بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

5S پيش‌نيازي براي هر برنامه بهبود است.
5S بر سازماندهي مناسب محل كار (Organization)، ساده‌سازي محيط كار (Simplifies Work Environment)، كاهش اتلافات و بهبود كيفيت و ايمني تأكيد دارد.

اسلاید 2 :


ساماندهي به معناي مرتب نمودن اشياء براساس يك دستورالعمل معين است.در ديدگاه 5S،لازم است كه اشياء ضروري از غيرضروري تشخيص داده شوند و در خصوص نگهداري و يا امحاء اقلام مختلف تصميم‌گيري شود.

اسلاید 3 :


نظم و ترتيب در 5S به معناي قرار دادن اشياء در مكان‌هاي مناسب و يا به هر نحوي است كه بتوان از آنها به بهترين وجه استفاده كرد. ايجاد نظم و ترتيب منجر به كاهش و يا حذف زمان‌هاي جستجو مي‌گردد.

اسلاید 4 :


پاكيزه‌سازي به معناي دور ريختن زوايد و پاكيزه‌كردن اشياء از آلودگي‌‌‌‌‌‌‌‌ها و مواد خارجي است. پاكيزه‌سازي عملاً نوعي بازرسي است. پاكيزه‌سازي، صرفاً يك تميزكاري محل كار و وسايل نمي‌باشد. پاكيزه‌سازي امكان بازرسي و بازبيني را فراهم مي‌آورد.

اسلاید 5 :


استانداردسازي از ديدگاه 5S عملاً عبارت از استاندارد كردن سه مورد اول 5S است، بعبارت ديگر مدون نمودن مكانيزم ساماندهي، نظم و ترتيب و پاكيزگي است ايجاد دستورالعمل‌‌‌‌‌‌‌‌هاي ساده و پايه‌ريزي ساختاري مناسب براي حمايت از فعاليت‌‌‌‌‌‌‌‌هاي گام‌هاي قبل در اين قسمت قرار مي‌گيرد.

اسلاید 6 :

براي برقراري و نگهداري موارد قبل ، لازم است كه آموزش پرسنلي كه داراي مسئوليت مي‌باشند، مورد توجه قرار گيرد. چنانچه يك سيستم تعريف شده در خصوص تحقق 5S پديد آيد كه با تبيين، بازنگري و پيگيري نتايج توأم شود، حصول اطمينان از اجراي صحيح 5S پديد مي‌آيد و عملاً 5S فراتر از مرزهاي خويش رفته و به تحولي به نام كايزن مي‌پيوندد. بطور كلي انضباط به معناي ايجاد توانايي لازم براي انجام امور محوله به شيوة مطلوب است.

اسلاید 7 :


اهداف ساماندهي


تعيين معيارهايي براي حذف موارد غيرضروري
بكارگيري مديريت اولويت‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تعيين اولويت‌‌‌‌‌‌‌‌ها

اسلاید 8 :


اهداف نظم و ترتيب


نظم و ترتيب در محل كار
استقرار مناسب اشياء (از لحاظ ايمني، كيفيت و اثربخشي)
ارتقاء بهره‌وري از طريق حذف زمان تلف شده براي جستجوي اشياء

اسلاید 9 :


اهداف پاكيزه‌سازي


دستيابي به ميزان مطلوبي از پاكيزگي، حذف كامل آلودگي‌ها
شناسايي مشكلات جزيي از طريق بازبيني
درك پاكيزه‌سازي به عنوان نوعي بازرسي

اسلاید 10 :


اهداف استانداردسازي


تدوين استانداردهاي اجرايي براي تداوم 5S
مديريت ديداري (بازرسي با حواس پنج‌گانه) به منظور آشكار شدن ناهمگوني‌ها و موارد غيرعادي

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید