بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

—پایتخت: برلین

—زبان رسمی: آلمانی

—نوع حکومت: جمهوری فدرال

—واحد پول: یورو

—مذهب: كليساهاي مختلف پروتستان ( عمدتاً لوتري)، كاتوليك رومي , اسلام سني

—امید طول عمر: ٥ /٧٣ سال

—رشد سالانه جمعیت: ٠٢/ درصد

—جمعیت82/424/609 نفر

اسلاید 2 :

—جغرافیای کشور آلمان

منطقه‌اي پوشيده از مزارع حاصلخيز و شنزارها – رودهاي الب و وزر و شاخه‌هاي آنها جاري است. ودر غرب اين جلگه به زمينهاي پست شمال  مي‌پيوندد كه دارای آب و هوا معتدل است، ولي اختلاف بسياري بين جلگه معتدل ساحلي شمال و كوههاي آلپ بايرن در جنوب كه داراي تابستانهاي خنك و زمستانهاي سرد است وجود دارد.این  ناحيه زغال خيز میباشد.

اسلاید 3 :

—تاریخ معاصر:

در 1871 امپراتوري آلمان – متشكل از چهار پادشاهي، شش مهدوك نشين, پنج دوك نشين و هفت شاهزاده نشين – با پادشاه پروس در مقام امپراتور آلمان (قيصر) تشكيل يافت. از 1871 تا 1918، آلمان متحد و توسعه طلب كوشيد تا نفوذش را در سراسر اروپا گسترش دهد، در عرصة تجارت و نيروي دريايي با بريتانيا به رقابت پرداخت و امپراتوري استعماري ساخت.  

اسلاید 4 :

—دفاع

خدمت سربازي: ١٢ ماه

—آموزش

ميزان باسوادي: نزديك به ۱۰۰%سنين تحصيل اجباري:۶تا ١٨ سال. تعداد دانشگاه: ٨(شامل دانشگاه آزاد و مؤسسات همطراز با دانشگاه).

اسلاید 5 :

—اقتصاد:آلمان پس از آمريكا و ژاپن سومين قدرت صنعتي جهان است. بهبود اقتصادي اين كشور پس ازجنگ جهاني دوم «معجزه اقتصادي آلمان» خوانده شده است. صنايع مهم شامل الكتريكي, مكانيكي, مواد شيميايي, منسوجات, غذايي و وسايل نقليه است. صنايع سنگين و مهندسي در منطقه روهر, شيميايي در شهرهاي كنار رود راين و وسايل نقلية موتوري در مراكز بزرگ ايالتي مانند اشتوتگارت تمركز دارد. از آغاز دهه ١٩٨٠ رشد كلاني در صنايع تكنولوژي پيشرفته روي داده است. آلمان بجز زغالسنگ و زغالسنگ قهوه‌اي و ذهيار نسبتا كوچك سنگ آهن، بوكسيت، سنگ مس، نيكل، قلع، نقره، پتاس و نمك، ذخاير طبيعي نسبتا كمي دارد و شديداً به واردات متكي است. عرضه نيروي كار با كمبود روبرو بوده است و تعداد زيادي «كارگر مهمان» (گاست اربايتر) – بويژه از تركيه و يوگسلاوي سابق – به كار گرفته شده‌اند. از كمبود نيروي كار در غرب كشور با مهاجرت از شرق، جمهوري دموكراتيك آلمان سابق, نيز مواجه شده است.

اسلاید 6 :

—تاریخچه بهداشت و درمان آلمان ٬ به قرون وسطی برمی‌گردد و زمانی که ارادهء ملی بر ریشه‌کنی بیماریهای واگیر استوار شده بود. بنیانگذار سیستم فعلی بهداشت و درمان آلمان شخصی بنام بیسمارک (Bismark) است که در حدود یک قرن پیش می‌زیست(۱۳۸۳) از آن پس تحولات متعدد و عمده‌ای در سیستم پدید آمده است که طبعاً عوامل سیاسی و اجتماعی در آن تأثیر بسزائی داشته است.یکپارچگی آلمان در سال ۱۹۹۰ عمده‌ترین تأثیر را در نظام بهداشت و درمان این کشور برجا گذاشته است که تأثیر این واقعه مهم در آلمان شرقی به مراتب بیشتر از آلمان غربی بود

اسلاید 7 :

—در طی یک دوره ۴۵ ساله نظام بهداشت و درمان آلمان از دو سیستم کاملا متفاوت استفاده می‌کرد که پس از یکپارچگی دو کشور تلاش عمده‌ای در آلمان شرقی پدید آمد که سیستم بهداشت و درمان آن در حداقل زمان ممکن به سیستم آلمان غربی نزدیک ‌گردد.نظام آلمان نیمه خصوصی نیمه دولتی است. عمده فعالیت‌های بهداشتی و درمانی این کشور به نحوی از طریق بیمه و صندوق‌های آن تأمین می شود . صندوق‌های بیمه و سازمانهای تابعه آنها از مهمترین سطوح سیستم بهداشت و درمان آلمان هستند.در نیم قرن گذشته تلاشهای عمده‌ای جهت اجرای تغییرات در این کشور بعمل آمد .

اسلاید 8 :

—آلمان شرقی (General Democratic Republic) نظام بهداشتی و درمانی از نوع کاملاً متمرکز و متحد الشکل بود که زیربنای آن براساس بودجه عمومی دولت استوار گردیده بود. تقریباً تمامی خدمات داروئی، بیمارستانی، سرپائی بصورت رایگان و زیر نظر مستقیم دولت به مردم ارائه می‌شد و بودجه خدمات مذکور نیز توسط مالیات تأمین می‌شد. بخش خصوصی یا عملاً وجود نداشت و یا بسیار کوچک و قابل اغماض بود.

اسلاید 9 :

—پزشکان نیز بجز بعضی مواردی ٬ حقوق مقرری خود را از دولت دریافت می‌کردند. این بیمه بیماری برای عموم آزاد شد وازآنجائی که عموم قیمت یکسانی برای خدمات داروئی در تمام پس از یکپارچگی در سال ۱۹۹۰ تغییرات کلی در این نظام پدید آمد تا در حداقل زمان ٬ سیستم به نوع غربی آن تبدیل شود.

اسلاید 10 :

—برخی تغییرات مذکور به شرح زیر می باشد: اجازه تاسیس صندوق‌هر ژانویه ۱۹۹۱ شبکه کاملی از این صندوق‌ها در بخش‌ شرقی آلمان تشکیل شد. پرداخت یارانه به صندوق‌ها ۱/۱۲ درصد بودجه بهداشت و درمان در نظر گرفته شدپزشکان نیز بجز بعضی مواردی ٬ حقوق مقرری خود را از دولت دریافت می‌کردند. این بیمه بیماری برای عموم آزاد شد و داز آنجائی که عموم قیمت یکسانی برای خدمات داروئی در تمام پس از یکپارچگی در سال ۱۹۹۰ تغییرات کلی در این نظام پدید آمد تا در حداقل زمان ٬ سیستم به نوع غربی آن تبدیل شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید