بخشی از مقاله

چکیده

هدف این پژوهش تعیین دلایل استفاده و عوامل انتخاب نرم افزار های حسابداری توسط بنگاه های مشاور املاک می باشد. جهت انجام این هدف ابتدا با بررسی پیشینه پژوهش های انجام شده اقدام به جمع آوری عوامل و دلایل بیان شده نموده سپس با مشاوره با اساتید و صاحب نظران اقدام به طراحی پرسشنامه ای با طیف لیکرت پنج گزینه ای گردید سپس پرسشنامه در بین 100 بنگاه مشاور املاک شهرهای دزفول و اندیمشک توزیع گردید و داده های جمع آوری شده در نرم افزار اکسل طبقه بندی و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج نشان می دهد مهمترین دلایل استفاده بنگاه های مشاور املاک از نرم افزار های حسابداری ، قوانین اداره امور مالیاتی، نیاز های اداره تامین اجتماعی، تمایل بنگاه مشاور املاک به دانستن میزان سود و زیان بوده است که این بنگاه ها در انتخاب نرم افزارهای حسابداری قیمت نرم افزار، سادگی و نحوه عملکرد نرم افزار، تطبیق نرم افزار با سخت افزار کامپیوتر، امکان توسعه نرم افزار، کیفیت گزارش دهی و مستند سازی، سابقه شرکت سازنده، برند نرم افزار، سحولت اجرا و راه اندازی، میزان پشتیبانی شرکت تولید کننده، سحولت استفاده نرم افزار، پوشش عملیات تخصصی بنگاه های مشاور املاک، میزان امنیت و باز یابی آسان اطلاعات، تبلیغات، ارائه گزارش جهت ارائه به مراجع قانونی، ارائه اطلاعات به موقع جهت تصمیم گیری، اطلاع رسانی به موقع به روز رسانی ها را لحاظ می نمایند.
کلید واژه ها: نرم افزار های حسابداری، عوامل انتخاب نرم افزار حسابداری، دلایل استفاده از نرم افزارهای حسابداری، بنگاه های مشاور املاک

مقدمه

امروزه تأثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد جهان، باعث شده سازمانها و بنگاههای اقتصادی برای برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی خود ، به استفاده از راهکارهای نرم افزاری روی آورند تابه وسیله ی آن، اطلاعات و دانش خود را به بهترین شکل مدیریت کنند - مور1، 2001؛ عزیزی و همکاران،. - 1392 نرم افزارهای حسابداری بعنوان پشتیبان های اساسی در سیستم های حسابداری ومالی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. یک نرم افزار مناسب حسابداری باید از ارتباط استاندارد بین ماژول ها استفاده کند. همچنین درخصوص تایید داده های جدید به کاربر کمک کرده و بصورت آسان اطلاعات قدیمی را برای تجزیه و تحلیل روند استخراج کند. البته ویژگی های اصلی دیگری همچون انعطاف پذیری،کنترل موجودی ها ،سطوح مختلف امنیت وپشتیبان گیری اتوماتیک نیز داشته باشد - ندل2، . - 1992 بطور کلی نرم افزارهای حسابداری در انطباق با ویژگی های یک سیستم اطلاعاتی حسابداری باید شرایط زیر را در خصوص محاسبات حسابداری و مالی شرکت ها در راستای تصمیم گیری صحیح مدیران احراز نمایند.

-1 سازگاری،

-2 انعطاف پذیری

-3 کنترالهای داخلی

-4 ویژگی های عمومی

-5 آموزش وساختار گزارش دهی - علیپور و همکاران، . - 1389

سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی است که عملیات جمع آوری و ذخیره سازی داده های مالی را طی فرایندهای حسابداری انجام می دهد و پس از پردازش این داده ها، اطلاعات مورد استفاده تصمیم گیرندگان سازمانی را تولید می نماید. سیستم اطلاعات حسابداری در نهایت با ارائه گزارشهای هوشمندانه مالی، می تواند تصمیم گیرندگان و مدیران سازمان را در برنامه های راهبردیشان کمک نماید. گرفتن تصمیم نیازمند در خدمت گرفتن اطلاعات صحیح، بهنگام، قابل اتکا و.. خواهد بود که خود استفاده از سیستم های پیچیده مالی و غیر مالی را الزام می نماید. سیستم اطلاعات حسابداری از جمله سیستم های اصلی و اساسی سیستم اطلاعات مدیریت شمرده می شوند و وظیفه آن تأمین نیازهای اطلاعاتی سطوح مختلف مدیران در زمینه های برنامه ریزی و کنترل منابع، ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری است - حاجیها و نبیونی ،. - 1393 عوامل تاثیر گزار بر استفاده و انتخاب نرم افزار های حسابداری را با توجه به پژوهش های صورت گرفته می توان در جدول زیر خلاصه نمود:

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید