بخشی از مقاله

چکیده :

در این مقاله ما تورم غلتش آرام و بازگرمایش را برای مدل جفت شدگی غیر کمینه مشتقات میدان اسکالر با گرانش مورد بررسی قرار می دهیم. شرایط لازم برای تورم غلتش آرام روی پتانسیل میدان اسکالر محاسبه شده و برای این مدل معادله حالت را در رژیم نوسانات سریع میدان اسکالر به دست می آوردیم. سپس با حل تحلیلی معادلات حاکم بر دوره بازگرمایش برای این مدل دمای بازگرمایش را محاسبه کرده و آن را با مدل جفت شدگی کمینه مقایسه می کنیم.

مقدمه:

اگر چه تورم در ابتدا به عنوان رویکردی مناسب برای مسئله افق، تختی و تک قطبی مغناطیسی ارائه شد لیکن تا حد زیادی برای توجیه منشاء طیف اختلالات چگالی و امواج گرانشی به کار گرفته می شود. بر اساس سناریوی تورم ناهمسانگردیهای و ساختارهای بزرگ مقیاس کیهانی از افت و خیزهای کوانتومی اینفلاتون - میدان تورمی - و میدانهای گرانشی در جهان اولیه ناشی شده و در دوره تورم تقویت شده اند.

[1,2] تاکنون مدلهای متعددی برای تورم پیشنهاد شده، و اخیراً تلاش هایی برای آنکه اینفلاتون را به عنوان ذره هیگز در نظر بگیرند انجام شده [3,4] لیکن در اغلب موارد به خاطر دقت پارامترهای مدل استاندارد ذرات موفق نبوده. حال اگر جفت شدگی غیر کمینه بین مشتقات میدان اسکالر و گرانش وجود داشته باشد به طور مناسبی می توان تورم غلتش آرام را با میدان اسکالر هیگز بیان کرد [3] ما قصد داریم در مورد این مدل تورم غلتش آرام و بازگرمایش - تولید ذره در انتهای تورم - را مورد مطالعه قرار دهیم.                                                                                                                    

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید