بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله رابطه آنتروپی عدم قطعیت و درهمتنیدگی، برای یک سیستم در تعادل گرمایی که تحت تأثیر هامیلتونی هایزنبرگ قرار دارد، بررسی میشود. نشان داده میشود که رابطه آنتروپی عدم قطعیت و درهمتنیدگی برای پارامترهای مختلف هامیلتونی، رفتارهای متفاوتی از خود نشان میدهند. به عنوان مثال با افزایش دما درهمتنیدگی افت میکند اما عدم قطعیت افزایش مییابد. همچنین برای بعضی از مقدارهای پارامتر جفت شدگی اسپینها، مقادیر درهمتنیدگی و آنتروپی عدم قطعیت حول یک مقدار مشخص متقارن هستند.

کلید واژه ها درهمتنیدگی کوانتمی، رابطه آنتروپی عدم قطعیت، زنجیره اسپینی، هامیلتونی هایزنبرگ

مقدمه

درهمتنیدگی کوانتمی یکی از خواص جالب نظریه کوانتم است که در سالهای اخیر کاربردهای فراوانی در نظریه اطلاعات کوانتمی، همچون رمزنگاری کوانتمی، انتقال کوانتمی و محاسبات کوانتمی پیدا کرده است. درهمتنیدگی در سیستمهای دو کیوبیتی A B بوسیله مقیاسهای متنوعی اندازهگیری میشود که یکی از معروفترین آنها کانکارنس است که به این صورت تعریف میشود :[1]

  تحلیل و بررسی نتایج

به منظور بررسی نتایج بدست آمده از قسمت قبل، نمودار توابع را بر حسب پارامترهای هامیلتونی - 7 - در شکلهای 1 تا 4 رسم کردهایم. در شکل 1 طرفین نامساوی - 5 - و درهمتنیدگی بر حسب دما رسم شده است. همانطور که در این شکل نشان داده شده است در دمای صفر مطلق، مقدار درهمتنیدگی بیشینه است. در این دما طرفین نامساوی - 5 - صفر میباشد. همانطور که در قسمت قبل بیان شد برای حالتهای کاملاً درهمتنیده مشاهدهپذیرهای ناسازگار را میتوان با دقت اندازهگیری کرد. در این شکل برای بازهی دمایی کوتاهی درهمتنیدگی ثابت باقی میماند اما با افزایش دما مقدار آن سریع به صفر کاهش مییابد. همچنین رابطه آنتروپی عدم قطعیت با افزایش دما افزایش مییابد تا در دماهای زیاد به یک مقدار ثابت برسد. طرفین نامساوی - 5 - در دماهای خیلی پایین و زیاد با یکدیگر برابر میشوند. توجه شود که در این شکل رفتار رابطه آنتروپی عدم قطعیت برعکس درهمتنیدگی است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید