بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

 

وبلاگ يا بلاگ به عنوان يكي از پديده هاي بسيار جالب دنياي اينترنت مي باشد كه امروزه به يك رسانه جامع و منبع خبري فوقالعاده قوي تبديل شده است كه توسط افراد جامعه در تمامي سطوح ايجاد مي شود اين منبع خبري عظيم شامل اطلاعات با ارزش وتجربيات شخصي نويسنده خود مي باشد و چون خيلي سريع در اختيار همه مردم دنيا قرار مي گيرد امروزه بيش از حد مورد توجه واستقبال قرار گرفته است. وبلاگ مشابه يك دفترچه يادداشتي است كه شخص مي تواند با استفاده از آن افكار، خاطرات، مشاهدات،دانستني ها و آنچه را كه به نظرش نياز به نشر دارد را در اختيار مخاطبان خود كه همه مردم دنيا هستند قرار مي دهد. وبلاگ از نظر فني شبيه يك سايت اينترنتي مي باشد ولي مهمترين عامل متمايز كننده وبلاگ از سايت، سادگي بيش از حد آن ورايگان بودن آن مي باشد به طوري كه هر شخص با هر سطح اطلاعات و درآمد و در هرجايي از اين دنياي بيكران كه باشد توانايينشر آن را در مدت زمان خيلي كمي دارد. يكي ديگر از تفاوت ها، پويا بودن وبلاگ است به طوري كه اكثر وبلاگ ها روزانه يا حتيچند بار در روز تغيير مي كنند و نويسنده هاي آنها سعي مي كنند بازديد كننده هاي خود را از مطالب جديدي آگاه نمايند.

اسلاید 2 :

تعريف وبلاگ

 كلمه وبلاگWeblog از دو جزء وبWeb و لاگ Log تشكيل شده است كه وب به معني شبكه جهاني و لاگ به معني گزارش كه معمولاً به صورت روزانه يا گاهگاهي نوشته مي شود اطلاق مي شود. امروزه واژه وب را از ابتداي وبلاگ حذف كرده و بيشتر با عنوانبلاگ نام مي برند.

 

 

اسلاید 3 :

مواد لازم براي ساخت يك وبلاگ

  1. اتصال اينترنتي و يك كامپيوتر
  2. انتخاب يك سرويس دهنده وبلاگ

3.داشتن يك پست الكترونيكي(Email)

  1. حرفي يا مطلبي براي نشر

انتخاب يك سرويس دهنده وبلاگ

براي ساخت يك وبلاگ بايد به دنبال سرويس دهنده اي باشيم تا خدمات وبلاگ نويسي را در اختيار ما قرار دهد، امروزه تعدادزيادي سايت اينكار را انجام مي دهند، اين سرويس دهنده ها كه اكثراً رايگان هستند فضايي را به شما اختصاص مي دهند كه شمااقدام به انتشار صفحات خود بكنيد، هر چند همه آنها از نظر روش كار تا حدود زيادي مشابه هم هستند منتها ما براي انتخابسرويس دهنده مناسب چند مطلب را بايد در نظر داشته باشيم:

  1. سرويس دهنده داراي پشتوانه مناسبي باشد(بعضي از سرويس دهنده ها ممكن است بعد از مدتي بسته شوند)
  2. سرويس دهنده پشتيباني خوبي از زبان فارسي داشته باشد(اگر مخاطبان شما فارسي زبان هستند)
  3. سرويس دهنده نسبت به مسائل اخلاقي و سياسي پايبند بوده و داراي قوانيني باشد تا احياناً به علت مغايرت به مسائل ملييا كشوري دچار تحريم (فيلتر) نشود
  4. اگر نوع خاصي از وبلاگ مد نظر ما است به جزئيات خدماتي كه توسط سرويس دهنده هاي مختلف ارائه مي شود توجهداشته باشيم
  5. كيفيت و سرعت بالايي داشته باشد

 

اسلاید 4 :

  1. BLOGGER(www.blogger.com)
    2. BLOGFA(www.blogfa.com)
    3. PERSIANBLOG(www.persianblog.com)
    4. MIHANBLOG(www.mihanblog.com)
    5. BLOGSKY(www.blogsky.com )
    6. PARSIBLOG(www.arsiblog.com)
    7. Alpha Weblog(www.freewebs.com/alphaweblog)
    8. Persian Yahoo(www.persianyahoo.com

اسلاید 5 :

nساختار قسمت هاي مختلف بلاگ
هر بلاگ متشكل از يك يا چندين صفحه وب است در اين صفحه اطلاعاتي در بخش هاي جداگانه اي قرار دارد كه به آنها پست مي گويند.
 پست Post
پست ها مطالبي هستند كه بلاگر يا نويسنده وبلاگ آن ها را در فواصل زماني متفاوتي نوشته و به بلاگ خود ارسال مي كند پس
پست ها داراي تاريخ و ساعت هستند كه به ترتيب معكوس طبقه بندي مي شوند پست هاي جديدتر در بالاي صفحه قرار مي
گيرند. هر پست خودش داراي يك لينك است كه به صفحه جداگانه اي متصل مي شود.

اسلاید 6 :

nHTML

nزبان برنامه نويسي وب است كه در زمان هاي گذشته كه هنوز برنامه هاي ساده وب نويسي وجود نداشت از آن براي نوشتن وطراحي صفحات وب استفاده مي شد ولي امروزه نرم افزارهاي ساده اي كه خود سرويس دهنده ها در اختيار بلاگرهاي خود قرار ميدهند براي نوشتن اطلاعات در وب مورد استفاده قرار مي گيرد. با وجود اينكه بلاگ ها شكل و ظاهر متفاوتي هستند ولي همه به نوعي از زبانHTMLاستفاده مي كنند.

يعني نامي كه معرف بلاگ ما هست و بسيار با اهميت است بنابراين بايد دقت شود كه اين عنوان در عين سادگي نماينده كاملي ازمحتواي بلاگ و نيز نشاني از طرز تفكر و شخصيت نويسنده مي باشد. يك عنوان با مفهوم و مناسب به مخاطبين شما در پيدا كردنبلاگ كمك زيادي مي كند، معمولاً موتورهاي جستجو هم حساسيت بيشتري بر روي عنوان دارند و در صورت مناسب و منحصر بهفرد بودن عنوان پيدا كردن آن براي گروه هدف هم راحت تر خواهد بود.

اسلاید 7 :

در اكثر بلاگ ها نام كاربري همان آدرس و نام بلاگ شما است اين نام بايد به زبان انگليسي باشد و قبلاً توسط كسي انتخاب نشده  باشد. در صورتي كه قبلاً توسط فرد ديگري انتخاب شده باشد شما مي بايست تمام يا قسمتي از آن را تغيير دهيد. سعي كنيد ايننام ساده و كوتاه و در عين حال منحصر به فرد و با موضوع بلاگ شما هم متناسب باشد.

اسلاید 8 :

nكلمه عبور : Password

nمحرمانه ترين مطلب در مورد بلاگ شما است كسي كه اين رمز را در اختيار دارد مي تواند به بلاگ شما دسترسي داشته و آنرا حذفيا تغيير دهد. براي انتخاب يك كلمه عبور مناسب سعي كنيد طولاني باشد مثلاً از 9 كاراكتر كه شامل اعداد و حروف هستند تشكيلشود و ضمن اينكه خودتان آنرا فراموش نكنيد حدس آن براي ديگران مقدور نباشد. كلمه عبور نبايد از بين اسامي و كلمات رايجموجود در فرهنگ لغات انتخاب شود. كلمه عبور نبايد با تاريخ تولد ، شماره شناسنامه ، شماره حساب ، شماره تلفن و مواردي از اينقبيل ارتباطي داشته باشد. در انتخاب كلمه عبور بهتر است از اعداد و يا حروف تكراري استفاده نشود. امروزه نرم افزارهاي زياديتوسط هكرها ساخته شده قدرت به دست آوردن كلمه عبور اشخاص را دارند رعايت نكات فوق بدست آوردن كلمه عبور شما راخيلي سخت و گاهي وقت ها غير ممكن مي كند.

اسلاید 9 :

توجه : اگر شما ايميل شخصي نداريد حتماً ابتدا يك ايميل در سايت ياهو و يا گوگل طراحي كنيد چون اطلاعات بلاگ به ايميل شماارسال مي شود و گاهي وقت ها لينك فعال سازي هم به آدرس ايميل شما ارسال مي شود.اگر شما جدول فوق را آماده كرده باشيد و اولين پست خود را هم نوشته باشيد فقط چند دقيقه تا داشتن يك بلاگ كاملاً هدفمندفاصله داريد براي طراحي اين سايت به آدرس صفحه اول بلاگفا برويد، براي اين كار در نوارآدرس جستجوگر اينترنت خود آدرس: زير را وارد كنيد: www.blogfa.com صفحه اي مشابه شكل زير باز مي شود :

اسلاید 10 :

nاين صفحه را طبق توضيحاتي كه قبلاً داده شد پر كنيد و تنظيماتي را هم كه در پايين صفحه است مي توانيد با تمايل خود تغييردهيد ولي پيشنهاد مي شود در ابتدا تغييري در اين مشخصات داده نشود و بعداً هم مي شود اين تغييرات را ايجاد كرد، توجه داشتهباشيد كه نام كاربري يا آدرس بلاگ شما قابل تغيير نمي باشد پس در انتخاب آن بيشترين دقت را داشته باشيد ولي مطالب ديگرهمگي قابل تغيير يا تصحيح هستند.بعد از تكميل اين صفحه روي دكمه قبول قوانين سايت و ايجاد وبلاگ كليك كنيد . اگر فرم را صحيح پر كرده باشيد و نام كاربريشما تكراري نباشد پيامي مبني بر ساخت بلاگ شما و در صورت اشتباه در ورود اطلاعات و يا تكراري بودن نام كاربري شما پياميمبني بر تصحيح اطلاعات و يا تغيير نام كاربري به شما داده مي شود توجه داشته باشيد هر بار كه پيامي مبني بر تصحيح اطلاعات بهشما داده شود مي بايست مجدداًٌ رمز عبور خود را وارد كنيد

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید