بخشی از مقاله

چکیده

این نوشتار توضیحی بر نحوه راه اندازی سیستم صوت و پیجینگ بازار خودروی شهرداری مشهد مقدس دارد که این مهم ازطریق راه اندازی یک VoIP Server وبه وسیله - Asterisk - ELASTIX امکان پذیرمی باشد. طرح پیرامون ارتباطات صوتی بربستر شبکه و به معرفی وبررسی سیستم عامل های منبع باز جهت راه اندازی سیستم های ارتباط صوتی بربستر شبکه پرداخته می شود. در ادامه به بررسی تجهیزات سخت افزاری جهت راه اندازی سیستم صوت و پیجینگ بربسترشبکه پرداخته می شود و پس از معرفی و بررسی نرم افزارهای کاربردی قابل استفاده درپروژه ، شرح تنظیمات واجرای پروژه مورد بررسی قرار می گیرد .

مقدمه

روشهای برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده میشود. اگر تاکنون چیزی راجع به VoIP نشنیده اید، خواندن این مطالب نظر شما را درباره اینکه ارتباطات تلفنی راه دور چگونه انجام میشود و آینده ارتباطات تلفنی چه خواهد بود، تغییر میدهد. VoIP یک روش برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ صوت به دادههای دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.

صدا روی پروتکل اینترنت به انگلیسی : - VoIP - مخفف کلمات Voice Over Internet Protocol است . VoIP به یک گروه از تکنولوژی میگویند که برای انتقال صدا و چندرسانه از شبکههای مبتنی بر پروتکل اینترنت، مانند اینترنت استفاده میکند. VoIP با عنوانهای تلفنIP ، تلفن اینترنتی، تلفن پهنباند، صدای پهنباند و صدا روی پهنباند نیز شناختهمیشود. معمولاً از شرکتهای ارایهکننده سرویسهای VoIP بهعنوان تهیهکنندگان، و از پروتکلهای استفاده شده برای حمل علایم صدا روی شبکه IP، بهعنوان صدا روی IP یا پروتکلهای VoIPیاد میشود .آنها را میتوان در اصل توسعه تجاری تجربه پروتکل صدای شبکه - 1973 - که توسط تهیهکنندگان نسل قدیمی اینترنت - ARPANET - اختراع شدهبود، در نظرگرفت.

برخی از کاهش هزینهها تا حدودی به دلیل استفاده از یک شبکه منفرد برای حمل صدا و اطلاعات است، مخصوصاً در جایی که استفادهکنندگان به شبکهای دسترسی دارند که از ظرفیت آن کمتر استفاده شده و میتوانند از VoIP بدون هیچ هزینه اضافی استفادهکنند. تماسهای VoIP به VoIP برخی اوقات مجانی هستند، در حالی که تماس VoIP به شبکههای تلفن عمومی - PSTN - ممکن است هزینهای در بر داشتهباشد که باید توسط استفادهکنندگان VoIP پرداختشود.

پروتکلهای صدا رویIP ، سیگنالهای تلفنی را بهعنوان داده دیجیتال - کهمعمولاً با فنون فشردهسازی کاهش حجم یافتهاست - حمل میکنند. دو نوع شبکه تلفن بر روی سرویسهای VoIP وجود دارد: شمارهگیری داخلی مستقیم - DID - و شمارههای دسترسی. شمارهگیری داخلی مستقیم - - DID، تماسگیرنده را بهصورت مستقیم متصل میکند در صورتی که لازمه شمارههای دسترسی، گرفتن شماره داخلی توسط تماسگیرندهاست.

آغاز یک توسعه اساسی در سال 2004، مقدمه خدمات انبوه بازار VoIP روی سرویسهای دسترسی به اینترنت پهنباند بودهاست، که مشترکین هنگامی که روی PSTN هستند تماسها را ایجاد و دریافت میکنند. شرکتهای تلفن VoIP خدمات کامل تلفن تماسهای به درون و به بیرون را با تماسگیری مستقیم بهدرون تهیه میکنند. تاریخچه صدا روی آیپی یک موضوع جالب بودهاست. تقریباً از اولین شبکه رایانهای - حدود - 1973، صدا روی اینترنت اولیه مخابره شده بود.

به کمک فناوری، مخابره مکالمه صدا روی اینترنت برای استفادهکنندگان نهایی از حداقل دهه 1990 در دسترس بودهاست. برای مثال در 1996، یک محصول نرمافزاری پیچیده فشرده شده که صدای اینترنتی Vocaltec نامیده میشد، VoIPرا، به همراه نمای اضافی - از قبیل پست صوتی و نمایشگر - ID در اختیار قرار داد. بههرحال، آن راهی برای سامانه POTS آنالوگ پیشنهاد نمیداد، و بنابراین فقط برای صحبت کردن با دیگر استفادهکنندگان صوت اینترنتی Vocaltecامکانپذیر بود.

Vocaltec برای بازکردن فشردگی صدای زمان حقیقی - زمان خالص ارسال و دریافت پیام - مهم است، که در مقطعی حیاتی بود - یعنی هنگامی که اکثریت استفادهکنندگان، در بیشترین اوقات، یک مودم دایلآپ 28 8 کیلو بیت در ثانیه در اختیار داشتند - . در 1997، درجه 3، توسعه اولین - softswitchواژهای که آنها در 1998 اختراع کردند - را آغاز کرد. سوئیچهای نرمافزاری برای جایگزینی سختافزار سنتیswitchboard ها، و برای خدمترسانی، بهعنوان راه بین دو شبکه تلفنی، طراحی شده بودند.

طرح موضوع:

سیستمهای صوت تحت شبکه به منظور انتقال اطلاعات صوتی از قبیل پخش اتوماتیک اذان ، موزیک ، اعلام وضعیت اضطراری ، ارسال انلاین صوت ، پخش هرنوع پیام صوتی برروی بستر IP طراحی گردیده واین قابلیت راداردکه بدون محدودیت زمانی و مکانی و کیفیت بسیار بالا وپشتیبانی از انواع مختلف فرمت صوتی اطلاعات صوتی را ارسال نماید.این سیستم دارای نرم افزار کلاینت سرور می باشد و از سطح امنیتی مناسبی برخوردار است و قابل نصب بر روی کلیه ویندوزهای xp و7 وserver می باشد.

بیان مسئله بازار خودروی شهرداری دراجرای بند 18 ماده 55 قانون شهرداریها و بند 8 ماده 3 اساسنامه سازمان جهت ساماندهی خرید و فروشهای غیر رسمی خودرو در ایام تعطیل راه اندازی گردیده. هدف اصلی سازمان میادین میوه وتره بار وساماندهی مشاغل شهری بعنوان متولی بهره برداری ازاین بازار ؛ایجاد مرکز خرید و فروش مطمئن خودرو جهت رضایتمندی شهروندان و اطمینان خاطر آنها از تهیه خودرو ، ایجاد زمینه مناسب برای خرید و فروش خودرو بدون واسطه و دسترسی آسان شهروندان به مرکز خرید و فروش خودرو با توجه به تنوع عرضه می باشد. برای هر سازمان، تلفن یک وسیله ضروری و مهم محسوب می شود، بطوریکه نبود آن باعث از بین رفتن تعامل سازمان با محیط می شود. از طرفی بیشتر مشاغل بر مبنای ارتباطات پایه ریزی شده اند و بیشتر سازمان ها دارای مراکز تماس و سیستم های پاسخگویی تلفنی برای ارتباط بیشتر می باشند. در چنین فضایی نبود سیستم تلفن غیر قابل تصور خواهد بود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید