بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 

معرفی شرکت سیدکس

 

شركت CEDEX در زمينه افزودني هاي سيمان براي بالا بردن ظرفيت آسياب سيمان و آسياب مواد اوليه و كاهش انرژي مصرفي آنهاوبهبود دهنده هاي كيفي سيمان جهت بالا بردن مقاومت اوليه و نهايي فعال است و با تكيه بر دانش كار شناسان آموزش ديده در افزودني هاي سيمان ،اولين شركت توليد كننده اين محصولات مطابق با جديدترين استانداردهاي جهاني در ايران مي باشد .

اسلاید 2 :

زمینه های فعالیت

  • تولید افزودنی های بتن
  • تولید افزودنی های فولاد و ریخته گری
  • تولید مواد اولیه صنایع شیمیایی مرتبط
  • تولید افزودنی های شیمیایی سیمان

اسلاید 3 :

افزودنی های سیمان

  • افزودنی های کمی سیمان
  • افزودنی های کیفی سیمان

اسلاید 4 :

افزودنی های کمی

  • افزودنی های کمی جهت افزایش ظرفیت در آسیابهای سیمان (غلطکی و گلوله ای) که 15 الی 20 درصد ظرفیت آسیابها را افزایش می دهد .
  • افزودنی های کمی جهت افزایش ظرفیت در آسیابهای مواد (غلطکی و گلوله ای) که 10 الی 15 درصد ظرفیت آسیابها را افزایش می دهد .

اسلاید 5 :

افزودنی های کیفی

  • افزودنی های کیفی جهت افزایش مقاومت اولیه سیمان که 15 الی 30 درصد مقاومت اولیه را افزایش می دهد.
  • افزودنی های کیفی جهت افزایش مقاومت نهایی سیمان که 15 الی 30 درصد مقاومت نهایی را افزایش می دهد.

اسلاید 6 :

اندازه ذرات بین 3 تا 30 میکرون تاثیر مستقیم بر مقاومت سیمان داشته و ذرات زیر 3 میکرون نیز در افزایش مقاومت اولیه نقش به سزایی دارند .

استفاده از کمک سایش از طریق تاثیری که بر روی توزیع دانه بندی دارد به بهبود مقاومت مکانیکی سیمان کمک می کند .

اسلاید 7 :

    در بین تمام محصولاتی که در طول هیدراتاسیون اولیه تولید می شوند بلورهای اترجینت از یونهای کلسیم ، المییوم و سولفات تشکیل شده و به صورت سوزنی شکل از ژل اولیه شروع می کند . اترینجیت به خاطر مورفولوژی و ریز ساختارش از مهمترین محصولات هیدراتاسیون بوده و تاثیر زیادی بر هیدراتاسیون سیمان دارد .لایه نازک و بی شکل

     اترجینت با پوششی که بر ذرات کلینکر به وجود می اورد مانع نفوذ آب به هسته داخلی ذرات کلینکر شده و در نتیجه سرعت واکنشهای هیدراتاسیون را کم می کند . به عبارت دیگر اترجینت به کانی های سیلیکاته با درجه بلوری بالا این اجازه را خواهد داد تا سریعتر با اب واکنش دهند و مقاومت مکانیکی بالاتر حاصل می شود .

    تاثیر بسیار زیاد کمک سایش ها بر هیدراتاسیون سیمان ب خاطر توانایی آن ها در انحلال فازهای کلینکر و بلورسازی محصولات هیذراتاسیون است .

اسلاید 8 :

اثرافزودنی روی پخت کلینکر

        نرمي ذرات مواد اوليه و توزيع دانه بندي آن نقش مهمي در واكنش كلينكر شدن ايفاد ميكند . به دليل سايز ذرات مواد اوليه حتي با شیمی ثابت در شرايط ثابت كوره ، ما مي توانيم انحرافات در مينرالوژي كلينكر و كيفيت آنها شاهد باشيم به علاوه نرمي بيش از حد مواد اوليه به خصوص حاوی مواد قلیلیی موجب به هم چسبیدن ذرات و گرفتگي سيکلون مي گردد. مواد اولیه درشت ( يا بعضي ازتركيبهای آن) باعث واكنش پذیری كمتر طي عملیات زینترینگ و غيره كامل شدن واكنش مي گردد.

اسلاید 9 :

      اگر منحني PSD  مواد اوليه با نسبت بالای ذرات ریز و درشت كشيده شود ريسك مشكلات بالا افزايش مي يابد . مثال : غلظت بالاي AL2O3 درقسمت نرم یا غلظت بالاي SIO2 در قسمت درشت مواد مي تواند زینترینگ نامناسب و تشكيل فازهای مینرالی نامطلوب گردد.

      يك راه حل مناسب براي اجتناب از چنین مشكلاتي استفاده از كمك سايش در آسياب مواد مي باشد .  از يك سو بار يرگشتي را کاهش و توليد آسياب را افزايش مي دهد و از سوي ديگر با كاربرد مناسب  ، منحني PSDمواد سايیده شونده تندتر و سریع تر به صورت مناسب در می آید . دليل مطلب فوق افزايش راندمان سايش پذيري و همچنين سريعتر بودن مواد درشت داخل خود آسياب و كاهش بيش از حد سايده شدن مواد نرم مي باشد.

 

اسلاید 10 :

 با مصرف کمک سایش در آسیاب مواد  منحنی توزیع دانه بندی یکنواخت تر می شود . این بدان معنی است که سایز ذرات به هم نزدیک تر شده و سطح ذرات بیشتر می گردد .در اثر افزایش سطح ذرات مقدار انتقال حرارت در سیکلونها و کوره بیشتر بوده و منجر به کاهش کیلو کالری در فرآیند پخت می گردد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید