بخشی از مقاله

پیش از ده سال گذشته، صنعت هواپیما برای سیستم های قدرت هواپیما همگرا شده است. این دید یک محدودهی گستردهای از مزایا را برای هواپیمای نظامی و تجاری آینده پیشنهاد میدهد. هیچ سیستم قدرتی جلو برندهای در هواپیمای سنتی وجود ندارد، به طور نمونه هواپیمای رانده شده، به وسیله ی یک ترکیب متفاوتی از انواع قدرت درجه دوم از قبیل : قدرت هیدرولیکی، قدرت گازی، قدرت الکتریکی و قدرت مکانیکی میباشد. موتورهای قدرت هیدرولیکی با استفاده پمپ - های هیدرولیکی به وسیله منبع گردش از گیربکس موتور فراهم میشوند و به قسمت های مختلف سیستم های هواپیمایی شامل سیلندرهای پیستون عمل کننده کنترل پرواز، ترمز هواپیما، انقباض و انبساط چرخ دنده، فرود آمدن و بسته شدن درب پخش میشوند.

همچنین قدرت مکانیکی گیربکس موتور، پمپ های بنزین - سوخت - و روغن کاری را بهجلو میراند. در ضمن، تکنولوژی قدرت الکترونیک پیشرفت غیر منتظره در مناطقی شامل سیلندرهای پیستون عمل کننده الکترومکانیکی، سیلندرهای پیستون عمل کننده الکتروهیدرواستاتیک، ژنراتورها / موتور الکتریک قدرت تحمل نقص و تبدیل کننده های قدرت ساخته است. این جهش رو به جلوی تکنولوژی، سوختگیری ، تعویض قطعات بسیار زیاد و ذخیرهی همهی سیستم های هیدرولیکی، گازی، قدرت مکانیکی غیر جلو برنده را همراه با سیستم های قدرتی الکتریکی در طراحی یک هواپیمای الکتریکی ایجاد میکند.

کلمات کلیدی: سیسنم جلوبرنده هواپیما، تکنولوژی MEA، سیستم فشار فعال

.1  چالش

صنعت اخیراً قرارداد عمومی در عنصرهای مهم به انجام رسانیده است. برای مثال صنعت هم اکنون روی تکنولوژی بر اساس قدرت پخش ساختاری با ولتاژ دی سی توان بالا متمرکز می شود. با این وجود، فناوری سیستم های بهینه سازی قدرت هواپیما یک سیستم پخش 270VDCرا پشتیبانی میکند که شامل تولید نیرو، توزیع وضعیت جغرافیایی، تبدیل نیرو و طراحی سیستمهای ویژه است. در اینجا یک وابستگی، عکس العمل متقابل سطح بالا میان سیستمهای گوناگون در یک طراحی داده شده همراه با دینامیک پیچیده و سریع وجود دارد.

.2  راه حل - چاره سازی -

راه حل پیشنهاد شده تکیه بر مدل مبنایی سیستمهای مهندسی در پیش از دو دهه گذشته به صورت متدلوژی و تکنولوژی می باشد، که از تکنولوژی سیستمهای مهندسی در منطقه، سیستمهای قدرت و الکترونیک قدرت استنتاج شده است.

توسعه و آزمودن تاسیسات، تکنولوژی MEA را توانا میسازد که ترکیبی همراه با پرواز شبیه سازی و توسعه تاسیسات سیستم قدرت MEA باشد. توسعه تاسیسات سیستم قدرت MEA خط مشی فناوری و طرح اولیه یک وسیله به عنوان مشابه خالص در حلقه بسته همراه با سیستم های قدرت هواپیمای واقعی، عملکردی همراه با ارائه الکتریکی حرکتی را توانا میسازد و از میان شرایط حالت پروازی، نرمال و خطا را ارزیابی میکند.

.3  توسعه تاسیسات سیستمهای قدرت هواپیما

توسعه تاسیسات سیستمهای قدرت الکتریک هواپیما یک اجرای بالا دارد. زمان واقعی، قدرت سخت افزاری در توسعه و آزمودن قابلیت حلقه که اجازه شبیه سازی هواپیما را بهدرستی با وسیلههای واقعی سیستم هواپیما میدهد. بهطوری که آن را قادر میسازد ترکیب شبکه قدرت MEA تغییر کند و ارزیابی شود. اجازه میدهد به صورت واقعی و برابری باشد و ژنراتورها به شبکه قدرت MEA مرتبط شود.

اجزای سازنده توسعه تاسیسات شامل:

*سیستم نمونه سازی فشار فعال

*شبیهسازی زمان واقعی فوق العاده سریع فشار فعال

*سیستم نمونه سازی ژنراتور

*خط مشی شبیهسازی شده زمان واقعی توزیع شده

*شبکه قدرت MEA

*مدلهای شبیه سازی سیستم هواپیما و پرواز

*خط مشی نرم افزار شبیه سازی چارچوب بندی

.4  سیستم نمونه سازی فشار فعال

سیستم نمونه سازی فشار فعال یک سیستم سخت افزار قدرت است که انتقال غیرمستقیم انرژی برای منابع یا فشار های دی سی را فراهم میآورد. سیستم فشار فعال یک دینامیک فشار دی سی را به وجود میآورد و نتیجه آن تغذیه نیروی برگشتی بهداخل تاسیسات 3 فازی است. ولتاژ دی سی به وسیله یک نقطه تنظیم اطلاعات ورودی، برای هر کانال خروجی کنترل میشود. شکل زیر یک طرح کلی یک سیستم نمونه سازی 3 کانالی فشار فعال را نشان میدهد.سیستم نمونه سازی فشار فعال در توسعه تاسیسات MEADC در کشیدن جریان خاموش دی سی شبکه قدرت HVDC MEA همراه با حرکت به وسیله فشارهای دینامیک کنترل میشود. برای مثال شبیه سازی زمان واقعی سریع فشار فعال، برای بیرون راندن شبیه سازی الکتروهیدرواستاتیک یا الکترومکانیکی استفاده میشود. مقدار این جریان کشیده شده از شبیه ساز فوق العاده سریع بهسیستم فشار فعال فرستاده شده است.

.5  شبیه ساز فوق العاده سریع فشار فعال

شبیه ساز فوق العاده سریع فشار فعال، یک سیستم کامپیوتری شبیه سازی زمان واقعی است که به فراهم کردن کنترل سیستم فشار فعال اختصاص یافته است. شبیه ساز زمان واقعی فشار فعال همراه با دیگر کامپیوترهای شبیهسازی زمان واقعی در توسعه تاسیسات MEAPS در استفاده از بهره برداری زمان واقعی توزیع شده جعبه ابزار شبیه سازی مشترک است. در شکل زیر که روی شبیه ساز فشار فعال زمان واقعی فوق العاده نمایش داده شده است، موقعیت کنترل کننده،

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید