاى استانى و منطقه اى و برقرارى ارتباط بى دردسر بين سرورها را دارد يا خیر.

اسلاید 10 :

ادامه ...


3- هزينه ها:

    جز هزينه نصب و راه اندازى ، ديتاسنترها هزينه هایى از قبیل هزينه پهناى باند،هزينه نگهدارى سرور، هزينه نيروهاى متخصص و پشتيبانى شبانه روزى، هزينه نجومى برق و سوخت (براى تامين انرژيه الکتريکى در مواقع قطع شبکه سراسرى برق) و ده ها هزينه پنهان و آشکار ديگر را در بر دارند. بايد ديد آيا مديران ديتاسنترهاى داخلی       ميتوانند از پس این هزينه ها برآيند و به سودآورى برسند يا خیر.

    4- موازى کارى :

    مشکل ديگرى که شرکت ها پيش روى خود دارند رقابت با دولت است : طبق تصميم وزارت ICT نصب و راه اندازى ديتا سنتر در ايران طبق مناقصه اى به سه شرکت خصوصىواگذار شد اما بخش ديگرى از حاکميت يعنى سازمان تبليغات اسلامى و سازمان ثبت احوال کشور بدون توجه به تصميم وزارت ICT و مستقلا اقدام به برگزارى مناقصه راه اندازى IDC کرده اند که اين پارادوکس و موازى کارى به هر صورت براى بخش خصوصى خطرناک است.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید