بخشی از مقاله

مقدمه
تجزیه و تحلیل های مالی، یکی از ابزارهای مدیریت مالی است که شامل ارزیابی در شرایط مالی و عملکرد یک شرکت تجاری یک وضعیت و یا حتی اقتصاد آن شرکت و پیش بینی شرایط و عملکرد آینده آن شرکت است. به عبارت دیکر این بدان معنی است که میزان ریسک و بازده مورد نیاز را بررسی می کند.
در یک شرکت بررسی های مالی ممکن است نه تنها برای ارزیابی عملکرد آن شرکت به کار رود بلکه برای ارزیابی قسمتهای مختلف از شرکت، بخشها و خطوط تولید نیز به کار می رود. این تجزیه و تحلیل ها ممکن است هم به صورت دوره ای و زمانی که مورد نیاز است انجام شود تا بتواند نه تنها تصمیمات مالی درست و آگاهانه را تضمین کند. بلکه به عنوان کمکی برای اتخاذ سیاستهای شخصی و سیستم های تشویقی مورد استفاده قرار گیرد. در بیرون از این موسسه، تجزیه و تحلیل های مالی ممکن است برای تعیین ارزش یک مصرف کننده جدید استفاده شود تا به وسیله آن توان منابع را برای شرایط قرارداد بلند مدت و همچنین عملکرد بازاری رقیبان را ارزیابی کنند. موسسات و سرمایه گذرانی که دارای زمان ونظر کارشناسی و یا منبعی که این بررسی های مالی را انجام می دهند نیستند ممکن است خود مبادرت به خرید این تجزیه و تحلیل ها از شرکتهایی که در این زمینه تخصص دارند بکنند چنین شرکتهایی می توانند گزارشاتی از از تجزیه و تحلیل های کاملاً دقیق با جزئیات کامل گرفته تا بررسی های ساده تجاری را انجام دهند.از نظر سهامداران نیز میزان افزایش ثروت چه از طریق افزایش قیمت و ارزش شرکت و چه از طریق سود نقدی حائزاهمیت است. این ارزیابی‌ها از نظر مدیران به لحاظ ارزیابی عملکرد خودشان و سایر بخش‌ها و نیز میزان پاداش صحیحی که به آنها پرداخت می‌شود و حق مسلم آنها است اهمیت است از نظر دولت‌ها این ارزیابی‌ها برای رسیدن به سه هدف تخصیص بهینه منابع به‌عنوان هدف اصلی، توزیع عادلانه درآمد و تثبیت شرایط اقتصادی با مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی حائزاهمیت است از نظر بانک‌ها و مؤسسات مالی - اعتباری نیز تداوم فعالیت شرکت و ایمان به بقای شرکت برای ارائه وام‌ها و تسهیلات اعطائی از نظر نرخ و میزان حائزاهمیت است. اما آنچه که بیشتراهميت دارد از دید سرمایه‌گذاران است، زیرا این قشر حاضر نیستند که در شرکت‌های با مخاطره بالا سرمایه‌گذاری کنند و لذا اگر هم چنانچه این کار را انجام دهند، به‌ازائ ارزش بیشتر، بازدهی بیشتر مورد انتظار خواهد بود.


شرکت کارا امین ارتباط

• تاريخچه :
تأسيس شركت :
شركت كارا امين ارتباط سومين شركت زير مجموعه صنايع مخابراتي راه دور ايران است كه در راستاي ساختار جديد ITI در تاريخ 18/8/82 تحت شماره 211538 در اداره ثبت شركتها و موسسات غير تجاري به ثبت رسيد.
شروع بهره برداري :
هسته اوليه اين شركت گروه ارتباطات ديتا از واحدهاي زير مجموعه معاونت فني شركت ITI بوده است كه در سال 78 ايجاد گرديد و در آن زمان مسئوليت شركت در مناقصات ديتا كه توسط شركت مخابرات ايران و ساير سازمان ها برگزار مي شود بعهده اين گروه بود. پس از تأسيس شركت و دريافت مجوز PAP در تاريخ 4/12/82، مقدمات مطالعه و تأمين تجهيزات پروژه كه بعنوان يكي از مهمترين اهداف شركت كارا امين ارتباط بود، شروع شد . در طول سال 1383 مديريت و پرسنل شركت در حال مطالعه، تدارك، نصب تجهیزات و راه اندازي اين پروژ مهم پرداخته و متعاقبا در سال 1384 اولبن فاز بهره برداري آغاز شد.
زمينه فعاليت :
شركت كارا امين ارتباط يكي از 11 شركت دارنده مجوز PAP مي باشد كه عمده فعاليتهاي آن در زمينه ارائه سرويسهاي پهناي باند گسترده (Broad Band) و ساير سرويس هاي مخابراتي مي باشد. ضمناً اين شركت در زمينه طراحي و مهندسي پلانهاي مخابراتي سوابق درخشاني دارد.

شرح فعاليتهاي شركت :
1- ارائه دهنده انواع سرويسهاي Broad band :
- اينترنت پرسرعت با تكنولوژي xDSL جهت عموم مردم
- ارائه سرويسهاي Wireless ، Wimax و VSAT
- طراحی و پیاده سازی شبكه هاي خصوصي مجازي (Virtual Private Network)VPN
2- تأمين، فروش ، نصب و راه اندازي، پشتيباني و نگهداري سيستمهاي ارتباطی
3- طراحي ،پياده سازي ، نگهداري و مديريت انواع سيستمها و شبكه هاي مخابراتي (System Integration) : شبكه هاي LAN و WAN
4- ارائه مشاوره در خصوص راه حلهاي شبكه هاي ارتباطي (Solution Provision)
5- طراحي و ساخت اسپليتر، بالن و پانل بالن
6- فروش مودمهایADSL و ADSL2+ در انواع USB ,Ethernet ,Hybrid
7- فروش انواع تجهیزات مخابراتی
8- فروشSplitter ,Mixer , Balloon
9- ارائه سرویس ADSL در10 استان و20 شهر و110مرکز مخابراتی
10- مجری پروژهICTروستایی استان فارس
11- مجری پروژه نظارت تصویری در شیراز ( جهت سازمان حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری شیراز)
تنوع مشتريان
1- شرکتهای مهندسین مشاور( در زمینه الکترونیک ، مخابرات و شبکه ):
شرکت ستاره سبز - شرکت برج الکترونیک – شرکت آواژنگ- شرکت نرم افزار سیمین- شرکت مشاور ساختمان صنعت- شرکت آرسا ساختمان- شرکت پارس پویش - شرکت جهان پی سامان و...
2- بانکها وشرکتهای بیمه :
بیمه البرز- بیمه کار آفرین- - بیمه خدمات در مانی- بانک اقتصاد نوین- بانک سپه - بانک ملی و ....
3- دانشگاهها ومراکز آموزشی ودرمانی:
سازمان نظام پزشکی- سازمان پزشکی قانونی- سازمان نظام پزشکی- آزمایشگاه دانشبد – داروخانه ها – بیمارستان شفا و ...
دانشکده فنی دختران- دانشگاه مجازی- موسسه تحقیقا ت وسرم سازی رازی - آموزشکده عالی دستغیب ...
4- سازمانها و وزارتخانه های دولتی :
شرکت توزیع نیروی برق- اداره داد گستری- شهرداری مرکزی- شورای حل اختلاف- سازمان کنسر سیوم - اداره اصناف- سازمان قطار شهری- استانداری فارس- پتروشیمی – سازمان تامین اجتماعی- اداره تعاون- بورس فارس- بورس حافظ - اداره انتشارات و مطبوعات و....
5- نشریات و مؤسسات فرهنگی:
آموزشگاه ملا صدرا- آموزشگاه فرزانگان- آموزشگاه فاضل- آموزشگاه قلم چی – آموزشگاه طرح- آموزشگاه عالی زند- آموزشگاه سماء ... - روزنامه نیم نگاه- ماهنامه عصر ارتباط- هفته نامه صحبت نو- هفته نامه همگام و...
6- موسسات صنعتی و تجاری:
شرکت فاتح صنعت کیمیا – شرکت اساس صنعت- شرکت فارس تکاب - شرکت زرین غزال- شرکت عایق سازان خاور میانه- شرکت نمک هامر- شرکت ارژن- شرکت عصر اندیشه- شرکت ایران خودرو- شرکت تالیا – هتل ها و ...
7- VPN:
دفاتر خدمات ارتباطی- بانک ملت استان گلستان- شرکت سیمان فارس نو – شرکت سیمان داراب – طرح دولت الکترونیک شهرستان نیریز و ...
8- مجری پروژه کارت هوشمند سوخت
9- دفاتر هواپیمایی
10- مشترکین خانگی
چارت سازمانی
شرکت کارا امین ارتباط متشکل از دو دفتر : دفتر تهران و دفتر شیراز ، دارای بیش از شصت پرسنل مجرب و با تجربه می باشد و ساختار سازمانی آن به شرح ذیل می باشد:
1- مدیریت:
هیئت مدیره کارا امین ارتباط متشکل از سه نفر می باشد که تعیین سیاستهای کلان شرکت، هدایت و برنامه ریزی دراز مدت را به عهده دارند.
سوابق و تجارب کاری در زمینهIT یکی از ویژگیهای بارز اعضاء هیئت مدیره می باشد. در حال حاضر کنترل و نظارت بر کلیه عملیات، تعاملات و گزارشهای کاری روزانه واحد های مختلف به صورت مشخص و تعریف شده توسط مدیریت انجام می پذیرد.
2- واحد فنی
این واحد با هدف افزایش توان فنی کارشناسان خودو به روز کردن توانمندیهای خود در زمینه های مختلف فنی فعالیت می نماید که میتوان مختصراً به موارد ذیل اشاره نمود:
2-1 نصب و راه اندازی اینترنت پر سرعت در مراکز مخابراتی ،که شامل نصب تجهیزات پسیو و اکتیو، وتنظیمات مربوط به DSLAM می باشد.
2-2 تنظیمات مربوط به تجهیزات مخابراتی و شبکه ای جهت راه اندازی ISP از جمله تنظیم روتر، سوییچ ، AAAServer وAccounting.
2-3 ارائه طرح پیاده سازی پروژه ICT روستایی در استانهای فارس و آذر بایجان غربی.
2-4 پشتیبانی و توسعه تجهیزات موجود در مراکز مخابراتی شیراز و سایر شهرستانهای تحت پوشش .
2-5 گسترش ارتباط بین مراکز مخابراتی بر بستر سیم خصوصی
2-6 مانیتورینگ دایمی میزان پهنای باند مشترکین و پهنای باند مورد نیاز شبکه
2-7 مشاوره در زمینه انواع راه حلهای انتقال دیتا
3-واحد فروش و توسعه
این واحد به عنوان لبه تماس شرکت با مشتریان وظیفه تحلیل نیاز مشتری و ارائه راه حل های جامع را بر عهده دارد.از عمده فعالیتهای این واحد:
3- 1 - بررسی فرصتهای جدید در شهرستانها
3- 2 - ارتباط مستقیم بامسئولان مخابرات و پیگیری امور مخابرات مراکز
3-3 - هدایت بخش امور مشترکین و پشتیبانی فنی
3-4- مذاکره و تنظیم قرارداد شرکای تجاری
3-5- خرید تجهیزات مورد نیاز شرکت و فروش تجهیزات به دیگر شرکتها و شهرستانها
3-6 - ارزیابی موقعیت شرکت از لحاظ فروش و تو سعه در مقایسه با دیگر شرکتهای رقیب
4-واحد تحقیق و مهندسی
4-1- ارائه طرحهای مناسب در جهت بهبود کیفیت service و ارائه به بخش فنی
4-2- مطالعه و بررسی بر روی تکنولوژی های جدید ایجاد شده
4-3- سرویس دادن به پروژه های جاری شرکت از لحاظ علمی و فنی
4-4- بررسی مناقصات و تحلیل آنها و معرفی آنها به مدیر عامل بر اساس توانایی وامکانات شرکت
5-واحد سیستمهای بی سیم
شرکت KAEضمن ارائه روشهای و راهکار های نوین ارتباطی برای جایگزینی مشکلات سیمی و ارائه راه حل های جامع مخابراتی ، از بستر بی سیم جهت انتقال صدا ،تصویر و دیتا در فواصل مختلف تا KM200 نیز بهره میبرد.
5- 1- ارائه سرویسهای Point Wireless Point to Multi Wireless Point to Point,
با در نظر گرفتن ارتقاء کیفیت سرویس (حذف تجهیزات میانی مخابرات)،ارائه خدمات و سرویسهای دیتا به متقاضیانی که به دلایلی قادر به استفاده از خطوط ADSL نیستند .
5-2- ارائه سرویسهای WiFi بصورت In door, Out door و ایجاد Hot Spot در مراکز مختلف.
تا کنون راه حل های فوق برای مراکز دانشگاهی ، پایانه های مسافر بری، کار خانجات متعدد، فرودگاه و مناطق باستانی توریستی ارائه شده است .
5-3- ارائه سرویسهای مختلف VSAT
این نوع سرویسها با همکاری شرکتهای SAPبه منظور اتصال نقاط متعدد شرکت ها به یکدیگر برای انتقال انواع داده با کیفیت بالا بوده ،که مسافت و موانع جغرافیایی مانع استفاده از دیگر انواع راه حلهای سیمی یا بی سیم برای آنها می باشد.
5-4- آماده سازی بستر مناسب جهت ارائه سرویسهای WIMAX:
با استفاده از این سرویس بصورت Non line of sight سهولت استفاده از سرویسهای اینترنت پر سرعت با کیفیت بالا و نیز سرویسهای ویدیو کنفرانس و VOIP بدون نیاز به خطوط مخابراتی در فواصل مختلف مهیا می گردد.
6-واحد بازاریابی و تبلیغات
این دو واحد بر اساس روشهای نوین در رشد و توسعه فعالیتهای فروش و جذب مشترکین و ارتقاء کیفیت خدمات پس از فروش از طریق نظر سنجی نقش عمده ای دارند.
7-واحد مستند سازی
ثبت کلیه اجزاء و مراحل کار و نحوه ارتباط بین مراحل مختلف به نحوی که کار بران بتوانند به سهولت از نحوه کار آشنایی حاصل کنند.
واحد مستند سازی نحوه ارائه خدمات واحدها به یکدیگر و اطلاع رسانی را مشخص مینماید. به عبارت ساده تر نحوه تعامل بین قسمتهای مختلف هر شرکت ،اصلاح روشها ،نحوه ارتباطات، شرح مراحل کار ،نمودار های گردش کار،مدت زمان انجام کار با توجه به نوع ارتباط مشخص گردیده و در این واحد به صورت مستند ،ثبت میگردد. جهت ثبت و طبقه بندی مدارک و اطلاعات مورد نیاز ضروری است فرمهای مورد نیاز تهیه وتنظیم گردند.
8-واحد امور مشترکین
به منظور اطلاع رسانی به مراجعین، انجام امور ثبت نام مشترکین، سرویس دهی هر چه بهتر و ارائه خدمات پس از فروش به مشترکین ،واحد امور مشترکین فعالیتهای خود را ارائه میدهد.از جمله فعالیتهای دیگر این واحد میتوان : تمدید قرارداد،انجام هماهنگی های لازم جهت برقراری و یا قطع سرویس،پاسخگویی تلفنی و رفع خرابی، تهیه آمار هفتگی و...را نام برد.

9-وحد پشتیبانی فنی :
9- 1- پاسخگویی و پشتیبانی تلفنی مشترکین به صورت 12 ساعته ( 8 الی 20 )
9- 2 - نصب مودم و راه اندای و تحویل سرویس های اینتـرنت پـر سرعت و شبـکه های خصـوصی مجـازی ( VPN)
9-3 - رفع خرابی در محل مشترکین و مراکز مخابراتی
9-4- انجام تنظیمات مودم های Wireless Modem , Access Point , G.HDSL , ADSL 2+, ADSL
9-5- طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی انواع شبکه های LAN
9-6- رفع عیب سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترهای شخصی و Work Station های شبکه های کامپیوتری
10- واحد مالی و اداری :
این واحد امور مالی و اداری شرکت و پشتیبانی های ستادی لازم را به عهده دارد .

جدول توزیع پرسنل شرکت کارا امین ارتباط

دکترای تکنولوژی اطلاعات و کامپیوتر 1 نفر
کارشناس ارشد برق الکترونیک 1 نفر
کارشناس ارشد مخابرات 2 نفر
کارشناس ارشد کامپیوتر 1 نفر
کارشناس ارشد صنایع 1 نفر
کارشناس الکترونیک 8 نفر
کارشناس کامپیوتر 3 نفر
کارشناس مدیریت صنعتی 2 نفر
کارشناس صنایع 1 نفر
کارشناس حسابداری 3 نفر
کارشناس اقتصاد 1 نفر
فوق دیپلم الکترونیک 3 نفر
فوق دیپلم کامپیوتر 3 نفر
فوق دیپلم مکانیک 1 نفر
فوق دیپلم حسابداری 3 نفر
فوق دیپلم اقتصاد نظری 1 نفر
دیپلم 15 نفر


رضايتمندی مشتريان
شرکت کارا امین ارتباط موفقیت و رضایتمندی مشتریان را در موفقیت خود ارزیابی کرده و برای رسیدن به این هدف ارزیابی سطح کیفی وکمی خدمات را در دستور کار خود قرار داده است.
دارائيهاي ثابت مشهود
دارائيهاي ثابت مشهود بر مبناي بهاي تمام شده در حسابها ثبت ميشود، مخارج بهسازي و تعميرات اساسي كه باعث افزايش قابل ملاحظه در ظرفيت يا عمر مفيد دارائيهاي ثابت يا بهبود اساسي در بازدهي آنها ميگردد به عنوان مخارج سرمايه اي محسوب و طي عمر مفيد باقيمانده دارائيهاي مربوط مستهلك ميشود . هزينه هاي نگهداري و تعميرات جزئي كه به منظور حفظ يا ترميم منافع اقتصادي مورد انتظار واحد تجاري از استاندارد عملكرد ارزيابي شده اوليه دارائي انجام ميشود، هنگام وقوع به عنوان هزينه هاي جاري تلقي و به حساب سود و زيان دوره منظور ميگردد.
استهلاك دارائيهاي ثابت مشهود با توجه به عمر مفيد برآوردي دارائيهاي مربوط (و با در نظر گرفتن آئين نامه استهلاكات موضوع ماده 151 قانون مالياتهاي مستقيم مصوب 27/11/1380) و بر اساس نرخها و روشهاي زير محاسبه ميشود:
دارائــي نرخ استهلاك روش استهلاك
ساختمان 7 درصـد نزولي
وسائط نقليه 25 درصـد نزولي
اثاثيه و منصوبات 10 سـاله و سه ساله مستقيم
براي دارائيهاي ثابتي كه طي ماه تحصيل ميشود و مورد بهره برداري قرار ميگيرد ، استهلاك از اول ماه بعد محاسبه و در حسـابها منظور ميشود . در مواردیكه هر يك از دارائيهاي استهلاك پذير پس از آمادگي جهت بهره برداري به علت تعطيل كار يا علل ديگري براي مدتي مورد استفاده قرار نگيرد ، ميزان استهلاك آن براي مدت ياد شده معادل 30 درصد نرخ استهلاك منعكس در جدول بالاست .
موجودیها: موجودی مواد و کالا به اقل بهای تمام شده یا خالص ارزش فروش ارزشیابی میشود. در صورت فزونی بهای تمام شده نسبت به خالص ارزش فروش مابه التفاوت بعنوان ذخیره کاهش ارزش موجودی شناسایی میشود. بهای تمام شده موجودی با بکارگیری روش میانگین متحرک قیمت گذاری و در حسابها منظور میشود.

شرکت کارا امین ارتباط ( سهامی عام )
ترازنامه
سال84
داراییهای جاری : ریال
موجودی نقد 3576701265
حسابها واسناد دریافتنی تجاری 11254930807
سایر حسابهای دریافتنی 623709082
موجودی مواد وکالا 13366407491
سفارشات و پیش پرداختها 12707010
جمع دارائیهای جاری 28834455655
دارائیهای غیرجاری :
دارائیهای ثابت مشهود 12882795693
سرمایه گذاریهای بلندمدت 280646311
سایر دارائیها 198540084
سرقفلی حاصل از تلفیق 1164918240
جمع دارائیهای غیرجاری 14526900328
جمع دارئیها 43361355983
بدهیهای جاری :
حسابها واسناد پرداختنی تجاری 721470231
سایر حسابها و اسناد پرداختنی 3444052651
پیش دریافتها 37203840
ذخیره مالیات 111393184
سود سهام پیشنهادی و پرداختنی 6715417236
تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت 16196700379
جمع بدهیهای جاری 27226237521
بدهیهای غیرجاری :
تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت 1222841455
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 988763311
جمع بدهیهای غیرجاری 2211604766
جمع بدهیها 29437842287
حقوق صاحبان سهام :
سرمایه(12میلیون سهم یک هزار ریالی تمام پرداخت شده) 12000000000
اندوخته قانونی 1003734773
سود (زیان) انباشته 1032778923
جمع حقوق صاحبان سهام 14036513696
جمع بدهیها و حقوق صاحبان سهام 43474355983


شرکت کارا امین ارتباط ( سهامی عام )
ترازنامه
سال85
داراییهای جاری : ریال
موجودی نقد 1275693178
حسابها واسناد دریافتنی تجاری 11880941747
سایر حسابهای دریافتنی 1812174370
موجودی مواد وکالا 16151517598
سفارشات و پیش پرداختها 1479032001
جمع دارائیهای جاری 32599358894
دارائیهای غیرجاری :
دارائیهای ثابت مشهود 13513441865
سرمایه گذاریهای بلندمدت 1361058319
سایر دارائیها 88047000
سرقفلی حاصل از تلفیق 0
جمع دارائیهای غیرجاری 14962547184
جمع دارئیها 47561906078
بدهیهای جاری :
حسابها واسناد پرداختنی تجاری 6198585070
سایر حسابها و اسناد پرداختنی 2495604845
پیش دریافتها 77270230
ذخیره مالیات 2477490
سود سهام پیشنهادی و پرداختنی 4824401633
تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت 18513628005
جمع بدهیهای جاری 32111967273
بدهیهای غیرجاری :
تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت 977059534
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 1160933578
جمع بدهیهای غیرجاری 2137993112
جمع بدهیها 34249960385
حقوق صاحبان سهام :
سرمایه(12میلیون سهم یک هزار ریالی تمام پرداخت شده) 12000000000
اندوخته قانونی 1021810028
سود (زیان) انباشته 290135665
جمع حقوق صاحبان سهام 13311945693
جمع بدهیها و حقوق صاحبان سهام 47561906078


شرکت کارا امین ارتباط ( سهامی عام )
ترازنامه
سال86
داراییهای جاری : ریال
موجودی نقد 867012963
حسابها واسناد دریافتنی تجاری 12513480703
سایر حسابهای دریافتنی 3174000286
موجودی مواد وکالا 24348933654
سفارشات و پیش پرداختها 267251631
جمع دارائیهای جاری 41170679237
دارائیهای غیرجاری :
دارائیهای ثابت مشهود 12856377986
سرمایه گذاریهای بلندمدت 1282888982
سایر دارائیها 116347000
سرقفلی حاصل از تلفیق 0
جمع دارائیهای غیرجاری 14255613968
جمع دارئیها 55426293205
بدهیهای جاری :
حسابها واسناد پرداختنی تجاری 1084504282
سایر حسابها و اسناد پرداختنی 3385892781
پیش دریافتها 242040098
ذخیره مالیات 120635615
سود سهام پیشنهادی و پرداختنی 4266068300
تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت 38770682793
جمع بدهیهای جاری 47869823869
بدهیهای غیرجاری :
تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت 445424219
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 1290402655
جمع بدهیهای غیرجاری 1735826874
جمع بدهیها 49605650743
حقوق صاحبان سهام :
سرمایه(12میلیون سهم یک هزار ریالی تمام پرداخت شده) 12000000000
اندوخته قانونی 1021810028
سود (زیان) انباشته 7201167566
جمع حقوق صاحبان سهام 5820642462
جمع بدهیها و حقوق صاحبان سهام 55426293205


شرکت کارا امین ارتباط ( سهامی عام )
ترازنامه
سال87
داراییهای جاری : ریال
موجودی نقد 3106682434
حسابها واسناد دریافتنی تجاری 24606770767
سایر حسابهای دریافتنی 4130693847
موجودی مواد وکالا 8202187059
سفارشات و پیش پرداختها 831561572
جمع دارائیهای جاری 40877895679
دارائیهای غیرجاری :
دارائیهای ثابت مشهود 12678513862
سرمایه گذاریهای بلندمدت 1282888982
سایر دارائیها 235200199
سرقفلی حاصل از تلفیق 0
جمع دارائیهای غیرجاری 14196603043
جمع دارئیها 55074498722
بدهیهای جاری :
حسابها واسناد پرداختنی تجاری 820823300
سایر حسابها و اسناد پرداختنی 2147919859
پیش دریافتها 39393898
ذخیره مالیات 21007627
سود سهام پیشنهادی و پرداختنی 3798384669
تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت 39377426202
جمع بدهیهای جاری 46204955555
بدهیهای غیرجاری :
تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت 0
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 1709851574
جمع بدهیهای غیرجاری 1709851574
جمع بدهیها 47914807129
حقوق صاحبان سهام :
سرمایه(12میلیون سهم یک هزار ریالی تمام پرداخت شده) 12000000000
اندوخته قانونی 1021810028
سود (زیان) انباشته 5862118435
جمع حقوق صاحبان سهام 7159691593
جمع بدهیها و حقوق صاحبان سهام 55074498722

شرکت کارا امین ارتباط ( سهامی عام )
ترازنامه
سال88
داراییهای جاری : ریال
موجودی نقد 8746762531
حسابها واسناد دریافتنی تجاری 20392006270
سایر حسابهای دریافتنی 4308884992
موجودی مواد وکالا 10811002470
سفارشات و پیش پرداختها 751972312
جمع دارائیهای جاری 45010628575
دارائیهای غیرجاری :
دارائیهای ثابت مشهود 12246773846
سرمایه گذاریهای بلندمدت 1282888982
سایر دارائیها 138900199
سرقفلی حاصل از تلفیق 0
جمع دارائیهای غیرجاری 13668563027
جمع دارئیها 58679191602
بدهیهای جاری :
حسابها واسناد پرداختنی تجاری 1890165900
سایر حسابها و اسناد پرداختنی 1637061950
پیش دریافتها 46545407
ذخیره مالیات 0
سود سهام پیشنهادی و پرداختنی 3798384669
تسهیلات مالی دریافتی کوتاه مدت 44020713998
جمع بدهیهای جاری 51392871924
بدهیهای غیرجاری :
تسهیلات مالی دریافتی بلند مدت 0
ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان 1951759925
جمع بدهیهای غیرجاری 1951759925
جمع بدهیها 53344631849
حقوق صاحبان سهام :
سرمایه(12میلیون سهم یک هزار ریالی تمام پرداخت شده) 12000000000
اندوخته قانونی 1021810028
سود (زیان) انباشته 7687250275
جمع حقوق صاحبان سهام 5334559753
جمع بدهیها و حقوق صاحبان سهام 58679191602


شرکت کارا امین ارتباط
صورت سود وزیان
سال84

فروش خالص 29834708007
بهای تمام شده کالای فروش رفته 23826635533
سود ناخالص 6008072474
هزینه های فروش، اداری و عمومی 3769346426
خالص سایر درآمدها وهزینه های عملیاتی 295537363
سود(زیان)عملیاتی 1943188685
هزینه های مالی 1956943728
خالص سایر درآمدها وهزینه های غیرعملیاتی 515688315
سود قبل از مالیات(زیان) 501933272
مالیات 58835285
سود(زیان)خالص 443097987

شرکت کارا امین ارتباط
صورت سود وزیان
سال85

فروش خالص 47399919510
بهای تمام شده کالای فروش رفته 38013366830
سود ناخالص 9386552680
هزینه های فروش، اداری و عمومی 6105293659
خالص سایر درآمدها وهزینه های عملیاتی 273498835
سود(زیان)عملیاتی 3007760186
هزینه های مالی 3644138720
خالص سایر درآمدها وهزینه های غیرعملیاتی 1191220892
سود قبل از مالیات(زیان) 554842358
مالیات (21900591)
سود(زیان)خالص 532941767


شرکت کارا امین ارتباط
صورت سود وزیان
سال86

فروش خالص 34493337323
بهای تمام شده کالای فروش رفته 30143067207
سود ناخالص 4350270116
هزینه های فروش، اداری و عمومی 5087634385
خالص سایر درآمدها وهزینه های عملیاتی 524937163
سود(زیان)عملیاتی (1262301432)
هزینه های مالی 5513150779
خالص سایر درآمدها وهزینه های غیرعملیاتی 19505542
سود قبل از مالیات(زیان) (6755946669)
مالیات 0
سود(زیان)خالص (6755946669)

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید