بخشی از مقاله

چکیده: در این مقاله ما با طراحی مدار جدید با استفاده از معکوس کنندهای سه بیتی، برای طراحی گیتهای چند بیتی از جمله گیت NAND , NOR و دیکدر سهبیتی استفاده شده است. طراحی مدار با تکنولوژی CMOS استاندارد انجام شده است. در ابتدا به معرفی معکوس کنندها میپردازیم و بعد شبیهسازیها را با شبیهساز HSPICE تحت تکنولوژی 90nm و ولتاژ تغزیه /8 ولت را انجام میدهیم. که در نهایت به طراحی مدار جدید نسبت مدارهای قبل با توان مصرفی و مساحت کمتر میرسیم.

.1 مقدمه1

با توجه به سرعت پیشرفت و حرکت تکنولوژی به سمت مدارهای فشرده تر، لزوم داشتن سیستم هایی با مصرف توان و مساحت کمتر، بیش از پیش احساسی می شود . بنابراین در طراحی سیستم های دیجیتال سعی در انتخاب پیاده سازی هایی است که مصرف توان و مساحت کمتری داشته باشند. امروزه مدارهای بسیاری بر اساس منطق سه ارزشی وجود دارد .از مهمترین دلایلی که این سیستم مورد استفاده می گردد پاسخ دهی مناسب در سیستم های با تراکم بالا و دقت بیشتر به نسبت سیستم دو-ارزشی - باینری - است.

-2 پیشینه موضوع :

مدارات معکوس کننده های سه ارزشی در مقاله های [4-10] بیان شده است . سه ساختار معکوس کننده STI در شکل زیر نشان داده شده است . [11-13]

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید