بخشی از مقاله

خلاصه

اینترنت اشیاء1، همگرایی اینترنت با RFID2، سنسورها و اشیاء هوشمند است.اینترنت اشیاء نیازمند توزیع شبکه ای عظیم و همچنین فرایند تبدیل داده های خام به استنتاج های معنا دار است.همچنین این واژه به ویژه هنگامی که صحبت از کاربردهای مختلف و همچنین توسعه روز افزون کاربرد آن می شود،می تواند مفاهیم جدیدی پیدا و خدمات ویژه ای ارائه کند .این مقاله، به بحث در مورد چشم انداز هاو ارتباط آنها، برای اینترنت اشیاء با استفاده از شبکه های سنسور وRFID می پردازد. در انتهای این مقاله مدلی جدید از کدی به زبان برنامه نویسی لوآ3 در ارتباط با اینترنت اشیاء ارائه شده است،که با پیاده سازی این کد بر روی شئ مورد نظر، می توان شئ را از طریق اینترنت، از راه دور کنترل کرد.در واقع نوآوری این کد این است که تنها با اضافه شدن قطعه کدمرتبط با عملکرد دلخواه به کد ارائه شده در این مقاله و پیاده سازی آن بر روی برد هر شئ دلخواه، می توان آن را از راه دور کنترل کرد. باتوجه به روند بهبود یافتن و متصل بودن مردم به شبکه ها، پیاده سازی این مدل از کد برای اینترنت اشیاء در حوزه تجارت الکترونیک می تواند در بلند مدت خدمات و تحولات عظیمی را در سازمان ها ایجاد کند وهم چنین روند سود دهی آن را متحول سازد.

کلمات کلیدی: اینترنت اشیاء،RFID،خدمات اینترنت، LUA،تجارت الکترونیک

-1مقدمه

اینترنت اشیاء، گسترش و توسعه خدمات فعلی اینترنت است به طوری که با هر شیئی که در این دنیا وجود دارد یاحتمالاً در آینده وجود خواهد داشت، تطبیق می یابدو درواقع یک شبکه ای است که اشیای فیزیکی معمول را با آدرس های قابل شناسایی متصل می کند تا خدمات هوشمند را فراهم کند.این مقاله به بحث در مورد چشم اندازها، خدمات و فرصت های نهفته در اینترنت آینده است که به طور کامل از "اشیاء" حمایت نموده و همچنین اینکه چگونه اشیاء می توانند به طراحی اینترنت کارآ تردر آینده کمک نمایند، می پردازد2]؛IoT.[1 می تواند به دو بخش اینترنت و اشیاء تقسیم شود. شبکه جهانی کامپیوترهای به هم پیوسته بر اساس یک پروتکل ارتباطی استاندارد، و مجموعه های اینترنتی - - 4TCP/IP، به صورت شبکه در آمده اند، در حالی که یک شیء،یک هدف دقاًی قابل شناسایی نیست واشیاء، دارای هویت و شخصیت های مجازی هستند.IoT با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است4]؛.[2 این تحول، مسیر کار، تفکر و زندگی انسان را تغییر خواهد داد.همگرایی سنسورها مانند اشیاء هوشمند، RFID مبتنی بر شبکه های هوشمند و اینترنت، منجر به اینترنت اشیاء شده است.

با افزایش استفاده از سنسورها، داده های خام و همچنین داده های توزیع شده، در حال افزایش هستند. ابزارهای هوشمند، اکنون با استفاده از پروتکل ارتباطی شان به اینترنت متصل شده و به طور مداوم و مستمر در حال جمع آوری و پردازش داده ها هستند.[ 5] تصور کنید هر کدام از اشیاء اصلی و حیاتی در زندگی روزمره، به یکدیگر متصل شوند. هر کسی کیف پول و اتومبیل خود را برای ایمن نگاه داشتن آنها مجهز به هشدار برای کاربر می نماید. افراد قادر به ردیابی اموال خود از هر جا و هر زمان و از طریق هر شبکه ای خواهند بود.[6] این مقاله در نگاه اول،بحث در مورد روندهای فعلی در تحقیقات IoT ،ارائه می نماید. بقیه این مقاله بدین شکل سازماندهی شده است. بخش 2 دیدگاه IoT و مسائل چشم اندازها را پوشش می دهد. بخش 3، روی مدیریت IoT و مداخلات انسانی مرتبط با خدمات و برنامه های کاربردی تمرکز شده است. بخش 4، مربوط به ارائه کدی جدید به زبان برنامه نوسی لوآ در ارتباط با اینترنت اشیاء است . بخش 5، سخن آخر بیان شده و یک بحث مختصری به کارهای آینده اشاره می کند.

-2 چشم اندازی از اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء چشم اندازی تحت توسعه است .مجموعه داده های مبتنی برسنسورها، مدیریت داده ها، داده کاوی و شبکه جهانی وب و هم چنین سخت افزارهای مبتنی بر سنسورها در این چشم انداز فعلی درگیر هستند8]؛.[7عملکرد RFID وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بین یکدیگر از امواج رادیویی استفاده می نمایند.[9]انواعی از اشیاء در اطراف ما ،مانند مانند تگ های شناسایی با استفاده از رادیو فرکانس - RFID - ، سنسورها، تلفن های همراه و غیره - به روش های منحصر به فردتوانایی ارتباط و تعامل با یکدیگر و همکاری با دیگر اشیاء برای دستیابی به اهداف مشترک را پیدا می کنند.در ایجاد این ارتباط سه دیدگاه مورد توجه قرار می گیرد[10]،عبارتند از :

.    چشم انداز شیء محور

.    چشم انداز اینترنت محور

.    چشم انداز معنا محور

الف- چشم اندازشیءمحور

این چشم انداز، با این واقعیت حمایت می شود که ما می توانیم هر چیزی را با استفاده از سنسورها و فناوری های فراگیر و با استفاده از [10] RFIDردیابی و پیگیری نماییم.فلسفه اصلی، شناسایی منحصر به فرد هر شیء با استفاده از مشخصات کد محصول الکترونیک - EPC - است. این تکنیک، با استفاده از سنسور ها گسترش یافته است. درک این واقعیت مهم است که چشم انداز آینده و در حال حاضر به سنسورها و قابلیت های آنان برای تحقق بخشیدن به چشم انداز "شیء" محور، بستگی خواهد داشت. ما با کمک سنسورها و نوع سنسور تعبیه شده در سیستم، قادر به تولید داده ها به طور جمعی، خواهیم بود.

ب- چشم انداز اینترنت محور

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید