بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

   دراین پروژه سعی شده است وظایف روتر را به صورت کلی بیان کنیم وببینیم که روترها چگونه در پشت صحنه اینترنت به فعالیت مشغول می باشند.

اسلاید 2 :

مقدمه:

اینترنت به عنوان یکی از بزرگترین وسایل ارتباطی به کاربران اجازه می دهد تا در کسری از ثانیه از سراسر دنیا برای یکدیگر ایمیل بفرستند وبه راحتی از بین میلیون ها مطلب مختلف به مطالعه مقالات مورد نظر بپردازند.این باعث شده تا اینترنت تبدیل به یک رسانه فعال وارزشمند شود.اما هیچ یک ازفعالیت های مذکور بدون Router امکان پذیر نخواهد بود.

اسلاید 3 :

آشنایی با روتر

    روتریک نوع کامپیوتر خاص است که دارای عناصرمشابه یک کامپیوتراستاندارد شخصی نظیر پردازنده،حافظه،خطوط داده واینترفیس های مختلف ورودی وخروجی است. روترها به منظورانجام عملیات بسیارخاص که عموما نمی توان آنان را توسط کامپیوترهای شخصی انجام داد،طراحی شده اند.مثلا با استفاده از روتر می توان دوشبکه را به یکدیگر متصل کرد تا درادامه امکان مبادله اطلاعات بین آنان فراهم گردد.  

اسلاید 4 :

   روتر،همچنین مسیرارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگررا تعیین می نماید.کامپیوترها به منظوراجرای برنامه های نرم افزاری به یک سیستم عامل نیازدارند،این وضعیت در روترها نیزوجود داشته وآنان جهت اجرای فایل های پیکربندی به یک سیستم عامل که به آن IOS                          (برگرفته از  Internetwork Oprating                       ( System Software 

       نیازخواهند داشت.

اسلاید 5 :

عناصرداخلی روتر

nپردازنده(CPU)

nحافظه اصلی(RAM)

nحافظه فلش(Flash)

nحافظه NVRAM

nحافظه ROM

nاینترفیس ها

nمنبع تغذیه

اسلاید 6 :

vپردازنده (CPU) : مسئولیت اجرای دستورالعمل ها در سیستم عامل رابرعهده دارد.

vحافظه RAM:برگرفته ازRandom Access Memory که وظیفه ذخیره جداول روتینگ،نگهداری وپشتیبانی ازصف های حاوی بسته های اطلاعاتی،ارائه حافظه موقت برای فایل پیکربندی در زمان روشن کردن روترمی باشد.

v

اسلاید 7 :

nحافظه فلش که وظیفه نگهداری IOS(سیستم عامل)،قابلیت ذخیره چندین نسخه از نرم افزار IOS،امکان حذف اطلاعات(یک نوع خاص از حافظه های ROM باقابلیت حذف الکترونیکی اطلاعات :EEPROM)

nحافظه NVRAM(برگرفته ازnonvolatile random access memory) یا غیرفرارکه محل نگهداری فایل پیکربندی راه اندازی روتر،نگهداری اطلاعات پس ازخاموش کردن ویا راه اندازی مجدد روتر.

اسلاید 8 :

nحافظه ROM(برگرفته ازRead only memory) که وظیفه نگهداری دستورالعمل های لازم برای اشکال زدایی واجرای برنامه POST،ذخیره برنامه راه اندازی روتر ونرم افزاراولیه سیستم عامل دارد.

nایترفیس ها روتر را به شبکه متصل می نماید که ممکن است برروی برد اصلی ویا ماژول های جداگانه ارائه گردند.

اسلاید 9 :

nمنبع تغذیه توان لازم برای عملکرد صحیح عناصرداخلی روتر را تامین می نماید.روترهای بزرگ ممکن است دارای چندین منبع تغذیه باشند.

اسلاید 10 :

جایگاه روتر درشبکه های LANوWAN

   با اینکه می توان ازروتر برای تقسیم یک شبکه محلی استفاده نمود ولی مهمترین کاربرد آن به عنوان یک دستگاه شبکه ای در شبکه های WAN می باشد.ازتکنولوژی های WAN دراکثرموارد به منظوراتصال روترها به یکدیگر استفاده می گردد وروترها با اتصالات مبتنی بر WAN با یکدیگرارتباط برقرار می نمایند.روترها مسئولیت ایجاد ستون فقرات در شبکه های داخلی بزرگ رابر عهده داشته ودرلایه سوم مدل مرجع OSI فعالیت می نمایند(اتخاذ تصمیم براساس آدرس های شبکه).               

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید