بخشی از مقاله

چکیده
ابتدا مونومر -N تري ملیتیمیدو-- L فنیل آلانین ساخته شد. ساختار آن با روشهاي مختلف 1H-NMR و FT-IR تعیین شد. سپس پلی - آمید- ایمید - از طریق واکنش -N تري ملیتیمیدو-- Lفنیل آلانین باو-44 ديآمینو دي فنیل اتر از طریق روش پلیمریزاسیون مستقیم تهیه شد. فیلم هاي نانوکامپوزیت این پلی - آمید-ایمید - محتوي - 5-10 Wt% - ، ارگانوکلی از طریق روش محلول تهیه و ساختار آنها از طریق روشهاي FT-IR، XRD و SEM بررسی شد و خواص مختلف آنها از جمله شفافیت نوري ، خواص گرمایی توسط روشهاي UV-Vis، TGA و DTG اندازه گیري و با پلیآمید اولیه مقایسه گردید.

واژگان کلیدي: -N تري ملیتیمیدو-- Lفنیل آلانین، ارگانوکلی،و-44 ديآمینو دي فنیل اتر، شفافیت نوري.
مقدمه

کامپوزیت ترکیبی است از چند ماده متمایز، به طوري که اجزاي آن به آسانی قابل تشخیص از یکدیگر باشند. نانوکامپوزیت، همان کامپوزیت در مقیاس نانومتر است. در بین نانوکامپوزیتها بیشترین توجه به نانوکامپوزیتهاي پایه پلیمري معطوف است. یکی از دلایل گسترش نانوکامپوزیتهاي پلیمري، خواص بی نظیر مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی آن ها است. دلیل دوم توسعه نانوکامپوزیتهاي پایه پلیمري و افزایش تحقیقات در این زمینه، کشف نانولولههاي کربنی در سال 1991 میلادي است. استحکام و خواص الکتریکی نانولولههاي کربنی به طور قابل ملاحظهاي با نانولایههاي گرافیت و دیگر مواد پرکننده تفاوت دارد. نانولولههاي کربنی موجب رسانایی و استحکام فوق العادهاي در پلیمرها میشوند به طوري که کاربردهاي حیرت انگیزي مثل آسانسور فضایی را براي آن ها میتوان تصور کرد. از نقطه نظر صنایع نظامی نیز فراهم کردن هدایت الکتریکی در پلیمرها فرصتهاي انقلابی را به وجود خواهد آورد .[1-3]

شرح و آزمایش:

-1 سنتز مونومر: مونومر -N تري ملیتیمیدو-- L فنیل آلانین - 3 - از طریق واکنش تري ملیتیک انیدرید - - 2 و -Lفنیل آلانین - - 1 در حلال دي متیل فرم آمید ساخته شد. و ساختار و خواص این مونومر با روش 1H-NMR و FT-IR تعیین می-شود.

.3 تهیه فیلم هاي نانوکامپوزیت حاوي - - 5-10Wt% ارگانوکلی

نانوکامپوزیتهاي پلی - آمید-ایمید - با ارگانوکلی از طریق روش محلول بین لایه اي تهیه شده و ساختارآنها از طریق روش-هاي FT-IR، XRD وSEM بررسی و تائید شد و سپس خواص مختلف آنها از جمله شفافیت نوري توسط روش هاي طیف سنجی فرابنفش- مریی - UV-Vis - ، خواص گرمایی توسط روشهاي TGA و DTG و میزان جذب آب آنها بررسی و با پلیآمید اولیه مقایسه گردید.

بحث و نتیجه گیري

پخش شدن ارگانوکلی در مقیاس نانو در فیلمهاي نانوکامپوزیتی حاصله با روش میکروسکوپ الکترونی روبشی SEMبررسی شده است.تجزیه گرمایی پلیمر بهینه ونانوکامپوزیتهاي%5 و%10 با استفاده از تکنیکهاي DTG و TGA بررسی شد. مقاومت حرارتی آنها با هم مقایسه شد.میزان جذب آب در فیلمهاي نانوکامپوزیتی نسبت به پلیآمید خالص اندازه گیري شد. مشاهده شد که میزان جذب آب در نانوکامپوزیت نسبت به پلیمر خالص کاهش یافت و هر چه درصد ارگانوکلی اضافه شده بیشتر باشد میزان جذب آب کاهش خواهد یافت - جدول . - 2با بررسی شفافیت نمونه ها مشاهده شد که در این مورد هم میزان عبور در نمونه هاي نانوکامپوزیتی کاهش می یابد - شکل . - 3

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید