بخشی از مقاله

چکیده - امروزه استفاده از سیستم کنترل مبتنی بر شبکهٌ در سیستم های صنعتی بسیار پرکاربرد شدهاست. شبکه ارتباطی در NCSعلاوه بر فواید، مشکلاتی از جمله ایجاد تاخیر و حذف بسته و هم چنین آسیب پذیری در مقابل حملات سایبری میباشد. از این رو تشخیص حمله سایبری به زیرساختهای حیاتی از جمله نیروگاهها موضوع بسیار مهمی در تحقیقات شدهاست. یکی از روشهای تشخیص حمله استفاده از روشهای تشخیص عیب از جمله رویتگر است. هدف این مقاله، طراحی رویتگر با ورودی ناشناخته نامینیمم فاز برای NCS با در نظر گرفتن شبکه به صورت تاخیر ثابت جهت تشخیص حمله میباشد. سپس به بیان آشکارسازی و جداسازی حمله پرداخته شده است.در نهایت، شبیه سازی بر سیستم Tennesse Eastman Plant به روشن تر شدن نتایج بدست آمده کمک خواهد کرد.

هدف از این مقاله آنالیز و طراحی رویت گر برای NCS با ورودی ناشناخته نامینیمم فاز جهت تشخیص حمله می باشد. در بخش 2 به مروری از کارهای گذشته بر طراحی رویتگر بدون شبکه و سیستم نامینیمم فاز پرداخته و در بخش 3 مدسازی رویت گر پیشنهادی با لحاظ شبکه و برای سیستم نامینیمم فاز بیان می شود و سپس پایداری آن اثبات و ماکزیمم تاخیر مجاز جهت تضمین پایداری بررسی میشود. بخش 4 به آشکارسازی و جداسازی حمله اختصاص دادهمیشود. در بخش 5 به شبیه سازی و روشن شدن پیشنهادات پرداخته خواهدشد

-1-2  رویتگر با ورودی ناشناخته بدون شبکه

یکی از پر کاربردترین روش های آشکارسازی و جداسازی عیب مبتنی بر مدل ، روش رویتگر با ورودی نامشخص است[9] . [10 خصوصیتی که این روش را در بین دیگر روشهای آشکارسازی و جداسازی عیب متمایز می کند، مقاوم بودن این روش نسبت به عدم قطعیت و اغتشاش شناخته شدهی سیستم میباشد با توجه به عدم کارامدی شناخته شدهی روش های مبتنی بر فیلتر کالمن در آشکارسازی بعضی از حملات سایبری - حمله بازسازی - در این مقاله به منظور تشخیص حمله از رویتگر با ورودی نامشخص استفاده شده است.[13] در این روش اغتشاش به عنوان ورودی ناشناخته در نظر گرفته می شود .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید