بخشی از مقاله

چکیده

ترکیب فضا می تواند برای پیش بینی، توصیف کمی و کیفی جنبه های مختلف رفتار انسانی در طرح های مختلف و تاثیر آن بر محیط پیرامونش استفاده شود. بنابر این برخی از پروژه های طراحی، در حال حاضر در طول مرحله فرآیند طراحی با در نظر داشتن گزینه ها و متغیرهای مختلف طراحی و آزمایش مستمر و پذیرش و انتخاب آنها، ترکیب فضا را رقم میزنند. در طول سال های اخیر، به طور چشمگیری، استفاده از ویژگی های فیزیکی مانند باد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا صدا، به عنوان نیروهای محرکه روش طراحی مولد، متداول شده است.

بررسی ترکیب فضا می تواند شبیه به مدل های مختلف فیزیکی، چند فرضیه ساده باشد که به طور خودکار، پردازش شده اند. چنین روشی را می توان به عنوان "طراحی معکوس" یا طراحی به واسطه اهداف و مفاهیم مرتبط نامید که جهت نیل به این هدف لازم است تا محدودیتهایی را به فرم اعمال کرده تا بتوان به اهداف طراحی معکوس دست پیدا کرد. این مقاله، صفحات گسترده تار عنکبوتی1را به عنوان یک ابزار جدید در حال توسعه از سال 2011 معرفی می کند که قادر به انجام روش های مختلف ترکیب فضا در طراحی مولد میباشد. این ابزار -که یک نرم افزار چند سطحی - چند پلت فرمی، چند نقشه ای - برای انجام مجموعه ترکیب شبکه فضایی طراحی شده در درک و فهم فرآیندهای اجتماعی انسان ساخت در محیط است- اصول اولیه برای ساخت کپی از برخی ترکیب های موجود در نرم افزار دپس مپ 2را فراهم میکند.

-1 مقدمه

اسپایدر وب-3ابزار معرفی شده در این مقاله- قادر به استفاده از ترکیب فضا در مدل سازی پارامتریک و پیگیری آن در طراحی محاسباتی است. طراحی پارامتریک، تکنیکی است که قادر به یک طراحی وابسته به محدودیت ها - ممنوعیتها، موانع - می باشد . محدودیت ها شامل روابط تعریف شده و همینطور قید و بندهای بیان شده به واسطه هندسه می باشد و همچنین به متناسب بودن نیازهای مشخص کمک می کنند. به طور کلی دو نوع محدودیت، به عنوان مثال هندسی و ابعادی، میتوان تشخیص داد.

محدودیتهای هندسی برای کنترل روابط اشیاء با توجه به موقعیت یکدیگر مورد استفاده می باشند. محدودیت های ابعادی - بعدی - برای کنترل فاصله، زاویه، شعاع و طول ارزش اشیاء استفاده میشوند. مدل پارامتریک، پایه و اساس طراحی محاسباتی را تشکیل میدهد. طراحی محاسباتی، فرآیندی رویهای، قابل تکرار و قابل تعریف با منطق ریاضی می باشد و بر اساس مجموعه قوانین کمی مشخص شده و مقدماتی می باشد که می تواند در یک چارچوب مورد بررسی و توسعه قرار گیرد. چارچوب باید مجاز به تغییراتی باشد که بر اساس پارامترهای تعریف شده و تعریف نشده، عملیات ها، یا ارائه ها تولید شود و مورد ارزیابی قرار گیرد. در این مقاله روش های مختلف برای استفاده از پارامترهای ترکیب فضایی به عنوان محدودیتهایی در فرآیند طراحی محاسباتی، ارائه می شود.

-2ادبیات موضوع

2؛.1 انگیزه

قسمت های مختلف اتاق - دیوارها، اتاق ها، ورودی - در شکل1 به نمایش درآمده است. گراف برای تولید طرح های " نقشه طبقات"4 استفاده می شود - بالا سمت راست - . در شکل1، گراف توجیهی - بالا سمت چپ - را می توان برای ترکیب طرح مشاهده کرد. در این تصویر، یک حل کننده ابتکاری و شبیه سازی شده برای مساله به منظور پیدا کردن یک پلان صحیح با توجه به گراف ورودی در حال اجراست در حالی که تغییرات پیرامون جعبههای محدود را به حداقل می رساند.

در شکل1 در قسمت پایین سمت چپ ارائه گراف روابط پیرامون و مجاورت را برای اینکه قادر به استفاده از ترکیب فضا در فرآیندهای طراحی باشیم، مشاهده میشود. معرفی عملیات های گراف اصلی - گراف اساسی - در داخل یک چارچوب که اصلاح و تولید هندسه پارامتری را ممکن می سازد، ضروری است. برای این منظور نرم افزار شرکت5 با عنوان رینوسروس-6 به طور دقیق تر یک پلاگین به نام گراس هاپر سه بعدی7، که رینو8 را در بخش مدل سازی پارامتریک و مولد گسترش می دهد-انتخاب شد. "گراس هاپر سه بعدی" یک زبان برنامه نویسی بصری است و به همین دلیل برای یادگیری سریع و استفاده آسان می باشد. در چنین محیطی اجزا برای بررسی ورودی های مختلف مانند : انجام محاسبات ساده یا پیشرفته و یا افزودن مقادیر و ارزشگذاریها یا تولید یک دیاگرام ورونوی9، به یکدیگر متصل می شوند.

2؛.2 اسپایدر وب

2؛2؛.1 اجزاء

"اسپایدر وب" مجموعه ای از محاسبات اولیه برای ایجاد، ترکیب و انجام عملیات های مختلف بر روی گراف ها - از جمله گراف های بصری - را فراهم میکند. در جدیدترین خروجیها، اجزا قادر به تنظیم گراف های جهت یافته نیز می باشند. گراف های تصویربرداری نزدیکی و مجاورت میتواند از طریق ورودی های مختلف تولید شود. موارد ذیل، نمونه های از این گرافها میباشند.

2؛2؛1؛.1 گراف نقاط

گراف از یک مجموعه نقاط سه بعدی بر اساس یک فاصله ایجاد میشود. نقاط به عنوان گره های گراف استنتاج میشوند. دو نقطه چنانچه در یک فاصله مشخص باشند، توسط یک لبه - لبه ، خط راست - متصل می باشند.

2؛2؛1؛.2 گراف خطوط

گراف از یک مجموعه خطوط سه بعدی ایجاد می شود. خطوط لبهها و نقاط پایانی گرههای گراف را نشان می دهند. اگر مجموعهای از دو لبه "بدون جهت" به گراف اضافه شود، برای هرکدام از خطوط در مجموعه مختصات - - - E1 - A, B - , E2 - B, A تعریف می شود و اگر یک لبه "جهت دار" به گراف اضافه شود با مختصات - E1 - A, B - - تعریف می شود. این اجازه می دهد تا برای عناصر مدل مانند پله برقی و یا یک خیابان یک طرفه به راحتی به خروجی دست پیدا کرد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید