دانلود فایل پاورپوینت مقدمه ای بر کلاسها و اشیاء

PowerPoint قابل ویرایش
93 صفحه
11900 تومان
119,000 ریال – خرید و دانلود

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت مقدمه ای بر کلاسها و اشیاء توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت مقدمه ای بر کلاسها و اشیاء قرار داده شده است

2-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

You will see something new. Two things. And I call them Thing One and Thing Two.

Dr. Theodor Seuss Geisel 

Nothing can have value without being an object of utility.    

Karl Marx 

Your public servants serve you right.     

Adlai E. Stevenson

Knowing how to answer one who speaks, To reply to one who sends a message.    

Amenemope

اسلاید ۲ :

  • در این بخش شما خواهید آموخت :
  • کلاس ها ، اشیاء ، توابع عضو ، عضوهای داده ای چه هستند .
  • چگونه یک کلاس تعریف کنیم و از آن برای به وجود آوردن یک شیء استفاده کنیم .
  • چگونه توابع عضو را در یک کلاس تعریف کنیم تا بتوانیم رفتار آن کلاس را پیاده سازی کنیم .
  • چگونه عضوهای داده ای را در یک کلاس تعریف کنیم تا بتوانیم ویژگی های آن کلاس را پیاده سازی کنیم .
  • چگونه یک تابع عضو از یک شی ء را برای انجام وظیفه اش فراخوانی کنیم .
  • تفاوت های بین عضو های داده یک کلاس و متغیرهای عمومی یک تابع .
  • چگونه از یک سازنده (constructor) برای اطمینان از اینکه اطلاعات مربوط به یک شیء در هنگام به وجود آوردن آن شیء مقدار دهی اولیه شده است ، استفاده کنیم .
  • چگونه کلاسی طراحی کنیم که ظاهر آن مجزا از پیاده سازی اش باشد و امکان استفاده مجدد از آن تقویت شده باشد .

اسلاید ۳ :

۳٫۱   مقدمه

۳٫۲   کلاس ها ، اشیاء ، توابع عضو ، عضوهای داده ای .

۳٫۳   مروری بر مثال های بخش .

۳٫۴   تعریف یک کلاس با استفاده از تابع عضو .

۳٫۵   تعریف یک تابع عضو با استفاده از پارامتر .

۳٫۶    عضوهای داده، توابع set و   get.

۳٫۷   مقداردهی اولیه به اشیاءبا استفاده از  سازنده (  constructor) .

۳٫۸   قرار دادن یک کلاس در یک فایل جدا برای استفاده مجدد .

۳٫۹   جداکردن ظاهر از پیاده سازی .

۳٫۱۰   معتبر سازی اطلاعات با استفاده از توابع set

۳٫۱۱   (اختیاری) مطالعهء موردی در مهندسی نرم افزار : شناساندن کلاس ها در ATM  (سند نیازمندی ها)

۳٫۱۲   پایان

اسلاید ۴ :

  • برنامه هایی از فصل ۲ :

همه عبارت ها در تابع main قرار می گرفت .

  • برای نمونه :

همه برنامه ها تشکیل شده بودند از :

  • تابع main و
  • یک یا تعداد بیشتری کلاس

که هر کدام تشکیل شده اند از توابع عضو ، عضوهای داده ای

اسلاید ۵ :

  • نگاهی به کلاس ها : مثال ماشین

توابع مکانیزم کارهایی مانند شتاب گرفتن را توصیف می کنند

  • کارهای پیچیده را از دید استفــاده کننده پنهــان می کنند ، فـقـط به عنوان راننده شما می توانید از پدال برای شتاب گرفتن استفاده کنید بدون نیاز به اینکه بخواهید بدانید چگونه شتاب گرفتن انجام می شود .

کلاس ها قبل از اینکه مورد استفاده قرار گیرند باید تعریف شده باشند ، ماشین باید ساخته شده باشد قبل از اینکه مورد استفاده قرار گیرد .

اشیاء زیادی از نوع ماشین از همان کلاس ساخته می شوند ، ماشین های زیادی از همان طراحی مهندسی ساخته می شوند .

اسلاید ۶ :

  • هفت مثال ساده

مثال هایی که برای ساخت کلاس دفتر نمره استفاده شده

  • مباحث پوشش داده شده :

توابع عضو

عضوهای داده

میزبان های یک کلاس

  • کلاس ها یا توابع دیگری که توابع عضو اشیاء این کلاس را فراخوانی می کنند

جداکردن ظاهر از پیاده سازی

معتبرسازی اطلاعات

  • تضمین می کند که اطلاعات یک شیء در قالب یا محدودهء خاصی هستند .

اسلاید ۷ :

  • تعریف کلاس

به کامپایلر اطلاع می دهد که کدام توابع عضو و عضوهای داده ای به کلاس تعلق دارند

واژه کلیدی class   که با نام کلاس همراهی می شود

محصور شدن بدنه کلاس در بین آکلاد  ({})

  • تعیین کردن توابع عضو و عضوهای داده ای
  • تعیین کننده سطح دسترسیٍ ”عمومی“ (Access- specifier public) :

بیان می کند که یک تابع عضو یا عضو داده کلاس برای دیگر توابع و عضوهای داده  دیگر کلاس ها قابل دسترسی هستند .

اسلاید ۸ :

  • تعریف تابع عضو

نوع داده برگشتی یک تابع

  • نوع داده برگشتی توسط یک تابع را ، پس از به انجام رسانیدن وظایفش ، بیان می کند
  • Voidبیان می کند که تابع هیچ مقداری را باز نمی گرداند

اسم های توابع باید از انواع معتبر باشد

پرانتزهای بعد از نام تابع بیان می کند که این یک تابع است

بدنه تابع شامل عباراتی است که وظایف به عهده تابع را ، انجام می دهند

  • محدود شده توسط ({})

اسلاید ۹ :

برگرداندن مقدار توسط تابعی که نوع داده برگشتی  آن void اعلام شده باشد ، خطای کامپایلری محسوب می شود .

اسلاید ۱۰ :

  • استفاده از یک کلاس

کلاس الگویی است تعریف شده توسط کاربر ( یا تعریف شده توسط برنامه نویس)

  • قابل استفاده برای به بوجود آوردن اشیاء

متغیر از نوع کلاس

  • C++ زبانی است قابل گسترش

عملگر نقطه  (.)

  • برای دسترسی به عضوهای داده ای و توابع عضو یک شیء استفاده می شود
  • مثال

myGradeBook.displayMessage()

فراخوانی تابع عضو   displayMessageازشیئی به نام myGradeBook

از کلاس GradeBook

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPoint قابل ویرایش - قیمت 11900 تومان در 93 صفحه
119,000 ریال – خرید و دانلود
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد