بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • حریم خصوصی عبارت است از حق افراد، گروه ها و موسسات برای تعیین این موضوع برای خود که چه وقت و تا چه حد اطلاعات مربوط به آنها به دیگران منتقل شود .
  • حق افراد برای حمایت شدن در مقابل وارد شدن بدون اجازه به امور زندگی افراد و خانواده هایشان با ابزار مستقیم فیزیکی یا بوسیله نشر اطلاعات
  • «هلن نیس بام» به جای حریم خصوصی حق خلوت را به کار برده و می گوید حق خلوت آدمیان متضمن یک پناهگاه امن یا منطقه حفاظت شده برای آدمیان است که مردم در آن می توانند از بازرسی دقیق و موشکافانه و احتمالاً نکوهش درباره امور شخصی خود رها و آزاد باشند.

اسلاید 2 :

1- حریم اطلاعات که شامل تصویب قوانینی است که اطلاعات مشخص نظیر اطلاعات مالی، پزشکی و ...  افراد را تحت کنترل قرار می دهد این حوزه به حفاظت اطلاعات هم معروف است.

2- حریم جسمانی که به حفاظت از جسم افراد در مقابل آزمایشهای ژنتیکی و ... مربوط می شود.

3-  حریم ارتباطات که امنیت پست های الکترونیک و تلفن ها، پست و سایر اشکال ارتباطات را عهده دار است.

4- حریم مکانی که به اعمال مجموعه‌ای از محدودیتها و نظارتها در محیط کار و زندگی افراد و اماکن عمومی مربوط می شود.

اسلاید 3 :

تعرض به حریم خصوصی

مصادیق ده گانه ی تعرض به این حریم در قطعنامه ی کنگره ی بین المللی حقوقدانان  در استکهلم، سال 1967 بدین ترتیب می باشد:

1- مداخله در زندگی خصوصی و داخلی افراد

2- تعرض به تمامیت جسمانی و روانی و ایجاد محدودیت اخلاقی و معنوی

3- تعرض به حیثیت و شرافت و شهرت افراد

4- تفسیر نابجا از گفته ها و اعمال اشخاص

 5- استفاده از اسم، هویت و عکس افراد برای مقاصد تجاری تبلیغاتی

 6- افشای امور ناراحت کننده مربوط به زندگی خصوصی افراد

 7- اقدام به جاسوسی و تحت نظر قرار دادن افراد

 8- توقیف و یا بازرسی مکاتبات فرد

 9- سوء استفاده از مکاتبات کتبی یا شفاهی

 10- افشای اطلاعات شغلی و حرفه ای

اسلاید 4 :

  • در اصول 22 و 23 و 25 قانون اساسی جمهوری اسلامی رد پای توجه به این حق را می توان پیدا کرد.
  • اصل 22 قانون اساسی می گوید:« حثیت، جان، مال، حقوق و مسکن افراد از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.»
  • اصل 23 هم تفتیش عقاید را ممنوع اعلام نموده است.
  • اصل 25 این مساله را بیان می کند که «بازرسی، نرساندن نامه ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون»

اسلاید 5 :

در این  طرح که در تاریخ 8/4/85 به چاپ رسید به حریم خصوصی جسمانی، منازل، محل کار، حریم خصوصی اطلاعات، اطلاعات شخصی در فعایتهای رسانه ها، حریم خصوصی  و مسولیتهای ناشی از نقض حریم خصوصی توجه شده است. یکی از مباحث یاد شده در این طرح که مرتبط با این مقاله است حریم خصوصی و ارتباطات  اینترنتی در هفت ماده می باشد.

در ماده 65 این طرح آمده «شنود، ضبط، ذخیره یا انواع دیگر رهگیری ارتبطات خصوصی اینترنتی اشخاص بدون رضایت آنها مجاز نیست» ماده 65 نیز بیان می کند که ارائه دهندگان خدمات عمومی ارتباطات اینترنتی باید کلیه تدابیر فنی واداری را برای تامین امنیت و خدمات خود فراهم آورند.

اسلاید 6 :

یکی از نگرانی های اساسی در مورد اینترنت حفظ حریم شخصی افراد است اطلاعات گوناگون که درباره ی داده‌ها نگهداری می شود از طریق نفوذ به این سیستم ها امکان سوء استفاده و ایجاد خطر را برای شهروندان به دنبال دارد.

پيشکسوت فنی، ديويد هولتزمن، معتقد است که ماده ای بايد به قانون اساسی اضافه شود که حفظ حريم خصوصی فردی افراد در روزگار ديجيتال را تضمين نمايد. او می گويد، " بحث دسترسی آنقدر مطرح نيست که بحث جمع شدن داده ها در يک محل مطرح است."

با همه اينها، زندگی در يک "مملکت پايگاه داده" از جوانب مثبت هم برخوردار است. پايگاه های داده، جمع آوری و ارزيابی اطلاعات را ممکن می سازند و در تئوری، به مصرف کننده و اقتصاد کمک می نماید..

اسلاید 7 :

شناسايی از طريق فرکانس های راديويی (آر اف آی دی) که در حال حاضر بحث داغ صنعت بسته بندی است تکنولوژی ديگری است که حريم خصوصی ما را به چالش می کشد. اين تکنولوزژی که قرار است جايگزين کد جهانی محصو ل (يو پی سی يا بارکد) شود، از يک فرستنده ريز راديويی که معمولا از يک دانه ماسه بزرگتر نيست، و يک قرائت گر مخصوص استفاده می کند تا برچسب های اطلاعات به کالاهای مصرفی الصاق نمايد – اطلاعاتی در مورد زمان و محل ساخت، زمان و نحوه حمل، اطلاعات در باره توليد و ارزش غذايی. اما از اين تکنولوژی می توان همچنين برای الصاق برچسب به مشتری ها نيز استفاده کرد. آينده ای را مجسم کنيد که در آن هر مغازه مجهز به يک قرائت گر شناسايی از طريق فرکانس های راديويی است: وارد می شويد و به محض ورود اسکن می شويد؛ کارمندان خواهند ديد که چه نوع شلواری به پا داريد، سايز آن چيست، کی و کجا و به چه قيمت خريداری شده... کمابيش هر نوع اطلاعات در مورد شما در دسترس آنها است

تکنولوژی هايی هم وجود دارد که می توانند از لای ديوار و يا لباس ببينند. از چنين تکنولوژی هايی برای کنترل بيماری قند، بيماران قلبی، همراهی کودکان تا مدرسه، ثبت ورود و خروج های خانه شما استفاده شود.

.

اسلاید 8 :

نظارت و مانیتورینگ  کارمندان در هنگام کار:

تکنولوژی های جدید امکان نظارت تمامی کارهای کارمندان را به کارفرما می دهد، این نظارت به ویژه در مواردی همچون تماس های تلفنی، ترمینال های کامپیوتری ، پست الکترونیکی ، voice mail و همچنین استفاده از اینترنت نمود بیشتری خواهد داشت. این نظارت ها  ممکن است با آگاهی کارمندان شرکت و یا بدون اعلام قبلی صورت پذیرد.

بررسی های اخیر نشان می دهد اغلب کارفرمایان مبادرت به این عمل می نمایند.

اسلاید 9 :

کارفرمایان تمایل به انجام نظارت دارند تا مطمئن شوند که کارمندان کار خود را به خوبی انجام می دهند اما کارمندان دوست ندارند تعداد دفعاتی که عطسه می کنند، ثبت گردد!

اسلاید 10 :

انواع نظارت های مورد بررسی:

  • نظارت تماس های تلفنی
  • نظارت کامپیوتر ها
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید