بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فناوری نانو واژه ای است کلی که به تمام فناوری های پیشرفته با مقیاس نانو اطلاق می شود. منظور از مقیاس نانو ابعادی در حدود 1nmتا 100nm می باشد.

اسلاید 2 :

فناوری نانو قادر است در دندان پزشکی کمک شایانی نموده و پیشرفت شگرفی را دراین راستا به وجود آورد. با توجه به امکان دستکاری در عمده خواص مواد به کمک فناوری نانو، می توان به ساخت محصولات با کیفیت تر و بهره وری بیشتر امیدوار بود.

اسلاید 3 :

کلسیم فسفات ها سازگاری خوبی از خود نشان می دهند و موادی هستند که نزدیکترین شباهت را با بخش معدنی دندان و استخوان دارد. یکی از انواع کلسیم فسفات ها که کاربرد زیادی در ساخت و پوشش دهی کاشتنی ها دارد، هیدروکسی آپاتیت است.

اسلاید 4 :

  اهمیت و مزایا هیدروکسی آپاتیت نانو ساختار (با ابعاد 300 نانومتر) در سال 2002 میلادی توسط ساریگ و کاهانا مورد توجه قرار گرفت. با قابلیت تف جوشی مناسب تر و چگالی نسبی بالاتری که موجب بهبود چقرمگی شکست و دیگر خواص مکانیکی آن می شود.
 

اسلاید 5 :

خمیر دندان های سفید کننده نانویی:خمیردندان های تازه توسعه یافته مبتنی بر نانو هیدروکسی آپاتیت(نانو HA)
خمیردندان های کلسیم پر اکساید(نانواکسید)

اسلاید 6 :

خمیردندان های تازه توسعه یافته مبتنی بر نانو هیدروکسی آپاتیت(نانو HA) سطح ویژه بالاتری نسبت به هیدروکسی آپاتیت با ابعاد میکرو و در نتیجه پتانسیل بالاتری برای جرم زدایی دارد
پر کردن تخلخل های سطح دندان و امکان کاهش تیرگی دندان ها

اسلاید 7 :

خمیردندان های کلسیم پر اکساید (نانواکسید) از لحاظ زیستی در دسترس است این بدان معناست که به طرز بهتری به دندان ها متصل شده و اثر شدیدتری خواهد گذاشت.

اسلاید 8 :

به عنوان يك تعريف، نانوكامپوزيت، مواد مركبي هستند كه لااقل يكي از اجزاء تشكيل دهنده آنها داراي ابعادي در محدوده نانومتري، در محدوده ی nm100- 1، باشد اما يك سري پودرهاي نانوكامپوزيت نيز داريم كه اين پودرها شامل ذرات با ابعادي مختلف در محدوده نانومتري هستند. همچنین نانوكامپوزيت ها شامل تركيب ذرات در حوزه نانو در زمينه پليمري، فلزي يا سراميكي مي‌باشد.

اسلاید 9 :

امروزه استفاده از رزين های كامپوزيتی با استحكامی در حد استحكام نزديك به دندان بسيار مورد توجه قرار گرفته است . استفاده از رزين های كامپوزيتی در حال حركت به سمتی است كه بتوانند به طور كامل جايگزين پركننده هایی مثل آمالگام گردند، اما مشكل اصلی اين كامپوزيت ها انقباضات حجمی است، كه در طی فرايند پليمريزاسيون به وجود می آيد. اين انقباضات حجمی علاوه بر اينكه باعث به وجود آمدن تنش در دندان می گردند، فضاهای خالی بين دندان و پركننده به وجود می آيد كه باعث تجمع ذرات غذا و مايعات در آن گرديده و پوسيدگی دندان را تشديد می كند. با كمك نانو فيلرها می توان درصد انقباضات حجمی را كاهش داد و ميزان استحكام كامپوزيت را بطور چشمگيری افزايش داد.

اسلاید 10 :

شرکت Eqilasersبرای تولید لیزر دندان پزشکی به نام Equilase_10از نانوتکنولوژی استفاده کرده است.این لیزر پلاسما که همراه با نانوذرات اکسید تیتانیم تلفیق شده در چند مورد از درمان های دندانپزشکی موثر است،از جمله درمان های لثه ای دندانی،برش بافت نرم بدون بی حسی،درمان پوسیدگی دندانی،برش مینا و برش عاج دندانی.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید