بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مطالعه موردی 1-1
 
CISCO SYSTEMS

 

سيستم هاي CISCO  يكي از اولین سيستم هاي موفق در  استفاده از اينترنت بوده است .

اين شركت ، تكنولوژي هاي ضروري براي انجام كار بصورت اينترنتي را توليد مي كند و از سال 1994 تا سال 1999 بسيار موفق عمل كرده است .

 

شركت CISCO  به منظور دستيابي به رشد فزاينده و تكميل نقاط قوت خود، استراتژي كسب وكار خرید و تملک شركتها را اتخاذ نموده است.

اسلاید 2 :

تا اکتبر  1999 ، CISCO 43 شرکت را در رشته های مرتبط با اهدافش خریداری نموده است.

هدف این شرکت این است که:

بزرگترین عرضه کننده تجهیزات مورد نیاز برای

ساخت، راه اندازی و مدیریت اینترنت باشد.

خرید شرکتها، برای CISCO  ساختارهای انعطاف پذیر، تکنولوژی و افراد خبره فراهم می نماید.

CISCO  نه تنها فروشنده اجزاء اينترنت است، بلكه كسب وكارش را نيز روي اينترنت انجام مي دهد.

اسلاید 3 :

 استراتژی کسب و کارشان بر این اساس استوار است که بهترین شرکت شبکه ای اثربخش را بسازند و بدین منظور، اینترنت را برای برقرار ی ارتباط میان مشتریان، عرضه کنندگان و سهامداران دیگر به کار می برند.

 

CISCO از طریق یک سری از صفحات وب با مشتریان ارتباط برقرار می کند که این امر به مشتریان اجازه می دهد تا بتوانند درباره CISCO  بخوانند و یاد بگیرند، محصولاتشان را سفارش دهند و پشتیبانی ها و خدمات را جستجو کنند.

اسلاید 4 :

این روش انجام کسب و کار چندین مزیت دارد:

o به مشتری اجازه می دهد تا روی بخشی از فرایند سفارش کنترل داشته باشد، زیرا آنها می توانند انتخاب کنند و آنچه که را می خواهند دقیقا وارد کنند.

CISCO دائما در مورد در دسترس بودن محصول و تحویل آن، بدون مداخله هیچ فردی به مشتریان بازخور می دهد. این بدان معنی است که CISCO  می تواند بوسیله پذیرش و مدیریت سفارش الکترونیک، به طور دائمی به سفارش مشتری پاسخ دهد. و این بدان معنی است که پاسخ به مشتری برای CISCO  به نسبت رقبا که پاسخگویی را با مداخله انسان انجام می دهند، کم هزینه تر خواهد بود.

اسلاید 5 :

 CISCO شبکه گسترده ای از عرضه کنندگان، شرکا، فروشندگان و پیمانکاران ایجاد نموده است که به طور مستقیم با آن در ارتباط اند.

  به منظور انجام تجارت الکترونیکی، CISCO  حدود 19000 کارمند در سراسر جهان دارد. استخدام و نمایش مشخصات داوطلبین از طریق اینترنت انجام می شود. اطلاعات رقبا روی شبکه قابل دسترس است و همه اطلاعات مالی در شبکه گردآوری و ذخیره می شود. این بدان معنی است که آنها می توانند دقیقا  عملکرد مالی شرکتشان را در هر روز از سال ارزیابی نمایند.

اسلاید 6 :

سوالات مطالعه موردي

 

1- استراتژي كسب وكار، تصميمات سيستم هاي سازماني و سيستم هاي اطلاعاتي را چگونه تحت تاثير قرار ميدهد؟

2- چرا مديريت CISCO‌ روي انجام تمام فرايندهاي كسب و كار بر شبكه اينترنت پافشاري مي كند؟

3- استخدام داوطلبین کار از طریق شبكه، چگونه استراتژي كسب و كار CISCO را پشتيباني مي نماید؟

4- Chambers ( CEO of CISCO ) بجای استفاده زیاد و پیشتازانه از اينترنت، چه گزينه هاي ديگري در پیش رو دارد؟  

اسلاید 7 :

این فصل با ارائه یک چارچوب ساده ای برای مرتبط ساختن استراتژی کسب و کار با استراتژی سازمانی و IS شروع می شود.

اسلاید 8 :

نكات حاصل از اين مدل

1- شرکت های موفق یک استراتژی کسب وکار اصلی دارند که منشا استراتژی سازمان و استراتژی IS است. شرکت های موفق این سه استراتژی را به حالت تعادل دارند. آنها بطور هدفمندی استراتژی های IS و سازمانی شان را طراحی کرده اند تا استراتژی کسب وکارشان را کامل نمایند.
2-استراتژی IS هم می تواند روی تغییرات در استراتژی های سازمانی و کسب وکار شرکت تاثیر بگذارد و هم از آنها تاثیر بپذیرد. این بدان معنی است که بمنظور حفظ تعادل مورد نیاز برای عملیات موفقیت آمیز سازمان، تغییرات در استراتژی IS باید با تغییرات در هر دو استراتژی سازمانی و کسب وکار کلی شرکت تواما انجام شود.

اسلاید 9 :

3- استراتژی IS همیشه نتایجی – خواسته یا ناخواسته- روی استراتژی سازمانی کسب وکار در پی دارد. اجتناب از نتایج ناخواسته بدان معنی است که هنگام طراحی استقرار IS ، استراتژی های سازمانی و کسب وکار را مورد توجه قرار دهیم .

 موفقیت تنها می تواند بوسیله طراحی هدفمند همه سه عنصر مثلث استراتژی حاصل شود.

اسلاید 10 :

در ادامه بر مدلهای هریک از ابعاد مثلث مروری خواهیم داشت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید