بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

    در تقریبا طی 60 سال از زمانی که نسل اول کامپیوتر بوجود آمده تکنولوژی کامپیوتر پیشرفت چشمگیری داشته است.

    امروز یک کامپیوتر شخصی با عملکرد خوب را می توان کمتر از 500 دلار خریداری کرد. کامپیوتری که دارای حافظه بالا و ذخیره دیسک بیشتری است در مقایسه با سال 1985چنین کامپیوتری یک میلیون دلار هزینه بر می داشت .با رشد سریع همراه با مزایا ی تولید انبوه ریزپردازنده ها منجر به کسر فزاینده تجارت کامپیوتر مبتنی بر ریزپردازنده ها گردید.علاوه بر این از موفقیت تجاری برخوردار گردید

اسلاید 2 :

    که این موفقیت به دو دلیل است:

    اولا: حذف مجازی برنامه نویسی زبان اسمبلی نیاز به سازگاری کد- شئ  را کاهش داد.

    ثانیا: تولید استاندارد شده سیستم هایی مانند unix,linux هزینه ریسک برای ایجاد معماری جدید را کاهش داد. این تغییرات امکان توسعه موفقیت آمیز یک سری معماری ها با دستورات ساده تر را امکان پذیر ساخت که مجموعه دستورات کامپیوتری کاهش یافته (RISC) نامیده می شود. ماشينهاي مبتني بر RISC با توجه طراحان به دو تكنيك عملكردي ، حساس بود  یعنی از عمليات موازي و موازي سازي سطح دستورات استفاده کنیم و همچنین استفاده از حافظه پنهان cache .

اسلاید 3 :

طبقه بندي كامپيوترها

    در دهه 1960 كامپيوتر مركزي يا Mainframe   شكل رايج كامپيوتر  بود. كه ميليونها دلار قيمت داشت . و در اتاق هاي كامپيوتري نگهداري مي شد که با اپراتورهاي جداگانه ای از آن حفاظت مي كردند.

    دهه 1970 تولد كامپيوترهاي كوچكتر بود كه در آزمايشگاههاي علمي كاربرد داشت. در این دهه همچنين ظهور ابر كامپيوترهایی با سرعت محاسبات علمي بالا بود. اگر چه تعداد آنها كم است ولي از نظر تاريخي اهميت دارند زيرا اين كامپيوترها در ابداعات كه بعداً منجر به توليد كامپيوتر هاي ارزان تر شد پيشگام بودند.

     دهه 1980 افزايش كامپيوترهاي روميزي كه مبتني بر ريزپردازنده هایی به شكل كامپيوتر هاي شخصي و هم ايستگاه كاري بود.

اسلاید 4 :

    كامپيوترهاي شخصي منجر به كامپيوترهاي اشتراكي گرديد. و منجر به افزايش سرورها شد . دهه 1990 ظهور اينترنت و وب جهاني كه اولين وسايل محاسباتي موفقيت آميز (دستياران ديجيتالي شخصی یا PDA)  بود. و ظهورابزارهای الکترونیکی دیجیتالی با عملکرد بالا شامل بازیهای ویدئویی و جعبه های نصب میباشد . برای این کاربرد ها اخیرا از کامپیوتر توکار استفاده می کنند . این تغییرات مرحله تغییر حساس در چگونگی دیدگاه ما از محاسبه و کاربردهای محاسباتی را ایجاد کرده است

اسلاید 5 :

سرورها

    هنگامي كه تغييري در محاسبه روميزي رخ داد، نقش سرورها در تهيه فايلی با مقياس بزرگ و معتبرتر و خدمات محاسباتي بهتر توسعه يافت . وب جهاني اين تمايل را سرعت بخشيد بدليل رشد سريع در تقاضا و پيچيدگي خدمات مبتني بر وب .

    براي سرورها ويژگي هاي متفاوتي اهميت دارند:

    ویژگی اول وابستگي به انتقاد سرورهايي كه گوگل را هدايت ميكنند كه دستور مي گيرند براي Cisco يا نامگذاري واج در eBay  در گوگل.

    عدم موفقيت چنين سرورهاي سيستمي خيلي بيشتر اهميت دارد تا يك سرور تنها زيرا اين سرورها بايد 7 روز هفته را 24 ساعته كار كنند.

اسلاید 6 :

تعریف معماری کامپیوتر

    وظیفه ای که یک کامپیوتر با آن مواجه می شود وظیفه ای پیچیده است ابتدا مشخص می کنید چه صفات و ویژگی هایی برای یک کامپیوتر جدید مهم است و سپس یک کامپیوتر را طراحی می کنید برای به حداکثر رساندن عملکرد آن ضمن حفظ قیمت، قدرت و قابلیت در دسترس بودن آن .

     این وظیفه جنبه های گوناگونی دارد شامل طراحی مجموعه دستورات ، ساختار عملکردی طراحی منطقی و پیاده سازی . در گذشته اصطلاح معماری کامپیوتر اغلب تنها به طراحی یک مجموعه دستورات محدود می شد و جنبه های دیگر طراحی کامپیوتر را پیاده سازی می نامیدند.

اسلاید 7 :

روندها در تکنولوژی

چهار تکنولوژی پیاده سازی که با سرعت حیرت آوری تغییر می کند برای پیاده سازی های  مدرن و امروزی اهمیت دارند:

1- تکنولوژی منطق مداری ترکیبی-فشردگی ترانزیستور افزایش می یابد تا حدود 35% هر ساله وبالغ بر 4 سال 4برابر می شود.

2- تکنولوژیDRAM  نیمه رسانا (حافظه دسترسی تصادفی پویا)

3- تکنولوژی دیسک مغناطیس-قبل از سال1990 تراکم و فشردگی افزایش یافت تا حدود 30% هر ساله و هر سال دو برابر می شودواین فشردگی به 60%در هر سال افزایش یافت و در سال 1996 به 100%در هر سال رسید.

4- تکنولوژی شبکه-عملکرد شنکه بستگی دارد به عملکرد سوئیچها و سیستم انتقال .

اسلاید 8 :

روندهای عملکرد یا اجرا:پهنای باند در نهفتگی یا زمان پاسخ

     در مقابل نهفتگی یا زمان پاسخ زمانی است بین شروع و تکمیل یک عمل مانند میلی ثانیه ها برای دسترسی به دیسک. یک قانون صریح این است که پهنای باند رشدی کند حداقل تا4/1بهبود در زمان پاسخ.

 

اسلاید 9 :

روند جریان برق در مدارهای ترکیبی

جریان برق نیز به عنوان ابزارهایی برای مقیاس بندی واقع می شوند.در ابتدا برق باید فراهم شود ودر سرتاسر تراشه و ریز پردازنده های جدید که از مدها،پایه ولایه های چندگانه مرتبط به هم برای فقط برق و زمین استفاده می کنند توزیع شود . 

مصرف انرژی سنتی حاکم د رترانزیستورها تغییر پذیر بوده است که برق پویا نامیده می شده است.

 powerdynamic=تغییر فرکانس*ولتاژ*ظرفیت بارگذاری*2/1

energydybamic=ولتاژ*ظرفیت بارگذاری

ابزارهای موبایل در مورد طول عمر باطری دقت بیشتری دارند:

اسلاید 10 :

روندها در هزینه

    اگر چه طرحهای کامپیوتری وجود دارند که از نظر هزینه اهمیت کمتری دارند.بخصوص سوپر کامپیوترها طرح های حساس از اهمیت رو به رشدی برخوردارند.در حقیقت در 20 سال گذشته استفاده از پیشترفتهای تکنولوژی برای کاهش هزینه علاوه بر افزایش عملکرد یک موضوع اصلی در صنعت کامپیوتر بوده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید