بخشی از مقاله

چکیده

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژي و نیاز به افزایش سرعت و دقت، صنعت اوتوماسیون و دستگاه جایگاههايهشه بیشتري در صنعت پیدا کرده اند. بدین منظور در این پروژه ما بر آن شدیم تا با استفاده از تجهیزاتی همچون موتور پله اي، نرم افزار براي کنترل محورها و یک اسپیندل، آن ها را بصورت خوکار با استفاده از درگاه موازي رایانه کنترل کنیم تا بتوانیم با استفاده از نکد قطعه اي را ماشینکاري کنیم.

این پروژه با توجه به دقت و گام پیچ ساچمه اي، درایو میکرو استپ و دقت پله هاي موتور در مجموع داراي خطایی کمتر از یک میکرون است. برنامه مورد استفاده لهقغ نام دارد و تحت سیستم عامل لینوکس کار می کند و داراي قابلیت هاي مختلفی از جمله نمایش گرافیکی حرکت ابزار، شبیه سازي سه بعدي دستگاه، تبدیل عکس به کد، نمایش پالس هاي خروجی ، اعمال سایر تغییرات دلخواه در نرم افزار و سخت افزار و ... می باشد.

طراحی محور سوم

براي راه اندازي محور سوم نیاز به انتخاب یک طرح مناسب با حداقل هزینه و وقت بود. طرح هاي مختلفی براي راه اندازي محور سوم ارائه شد که هر کدام به دلایل مختلف رد شدند . طرح هاي زیرافزاربه کمک نرم هاي طراحی کشیده شده اند:

مراحل ساخت

اصل این دستگاه بر اساس فرز هاي دروازه اي طراحی شده است که شامل محور افقی گ بر روي سینی ، محور لا ومیظ باشد. بعد از طراحی قطعات در نرم افزار و استخراج نقشه ها، با استفاده از فرزکاري محل هاي قرار گیري راهنما ها آماده شد. سپس با استفاده از سوراخکاري بر روي سینی محل قرار گیري هر محور نصب گردید. جهت تبدیل حرکت دورانی به خطی ، از پیچ هاي ساچمه اي استفاده شده که در ابتدا توسط یاتاقان با شفت موتور هم محور شده و سپس بوسیله کوپلینگ هاي معرفی شده به محور موتور متصل شده است.

براي محل قرار گیري موتور در محور گ صفحه اي تعبیه شده است و داراي سوراخی است که کوپلینگ و موتور در آن به هم متصل شده اند. با استفاده از ورق هاي فلزي پایه هاي محور هاي لا و ظ ساخته شد. مراحل تولید راهنماهاي این دو محور نیز مانند قبل است. نحوه قرارگیري راهنماها بر روي دروازه در شکل 5 مشاهده می شود. براي اتصال فرز به بدنه نیز از 2 بست فلزي استفاده شده است که توسط پیچ آلن فرز را محکم نگهداشته اند و آن را به بدنه اصلی متصل کرده اند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید