بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

خداوند حیواناتی را خلق کرد تا ما از ان ها
محافظت کنیم ولی متاسفانه هر روز
تعداد این حیوانات کم می شود به دلیل
شکار بی رویه ی انسان ها یا خراب کردن
محل زندگی شان این پاورپیت درباره ی
منغزض شدن حیوانات و حیواناتی که در
خطر نابودی هستند توضیح می دهد .

اسلاید 2 :

شیر ایرانی شیر از نیرومندترین و مشهورترین پستانداران ایران و جهان ، مدت هاست که نسلش در ایران از میان رفته است موها کوتاه، رنگ بدن زرد و بدون لکه یا نوارهای راه راه از جمله مشخصات شیر ایرانی است بوته زارها و علفزارهای نزدیک به آب واقع در نواحی جنوب زاگرس و خوزستان زیستگاه شیر ایرانی بوده است.

اسلاید 3 :

تا سال ۱۳۲۲ ، دسته های ۲ تا ۵ تایی شیر ایرانی در بیشه زارهای جنوب شوش دیده می شد است. ولی از سال ۱۳۲۱ خورشیدی که آخرین شیر ایرانی در شمال غربی دزفول شکار شده است اگر چه بواسطه شکار ، طعمه های مسموم ، قطع درختان جنگلی و… اکثر زیستگاههای طبیعی شیر ایرانی در ایران از میان رفته است اما زیرگونه ای از آن همچنان در « گیر» در شمال غربی هندوستان به حیات خود ادامه می دهد. که به گفته محمدی زاده رییس سازمان محیط زیست برنامه هایی برای انتقال چند شیر به داخل ایران موجود است و امکان دارد برای احیای شیر ایرانی این حیوانات از هند به ایران منتقل شوند .

اسلاید 4 :

ببر ایرانی (ببر مازندران )
در جنگلهای مازندران نژادی از ببر ٬ که به نام ببر ایرانی شهرت دارد ٬ می زیسته که امروزه نابود شده است . آخرین ببر که در مازندران به آن شیر سرخ می گفتند در سال۱۳۳۸ ه.ش در جنگل گلستان ٬ در منطقه گرگان ٬ به دست یک شکارچی محلی شکار شد.

اسلاید 5 :

از ببر مازندران تنها یک نقاشی رنگی باقی مانده است . که رنگ ببر مازندران روشن ٬ و تا اندازه ای نارنجی مایل به قرمز بوده است . موهای بدن ببر مازندران بلندتر و پرپشت جثه آن بزرگتر از ببر بنگال و کوچکتر از بوده است .
خشک کردن نیزارها و مردابها برای کشاورزی ٬ باغداری و خانه سازی ٬ از میان رفتن جنگلهای جلگه ای سبب نابودی نسل ببر در ایران شده است .

اسلاید 6 :

گوزن زرد ایرانی
خطر انقراض نسل گوزن زرد ایرانی، دوست داران محیط زیست و حیات وحش را به شدت نگران کرده است. بیشترین دلیل منغرض شدن گوزن ایرانی فاضلاب کارخانه ها به درون اب است گوزن زرد ایرانی شاخ‌های بلند و پهن از خصوصیات گوزن زرد ایرانی است .

اسلاید 7 :

روباه بلانفوردیا شاه روباه
در ایران در مناطق شرق خراسان،کرمان،فارس، اصفهان مشاهده شده است. عادات این حیوان احتمالا شبیه سایر روباهها است. این روباه بسیار بازیگوش وباهوش است. میتواند مدتها باسرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت بدود.شب فعال است.همه چیزخوار است. معمولا ازحشرات ومیوه ها تغذیه میکند.

اسلاید 8 :

وضعیت فعلی: روباه ایران است. بعلت داشتن پوست زیبا وگرانبهامورد توجه شکارچیان پوست میباشد. در سالهای اخیر نسل آن بشدت کاهش یافته وخطر انقراض نسل آن را تهدید میکند

اسلاید 9 :

عکس زیبا ترین جانوران منغرض شده و در حال منغرض

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید