بخشی از مقاله

چکیده

مطابق ادعای سازندگان دستگاه های الکتریکی و شوک دهنده ایجاد انقباضات عضلانی مصنوعی،وظیفه ای مانند انجام فعالیت های ورزشی را برای شخص دارند و منجر به سوزاندن کالری ها، کاهش وزن و سایز می گردد.البته هنوز این عملکرد ثابت نشده است .[1]کمربندهای لاغری و دستگاههای ماساژ ازدو مکانیسم شامل ویبره و لرزاندن منطقه و ایجاد حرارت استفاده می نماید که باعث جابه جایی موقتی و ناچیز چربی های زیرجلدی و در کمربندهای لاغری کاهش سایز را به همراه دارد.

دستگاه های ویبره را می توان به دو گروه کمربندها و ماساژورهای موضعی و صفحه های ویبراتور یا ویبراتور کامل بدن تقسیم کرد .[2]در این پروژه که با هدف طراحی دستگاه ماساژور انجام شده است یک نمونه با ابعاد کوچک و به منظور کنترل با وای فای مورد طراحی و ارزیابی قرار گرفته که نتایج حاصل از این تحقیق بیانگر طراحی و ساخت موفق دستگاه مذکور و قابلیت استفاده در سالن های درمانی را دارد.همچنین با توجه به ساختار مشابه به کمربندهای لاغری میتوان از این طراحی در ابعاد بزرگتر جهت کمربندهای لاغری بهره جست.

-1مقدمه:

اولین کمربند ارتعاشی در سال 1928توسط دکترکلوگ در میشیگان معرفی گردید. این کمربند دارای ساختار ساده ای مبتنی بر ارتعاش است که دراطراف منطقه کمر در حدود اواسط بدن قرار می گیرد و با تولید ارتعاشات توسط یک موتور ویبره با ساختاری شبیه تلفن همراه عمل می نماید .این ارتعاشات منجر به تحریک انقباضات عضلانی در عضلات شکم میگردد و به سادگی با قرار دادن کمربند در حالت نشستن و یا راه رفتن در حالی که کمربند کار خود را بر روی عضلات شکم انجام میدهد قابل استفاده میباشد.

بنا به گفته محققین استفاده از کمربند با توجه به ایجاد انقباض در عضلات معده می تواند به هضم غذا کمک کند همچنبن با افزایش ارتعاش در این دستگاه می توان به ایجاد حالتی شبیه به یک ورزش شدیدتر رسید که منجر به سوزاندن کالری انرژی بیشتری و در نتیجه لاغر شدن کاربر میگردد. .[4] طراحان این کمربند لاغری ادعا می کنند که حرکات کمربند در تحریک عضلات منطقه کمر و لذا در انقباض عضلات معده نقش موثری دارند که به کاهش وزن و حجم معده کمک می نماید. [3 ] از سایر کاربرد های این کمربندها میتوان به تقویت و تراکم عضلات , افزایش نرخ سوخت و ساز بدن, افزایش انعطاف پذیری و افزایش تراکم استخوان, تنظیم جریان گردش خون و رفع خستگی اشاره نمود. [5 ]

-2اجزای سیستم:

با توجه به مطالب مذکور سیستم طراحی شده شامل دو بخش سخت افزار و نرم افزار میباشد که در شکل شماره - 1 - نشان داده شده است. همانطورکه شکل - 1 - نشان می دهد، سیستم پیشنهادی شامل دو قسمت ارسال و دریافت در اجرای سخت افزار و نرم افزار می باشد. قسمت سخت افزار شامل : -1ماژول-2, NODEMCUرله برد,-3موتورهای ویبره و بخش نرم افزار شامل: بخشHTML و برنامه نوشته شده به زبان اردوینو است . هدف از سخت افزار استفاده شده در سیستم استفاده از ماژول وای فای موجود درآن برای ایجاد ارتباط بین ورودی و خروجی است و هدف از نرم افزار موجود برنامه ریزی و کنترل سیسیتم می باشد که در ادامه به معرفی هرکدام پرداخته می شود.

-2-1سخت افزار سیستم:

:NODE MCU01-1-1-2 این سخت افزار یک ساختار متن باز مبتنی بر اینترنت اشیا 1می باشد که از تراشه ESP8266-12 استفاده مینماید[6] که دارای قسمتهایی نظیر GPIO، PWM،I2C ، ارتباط تک سیمه و مبدل آنالوگ به دیجیتال 2همه در یک برد می باشد.این ساختار علاوه بر استفاده از زبان برنامه نویسی لوا 3قابلیت برنامه ریزی با محیط اردوینو را نیز دارد. مازول مذکور را میتوان یکی از بهترین ماژول های WIFI دانست که دارای قابلیت اتصال به روتر4یا AP 1 میباشد و توسط ان میتوان اطلاعاتی را از طریق اینترنت ارسال و یا دریافت نمود .در جدول شماره - 1 - مشخصات تراشه اصلی این ماژولESP6266 میباشد. در شکل شماره - - 2 ساختار فیزیکی و مشخصات پایه این سخت افزار را نشان داده شده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید