بخشی از مقاله

دستگاه فتوکپی

فهرست:
انواع دستگاه کپی
روند کپی برداری توسط دستگاه کپی آنالوگ
روند کپی برداری توسط دستگاه کپی دیجیتال
روند کپی رنگی
فهرست الفبايي اصطلاحات و واژگان تخصصي دستگاه فتوكپي
آشنایی با چند نوع دستگاه کپی


انواع دستگاه کپی
digital
در اين نوع دستگاه كپي،‌ صفحه مورد نظر براي كپي برداري اسكن شده، سپس تصوير بازتابيده به سطح CCD (Charge coupled device) منتقل مي شود.

CCD با تبديل كردن تصوير به داده هاي الكترونيكي پرتو ليزري بوجود مي آورد كه توسط آن كپي ديجيتالي از سند اصلي بدست مي آيد.


در دستگاه كپي ديجيتال، يك درام هادي تصوير وجود دارد كه قسمتهاي سياه شده و به شكل نگاتيو درآمده توسط تونر را به سطح بالايي خود جذب كرده و تصوير برعكسي از سند اصلي بوجود مي آورد.

كاغذ يا فيلمي كه قرار است تصوير برروي آن چاپ شود به روي درام آورده شده و يك فشار قوي سبب مي شود تونر از درام بر روي كاغد يا فيلم منتقل شده و تصويري مستقيم درست مانند سند اصلي بوجود آورد.


تغذيه كاغذ يا فيلم مورد استفاده از طريق غلطكي صورت مي گيرد كه با توليد مداوم حرارت و فشار لازم، تونر را بر روي آنها منتقل مي كند


Energy Star
برنامه مشترك آژانس حمايت از محيط زيست و سازمان انرژي مي‌باشد كه از توليدات محافظ محيط زيست با بازدهي بالا حمايت مي‌كند.

محصولات دارنده Energy Star نسبت بي‌خطري از انرژي را فراهم كرده و از انتشار گازهاي گلخانه‌اي جلوگيري مي‌كنند


Color Scan
دستگاه مي تواند اسناد شما را با وضوح600dpi اسكن كرده و تصاوير را با شفافيت و وضوح بي نظير بازسازي كند


Copier/Printer/Scanner
قابليت انجام كپي، چاپ و اسكن از مزيتهاي فوق‌العاده دستگاه مي‌باشد كه مجموعه‌اي از امكانات كاربردي را براي كاربر ايجاد مي‌كند


12PPM
مي‌توان از طريق كامپيوترهاي داراي سيستم عامل Windows، اسناد را با سرعت 12ppm(بيشترين سرعت) چاپ كرد. همچنين مي‌توانيد از برخي عملكردهاي چاپي نيز استفاده كنيد


18CPM
با ويژگي منحصر به فرد SOPM (يكبار اسكن چند بار كپي) در مدل AR-1118J نسخه اصلي تنها يكبار در حافظه دستگاه اسكن مي‌شود اما با همين اسكن و با سرعت 18cpm مي‌توان تا 999 كپي تهيه كرد


Speedy Copying
ميزان كپي برداري پيوسته 20كپي در دقيقه (سايز A4) و بسيار سريع مي باشد
Speedy Copying (16CPM
ميزان كپي‌برداري پيوسته 16 كپي در دقيقه (سايز A4) و بسيار سريع مي‌باشد
High Speed Copying
در دستگاه كپي AR-M420U با توجه به خروجي 42cpm/ppm (سايز A4 در جهت عمودي) مي‌توان به آساني و در كمترين زمان، حجم زيادي از اسناد را كپي يا چاپ كرد.

از آنجا كه زمان تهيه اولين كپي 6/4 ثانيه است، انجام كارهايي با حجم كم بسيار سريع انجام خواهد شد


Quick First Copy Time (3.9Sec
زمان لازم براي تهيه اولين كپي بسيار كوتاه و تنها 9/3 ثانيه است
Quick First Copy Time (7.2Sec
زمان تهيه اولين كپي تنها 2/7 ثانيه مي‌باشد؛ بنابراين هنگام كپي‌برداري از چند سند كم‌حجم وقت اندكي تلف مي شود


Duplex Module
اين دستگاه در حالت استاندارد داراي يك واحد دوپلكس مي باشد كه ميتواند كپي‌ها و چاپ‌ها را بصورت دورو انجام دهد. با اينكار در مصرف كاغذ صرفه‌جويي شده و فضاي فايل‌بندي اسناد كمتر خواهد شد.

اگر وزن كاغذ كمتر از 205 گرم باشد، عمل چاپ دورو بطور اتوماتيك انجام خواهد شد. استفاده همزمان از كپي‌برداري دوپلكس و DSPF يكصدو‌پنجاه برگي بسيار كارآمدتر خواهد بود


Three Way Automatic Feeder
دستگاه داراي دو سيني تغذيه كاغذ، هركدام با گنجايش 250 برگ (بارگذاري كاغذ از جلو)، بعلاوه يك تغذيه‌كننده جانبي با قابليت تغذيه كاغذ‌هاي مخصوص و با گنجايش 100 برگ ميباشد.

تعدد تغذيه‌كننده‌هاي كاغذ براي كپي/چاپ در تيراژ بالا مفيد بوده و اگر لازم است به دفعات از صفحات با اندازه‌هاي مختلف كپي بگيريد، باعث صرفه جويي در وقت شما مي شود. دستگاه كپي دارنده اين مزيت مي‌تواند كاغذ‌هاي A3تا A5 را به راحتي تغذيه كند
Automatic Feeder
يك كاست تغذيه كاغذ 250‌برگي در جلوي دستگاه و يك سيني جانبي 100‌برگي در كنار دستگاه تعبيه شده است. مي‌توانيد از سيني تغذيه جانبي براي كپي/چاپ در تيراژ بالا و يا كپي برداري سريعتر از كاغذهايي با سايز مختلف (A3 الي A5) استفاده كنيد


Simulated Image
دستگاه كپي داراي يك موتور ليزري ديجيتال براي چاپ با شفافيت و وضوح فوق العاده مي‌باشد، بدين ترتيب تمام جزئيات سند اصلي مانند نوشته‌هاي ريز، جداول و تصاوير واضح و روشن خواهند بود.
دستگاه کپی مونوکروم
دو نوع دستگاه کپی مونوکروم وجود دارد: آنالوگ و دیجیتال
دستگاه کپی آنالوگ:
روش کار در این نوع دستگاه بدین صورت است که ابتدا صفحه مورد نظر برای کپی برداری اسکن شده و سپس تصویر بازتابیده، توسط تعدادی آینه و لنز مستقیماً به قسمت کپی برداری فرستاده می شود.


دستگاه کپی دیجیتال:
در این نوع دستگاه کپی، درست به روش نوع آنالوگ آن، صفحه مورد نظر برای کپی برداری اسکن شده، سپس تصویر بازتابیده به سطح CCD منتقل می شود.

CCD با تبدیل کردن تصویر به داده های الکترونیکی پرتو لیزری بوجود می آورد که توسط آن کپی دیجیتالی از سند اصلی بدست می آید.


در هر نوع دستگاه، یک درام هادی تصویر وجود دارد که قسمتهای سیاه شده و به شکل نگاتیو درآمده تسوط تونر را به سطح بالایی خود جذب کرده و تصویر برعکسی از سند اصلی بوجود می آورد.

کاغذ یا فیلمی که قرار است تصویر بر روی آن چاپ شود به روی درام آورده شده و یک فشار قوی سبب می شود تونر از درام بر روی کاغذ یا فیلم منتقل شده و تصویری مستقیم درست مانند سند اصلی بوجود آورد.


تغذیه کاغذ یا فیلم مورد استفاده از طریق غلطکی صورت می گیرد که با تولید مداوم حرارت و فشار لازم، تونر را بر روی آنها منتقل می کند.


روند کپی برداری توسط دستگاه کپی آنالوگ

7- آینه
8- لنز
9- سند اصلی
10- صفحه شیشه ای
11.واحد نور
1- سینی خروج کاغذ
2- واحد حرارتی
3- درام هادی تصویر
4- کارتریج تونر
5- سینی اصلی کاغذ
6- تغذیه کننده کاغذ جانبی
روند کپی برداری توسط دستگاه کپی دیجیتال
8- لیزر
9- سند اصلی
10- صفحه شیشه ای
11.واحد نور
12- آینه
13- لنز
14- CCD و پردازشگر تصویر

1- سینی خروج کاغذ
2- واحد حرارتی
3- درام هادی تصویر
4- کارتریج تونر
5- سینی اصلی کاغذ
6- تغذیه کننده کاغذ جانبی
7- اسکنر polygon

دستگاه کپی رنگی
تنها تفاوت در روش کپی برداری دستگاه کپی رنگی با دستگاه کپی دیجیتال مونو کروم این است که در کپی برداری رنگی ،

ابتدا تصویر به چهار رنگ اصلی آبی ، قرمز، زرد و سیاه تقسیم می شود. برای هر قسمت از تصویر، رنگ مربوط به آن (یا ترکیب رنگهای اصلی) از تونر بر روی کاغذ یا فیلم قرار می گیرد و به این ترتیب یک تصویر

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید