بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

  • فصل اول: آشنايي كلي با مكان پروژه يا كار آموزي
  • مقدمه
  • اين طرح شامل سه فصل مي باشد كه فصل اول شامل مقدمه و تاريخچه شركت و مختصري از فرايند توليد مي باشد در بخش اول سعي شده تاريخچه فرش و نيز تاريخچه شركت به اختصار بيان شود و نيز مختصري از فرايند توليد نيز جهت آشنايي به اختصار بيان شده است.
  • در فصل دوم نيز سيستم حسابداري صنعتي شركت فرش افشار زرينه به تفكيك 1- حسابداري مواد 2- حسابداري حقوق و دستمزد 3- حسابداري انبار توضيح داده شده است. فصل سوم شامل آزمون نتايج و آموخته ها مي باشد كه در اين فصل بهاي تمام شده يك واحد كالا (يك تخته فرش 4 3 با اعداد فرضي به روش هزينه يابي مرحله اي محاسبه گرديده است. فصل چهارم شامل پيوست نمودارها و جداول و غيره مي باشد.
  • اميد است در سالهاي آتي ارتباط دانشجويان با صنعت بيشتر شده تا از اين طريق بتوانند از نزديك با صنعت آشنا شده و بتوانند آموخته هاي علمي خود را در صنعت مورد آزمايش و امتحان قرار دهند بخصوص براي دانشجويان مديريت صنعتي لازم است حداقل در طول تحصيل در دانشگاه چندين مورد از بخشهاي صنعتي و توليدي بازديد به عمل آورده و از نزديك با روند واقعي توليد و كار و نيز هزينه هاي آن آشنا شوند.
  • در اينجا بر خود لازم مي دانم از راهنماييهاي استاد ارجمند آقاي ابراهيم منصوري و نيز همكاري و مساعدت مدير عامل محترم شركت فرش افشار زرينه و همكاري آقاي كريم بكتاش و آقاي نژاد تشكر و قدرداني نمايم.
  • علي محمد زاده

اسلاید 2 :

تاريخچه :

تاريخچه فرش

فرش ايران داراي تاريخي بسيار طولاني است، در ايران از ديرباز بافتن انواع فرش متداول بوده و انگيزه اي اجدادي داشته است. به نوشته مورخان، جهانگردان، جنگجويان و آثار مكشوفه از گذشتگان گوياي آن است كه فرشبافي به صورت هنري دستي، مردمي، روستايي و عشايري در ايران سابقه بس دراز دارد.

پرفسور ((رودنكو)) كاشف ((فرش پازيريك)) معتقد است كه قالي مذكور كار مردم ماد يا پارس و پارت (خراسان بزرگ) است. توجه به نقش هاي مشابه و هم زمان اين فرش در ستون هاي تخت جمشيد نيز اين نظريه را تأييد مي نمايد. آثار ديگري از جمله نقاشيهاي برخي هنرمندان قرون وسطي حاوي نقش قاليهايي است كه گفته اند بافت ايران بوده است. برخي مورخان در مورد حمله روميان به ايران و غارت دستگرد قالي را از جمله غنايمي كه در اين غارت به دست آورده شده، قيد نموده اند و نيز منابع يوناني از قاليهاي زربافت ايران ياد كرده اند. ((فرش بهارستان)) با آن همه هنرمندي كه به تأييد روايات مختلف، در بافت آن به كار رفته بوده اگر چه گاه در تعريف از آن را اغراق پيموده شده اما خود نشانگر پيشرفت صنعت فرشبافي و صنايع جنبي از جمله طراحي و رنگرزي در ايران قديم مي باشد. فرش به عنوان نمودي از فكر و انديشه بشري و متأثر از حس نوجويي آن در طول تاريخ خود با نشيب و فرازهايي روبرو بوده كه گاه با فراغت فكري هنرمندان و محيط مناسبي كه براي رشد و شكوفايي هنر ايشان ايجاد گرديده به حد اعلاي خود رسيده و گاه صدماتي كه بر اثر مصائب طبيعي و غير طبيعي بر پيكر جامعه وارد شده، آن را به دوره نهفتگي و خمود سوق داده است.

اسلاید 3 :

  • عصر مغول يعني قرن هفتم هجري را مي توان دوران بس غم انگيز براي انواع هنر ايراني دانست و پس از آن قرون دهم و يازدهم هجري را كه عصر صفويان است زمان شكوفايي طبع هنري مردم ايران بايد به شمار آورد. آغاز دوران صفوي متقارن با رشد بسياري از هنرهاي دستي و توسعه آن در كليه شئون جامعه بوده است. بسياري از هنرمندان ايراني در اين دوره ظهور كرده اند كه با اغتنام فرصت از آرامش و محيط مساعدي كه به وجود آمده عمر گرانبهاي خود را بر سر ارتقاء سطح كيفي هنر و صنايع دستي نهاده اند و با ابداع طرح ها و نقشه هاي زيبا و هنرمندانه جايگاه اين صنايع به ويژه فرش را به حد اعلاء خود رسانيده اند و نام ايران را در سراسر جهان با آثار خود پر آوازه ساخته اند.

اسلاید 4 :

  • اينك با توجه به سهولت ايجاد ارتباط بين هنرمندان نقاط مختلف و پيشرفت تكنيك طراحي و نقش پردازي، فرش همگام با ساير هنرها و صنايع مردمي رو به تكامل رفته است، طرح هاي محلي به نقاط ديگر براي بافت فرستاده مي شود و هنرمندان از نتايج تجربيات ديگر همكاران خويش كاملاً با خبر مي گردند. وسايل كار طراحي پيشرفت نموده و تكنيك جديد به كمك هنرمندان آمده و ايشان به مهارت در تهيه و تكثير طرح هاي خود اقدام مي كنند. بازار هاي فرش جهاني به ويژه از اوائل قرن بيستم ميلادي رونق گرفته و اين خود تشويق دست اندركاران را در پي داشته و به ويژه در تبريز، كرمان، كاشان، اصفهان، اراك، داد و ستد اين كالاي ارزشمند را رونق داده و در اين زمان است كه بازار صادرات فرش هاي نو و كهنه گرم شده و كارگاه هاي بزرگ براي پاسخگويي به تقاضاهاي روز افزون داير گرديده است. اين قاليها به اروپا به ويژه كشور آلمان و آمريكا حمل مي گردد و موجبات تقويت بنيه مالي كشور را در حد خود فراهم مي سازد و تجارت خارجي را به سرمايه گذاري در توليد فرشهاي مورد در خواستشان تشويق و ترغيب مي نمايد. مجموعه اين اقدام طي قرن اخير در جهت تقويت بنيه اقتصادي كشور موثر بوده، اما دخالت فروشندگان و صاحبان سرمايه در كار طرح و رنگ فرش و سفارشات غير مسئولانه ايشان به كيفيت اين دستباف لطمه وارد ساخته است. عدم نظارت صحيح بر كار بافت فرش و بسياري عوامل ديگر از جمله قيمت ها و چگونگي صادرات طي نيم قرن گذشته، رقباي فرش ايران را به ميدان رقابت كشانده و از سوي ديگر سودجويان را به سوء استفاده از غفلت دست اندكاران و انجام تلقباتي در مراحل مختلف تهيه موارد اوليه و توليد فرش وا داشته و در نتيجه موجبات سقوط كيفيت و كميت و گرمي بازار فرش ايران را فراهم نموده است به منظور ايجاد پيوستگي ارتقاء سطح كيفي اين دستباف ارزشمند و تداوم تاريخ پر آوازه ي آن هوشياري و كوششي همه جانبه لازم است كه اميد است عشق و علاقه عامه مردم به اين ميراث اجدادي خود آن را در ضمير كليه دست اندكاران بيدار سازد.

اسلاید 5 :

  • تاريخچه شركت:
  • شركت صنايع فرش افشار زرينه مياندوآب در سال 1378 با هدف توليد فرش ماشيني فعاليت خود را در شهرك صنعتي مياندوآب بعنوان اولين و بزرگترين توليد كننده فرش ماشيني در شمال غرب كشور آغاز و با تلفيق هنر و ذوق بافندگان فرشهاي دستباف و تكنولوژي مدرن روز و بهره گيري از تجارب و دانش خبرگان فن، پايه گذار توليد فرشهاي منحصر به فردي در كشور گرديد و به زودي نام افشار كه ساليان درازي است در زمينه فرشهاي دستباف داراي شهرت جهاني است، در زيمنه فرش ماشيني نيز صاحب اعتباري درخشان گرديد.

اسلاید 6 :

اين شركت در راستاي جهاني شدن محصولات خود و دستيابي به بازارهاي فراتر از مرزهاي ميهن عزيزيمان، از اوايل سال 83 اقدام به توسعه و تجهيز همه جانبه خط توليد نموده و در كنار استفاده از پيشرفته ترين دستگاهها و تجهيزات مدرن روز با راه اندازي آزمايشگاه مجهز و واحد طراحي نقشه، ضمن بالا بردن كيفيت محصولات و منطبق نمودن آن با استانداردهاي جهاني، تنوع زيادي را نيز در جهت تأمين سلايق مختلف مشتريان ايجاد نمود.

شركت فرش افشار زرينه با بهره گيري از دستگاههاي پيشرفته و با نساجان مجرب و مديريت پيشرفته و توليد شبانه روزي خود تلاش مي كند تا علماي فرش ماشيني افشار زرينه را با شهرت جهاني منطقه افشار نگه دارد. صنايع فرش افشار زرينه اولين توليد كننده فرش ماشيني و پر سابقه ترين شركت فرش ماشيني در منطقه شمال غرب كشور بوده و با سرمايه گذاري عظيم توسط بخش خصوصي تأسيس و به بهره برداري رسيده و مفتخر است كه انواع فرش در طرحها، نقشه ها و رنگ هاي مختلف براي هر نوع ذوق و سليقه اي را توليد مي نمايد.

اسلاید 7 :

  • دستگاههاي اين شركت از نوع واندويل و دوراپير و تكنولوژي پيشرفته كامپيوتري مي باشد فرش هاي با تراكم 1000 و 1200 با نخ باير آلمان در 15 رنگ ثابت و با كيفيت عالي با ضمانت 10 ساله در سه شيفت كاري توليد و علاوه بر مصرف داخلي به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي نمايد.
  • شركت فرش افشار زرينه مياندوآب در پي فعاليت مستمر خود در زمينه هاي ارتقاء كيفيت توليد، ارائه روشهاي نوين فرش، مشتري مداري، رعايت اصول استانداردهاي تدوين شئه و ...
  • توانسته است به موفقيت هايي مثل:
  • - كسب نشانهاي استاندارد ملي ايران
  • - انتخاب شدن به عنوان واحد نمونه نساجي در دو سال پياپي
  • - انتخاب به عنوان مديريت نمونه در توليد
  • - عضويت در انجمن نساجي ايران

اسلاید 8 :

  • نايل گرديد. اين شركت در حال حاضر با توليد فرشهاي 5 الي 22 رنگ ابريشمي و طرح برجسته، از پيشگامان توليد اين محصولات در منطقه بوده و ضمن فعاليت گسترده در نمايشگاههاي معتبر بين – المللي توانسته است ضمن تسخير بازارهاي داخلي در قالب اعطاي نمايندگي و عقد قراردادهاي ملي با فروشگاههاي زنجيره اي معتبر مانند اتكا و تعاوني هاي مصرف، مقدمات صادرات به كشورهاي منطقه علي الخصوص كشورهاي حوزه خليج فارس را هموار نمايد. به اميد روزي كه بتوانيم همچون فرش دستباف افشار، فرش ماشيني افشار را نيز جهاني نماييم.

اسلاید 9 :

  • شرح مختصري از توليد:
  • كارخانه فرش افشار زرينه در 6 كيلومتري جاده مياندوآب- شاهيندژ در شهرك صنعتي مياندوآب قرار گرفته است. اين كارخانه در زميني به وسعت 15000 متر و با سرمايه گذاري عظيم بخش خصوصي ايجاد گرديده و شامل 6 خط توليد بوده كه روزانه هر خط توليد به طور متوسط 18 – 15 تخته فرش توليد مي كند.
  • و حدود 70 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين كارخانه مشغول به كار مي باشند. مواد اوليه مورد نياز در اين كارخانه به شرح ذيل مي باشد:
  • 1- نخ اكروليك
  • 2- تار چله از جنس پنبه
  • 3- پودر از جنس كنف
  • 4- نخ بي سي اف (BCF)

اسلاید 10 :

  • مواد اوليه كارخانه به صورت آماده و رنگ شده از شهرستان كاشان تهيه مي شود. بعد از ورود مواد به انبار توسط مهندسين آزمايشگاه از لحاظ رنگ و كيفيت مورد آزمايش قرار گرفته و بعد از اينكه از طرف آزمايشگاه مهر تأييد بر روي مواد زده شد جهت استفاده به انبار كارخانه منتقل مي شود. نخ ها در دوك هاي بزرگ وارد كارخانه مي شود و جهت استفاده در خط توليد توسط دستگاه بويين پيچ به دوك هاي كوچك به نام ماسوره كه در حدود 20/1 كيلو گرم وزن دارند تبديل مي شوند. هر خط توليد از يك دستگاه كرل و لوازم جانبي كامپيوتر و يك دستگاه بويين پيچ تشكيل شده است. كار دستگاه كرل به صورت اتوماتيك بوده و ساخت كشور آلمان مي باشد. قيمت هر دستگاه كرل غير از لوازم جانبي آن مثل كامپيوتر و غيره در حدود 000/000/000/2 ريال مي باشد. و فضاي مورد نياز براي استقرار اين دستگاه 126 متر مربع (9 14) مي باشد.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید