بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله، خصوصیات ترمودینامیکی زنجیره هاي اسپینی با جفت شدگی متناوب پادفرومغناطیس- پادفرومغناطیس و فرومغناطیس – پادفرومغناطیس بررسی می شود. با استفاده از تکنیک بسط کیومولانت، هامیلتونی شبه کلاسیکیِ زنجیره هاي متناوب اسپینیِ - S , s - را تا مرتبه ي دوم کیومولانت ها محاسبه می کنیم. از هامیلتونی شبه کلاسیکی به دست آمده بهره گرفته و انرژي درونی و گرماي ویژه را محاسبه می کنیم. نتایج حاصل از تکنیک کیومولانت را با نتایج عدديِ موجود مقایسه می کنیم. در نهایت، از نتایج حاصل از تکنیک کیومولانت براي تحلیل رفتار نمونه ي تجربی Ni2 - EDTA - .6H 2O  استفاده می کنیم.

مقدمه

همانطور که از دنیاي پیرامون ما مشاهده می شود، مواد مغناطیسی به وفور مورد استفاده قرار گرفته اند. این امر سبب شده است که بسیاري از فیزیکدانها به تحقیق در خواص مغناطیسی و گرماییِ این ماده ها بپردازند. از آنجا که مطالعه ي نظري در مورد مواد سه بعدي با مشکلات سختی مواجه بود، اوایل فیزیکدانان نظري بدون داشتن هیچ داده ي تجربی، رشته هاي یک بعدي و
شبه یک بعدي را مطالعه می کردند. ولی از زمانی که رشته هاي مغناطیسیی در آزمایشگاه ها ساخته شدند که به طور موثر می توانستند خواص مواد موجود را نیز توصیف کنند، توجه زیادي به بررسی رشته هاي مغناطیسی یک بعدي جلب شد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید