بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

* مقوله ي امنيت، از زمان انسان هاي ماقبل تاريخ نيز مطرح بوده.به طوري كه آنها نيز مي بايست از جان خود در مقابل حيوانات وحشي حفاظت مي كردند. هزاران سال بعد يعني در عصركنوني هنوز هم انسانها امنيت را بر هر چيزي ديگري ترجيح مي دهند(ديوار خانه ها، درب ها، قفل ها و...)

* لازم به ذكر است يك فرد روش هاي امنيتي مختلف و متعددي را به كار مي گيرد كه اگر متعرض از سد يكي گذشت، در سد ديگري گرفتار شود. مثلا يك  صاحب طلا فروشي به هنگام بستن مغازه اش، طلاها را در گاوصندوق قرار داده و درب مغازه را قفل نموده و سپس سيستم هاي ضد سرقت را فعال مي كند . با اين وجود برخي ديگر از صنوف نظير نانوايي ها نيازي به تهيه ي گاوصندوق ندارند و از تجهيزات اعلام سرقت هم استفاده نمي  كنند.

اسلاید 2 :

امروزه براي جابجا كردن اطلاعات، به ندرت از لوازمي چون CD استفاده مي شود و معمولا اين كار از طريق شبكه ها صورت مي گيرد. اگر چه توصيه مي كنيم در صورتي كه هنوز هم اطلاعات مهمي را از اين طريق جابجا مي كنيد، براي رايت نمودنCDاز درايورهاي مخصوصي استفاده نماييد كه امكانات امنيتي بيشتري را در اختيار شما قرار مي دهند.

اسلاید 3 :

در یک سازمان:

کارمند دبیرخانه می تواند اسناد حسابداری (مربوط به واحد مالی ) را مشاهده کرده و بنابه صلاحدید خود آنها را تغییر داده یا حذف کند.

در یک شرکت :

 منشی می تواند ، کلیه ی اسناد محرمانه ی مدیر عامل را مشاهده کرده ، از آنها کپی برداری نموده و یا تمامی آنها را حذف کند.

در یک دانشگاه :

دانشجو می تواند، به نمرات خود دسترسی داشته و آنها را تغییر دهد.

اسلاید 4 :

وجود اين همه تهديدات امنيتي باعث شده كه نرم افزارهايي براي حفاظت از سيستم هاي رايانه اي ايجاد شوند كه به صورت هوشمند قابليت مقابله با خطرات مختلف و نرم افزارهاي  مخرب را داشته باشند كه از آن جمله مي توان به نرم افزارهاي زير اشاره كرد:

اسلاید 5 :

در این گونه مواقع بایستی مراقب باشید تا فریب وب سایت های سودجو را نخورید. مثلا امکان دارد که آدرس URL وب سایتی که به آن متصل شده اید به فرم زیر باشد:

http://www.paypal.com:user=234368:transaction=432254@www.ir-hackers.com

در چنین شرایطی ممکن است تصور کنید که به وب سایت www.paypal.com وصل شده اید اما در واقع به آدرسی وصل می شوید که بعد از علامت @ آمده است.

یعنی www.ir-hackers.com که ممکن است صفحاتی کاملا شبیه به وب سایت www.paypal.com داشته باشد. اما این ظاهر زیبا روشی برای جلب اعتماد شما و در نتیجه وارد نمودن اطلاعات حسابتان در سایت جعلی و در نهایت سرقت از حساب شماست.

اسلاید 6 :

 

* چون در اين نوع شبكه ها، دسترسي به سيگنال ها ي شبكه، خارج از ساختمان و در محلي دورتر از شبكه نيز امكان پذير است، براي راه اندازي شبكه هاي محلي كه نياز به امنيت بالايي دارند استفاده از آن اصلا توصيه نمي شود.

اسلاید 7 :

* بايد بدانيم كه با استفاده از نرم افزارهايي نظير Microsoft Network Monitor  به راحتي مي توان اطلاعاتي كه رمز نشده اند را مشاهده كرد

اسلاید 8 :

امروزه در سازمان ها و شرکت ها از Firewall فقط برای مقباله با خرابکاری های خارجی استفاده نمی شود. بلکه این وسیله قابلیت محدود کردن دسترسی های داخلی به شبکه ی خارجی را هم دارد

اسلاید 9 :

بعضی برنامه ها معروف به keyLogger ، می توانند هرچه تایپ می کنید ذخیره کرده و در اختیار فرد دیگری قرار دهند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید