بخشی از مقاله

چکیده

راه یکی از سازه های ساخت بشر میباشد که به دلیل امکان جابجایی از نقطه ای به نقطه ی دیگر احداث میگردد با توسعه ی شهر ها و نیاز به حمل و نقل بیشتر,راه ها گسترش میابند و به تبع آن وسایل مربوطه هم افزایش پیدا میکنند .خود این وسایل با رشد شهر ها , به نواوری نیاز دارند.همان گونه که گفته شددر کنار راه,بسیاری از عوامل هستند که یک راه را تکمیل میکنند مانند علایم راهنمایی و رانندگی و گاردریل ها و خط کشی های درون راه و... این عوامل باعث افزایش ایمنی در راه میشوند باید توجه کرد که هرکدام از وسایل کمکی در راه با تشخیص عوامل انسانی قرار داده میشوند و یا اگر حادثه ای در راه اتفاق بیافتد عوامل انسانی برای برطرف کردن آن حادثه باید در راه حضور یابند به این ترتیب نیروی انسانی افزایش پیدا میکند و هزینه ها ی رفع مشکلات افزایش پیدا میکند.

دراین مقاله سعی شده که با کاهش نقش انسانی در حوادث , مقابله با حوادث را به راه هوشمند سپرد.یعنی راه خود, در مقابله با حوادث با آنالیز کردن مشکلات, عمل مناسبی برای مقابله با حوادث انجام دهد به نوعی راه خود هوشمند شود.

با توجه به این موضوع کنترل راه آسان تر شده و راه ایمن تر میشود در این مقاله سعی شده با وسایل جدید و آنالیز کردن حوادث پیش روی راه ,تعداد تلفات ناشی از خطای انسانی را کاهش داد. برای انجام این طرح ابتدا به وسایلی در راه و وسایلی در خودرو نیازمندیم این نوع وسایل همگی در متن مقاله به صورت کلی و جزیی هستند و با تولید این وسایل و کار گذاشتن آن ها در جای مناسب نخستین قدم راه هوشمند برداشته میشود در مجموع این طرح با وسایل ایجاد شده در راه امنیت رانندگان را افزایش میدهد.از مزایای این طرح کاهش تلفات ناشی از خطای راننده,کاهش هزینه ی نیروی انسانی برای کنترل راه,پاسخ مناسب و آنالیز شده به اتفاقات رخ داده در راه کاهش زمان پاسخ به اتفاقات رخ داده در راه میباشد. پس با ابتکار هایی که در این طرح گفته شده میتوان به آنچه که هدف ما است - - راه هوشمند - - را ایجاد کنیم.

مقدمه

از ابتدای تاریخ با روی آوردن مردم به یکجا نشینی ضرورت سفر به سرزمین های دیگر برای انواع مختلفی از کار ها حس میشد.در مقابل آن باید مسیری مناسب برای انتقال کالا و افراد از یک مکان به مکانی دیگر ساخته میشد.

آنچه در مقوله ی راه از ابتدای تاریخ تا به حال باعث پیشرفت راه شد اکثرا ساخت سازه ای برای دوام بیشتر راه در مقابل وقایع اتفاق افتاده در طی مسیر میباشد مانند آماده کردن خاک بستر مناسب ساخت زیر اساس و اساس مناسب و... میباشد.

حال اکنون زمان آن رسیده که راه را به اشکال مختلف بررسی کنیم.این طرح با پیشنهاد های محکم و استدلال های لازم.راه را در مقابل حوادث پیش رو کنترل کرده و پاسخ مناسبی به حوادث میدهد. در این طرح سعی شده تا به تمام مشکلات راه پاسخ مناسبی داده شود .

راه چیست ؟

مسیری ساخت دست بشر است که دو مکان را به هم متصل میکند.از وظایف راه جابه جایی و دسترسی است که هر کدام از این دو مورد شامل تعاریف متفاوتی میباشند.

راه هوشمند چیست؟

ازنظر این طرح راه هوشمند راهیست که در مقابل حوادث و اتفاقاتی که در طول طی کردن مسیر رخ میدهد عکس العمل مناسبی را از خود بروز دهد.

یعنی خود راه تصمیم بگیرد که با توجه به پارامتر های دریافتی و مشکلات جاده ای چه عکس المعمل را ازخود بروز دهد.

باید توجه داشت که در ساخت سازه ی راه هیچ دخالتی انجام نمیگیرد.یعنی اجزای راه مانند زیر اساس و اساس تغییری نمکند بلکه حضور وسایل جانبی باعث تکمیل راه و اطمینان بیشتر به راه میشود و کیفیت جاده را بالا می برد.

تفاوت این سامانه با سامانه هایی نظیر جی پی اس در محلی بودن آن میباشد. این طرح به جای استفاده از شبکه ی جهانی به صورت محلی خود تصمیم به راه حلی مناسب میگیرد. ابتدا برای توضیح این مسایل باید چند موضوع را تعریف کرد.

درجه بندی راه - بر طبق نشریه ی161 ایران داریم -

آزاد راه ها / بزرگراه / راه های اصلی راه فرعی.

آزاد راه:

راهی با حداقل چهار خط که مسیر رفت و برگشت از هم جدا میکند.ترافیک در این نوع راه ها آزاد میباشد.در این نوع راه ها برای دستری بیشتر از تقاطع های غیر هم سطح استفاده میشود.

بزرگراه :

بزرگ راه ها هم مانند آزاد راه ها است ولی به جای 100 درصد جابه جایی 80 درصد جابه جایی و 20 درصد دسترسی میباشد.تقاطع ها هم همسطح اند هم غیر همسطح

راه اصلی :

اکثرا برای 50 درصد جابه جایی و 50 درصد هم برای جابه جایی.

راه های فرعی:

اکثرا برای دسترسی میباشد .که خیابان های کوچک و بن بست هارا شامل میشود.

برای انجام این طرح باید تغییرات مهمی را در به سامانه ی طرح های ترافیکی انجام دهیم موارد انتخابی برای تغییرات مناسب به شرح زیر میباشد.

.1تغییرات ترافیکی راه - تغییراتی که برروی راه انجام میگیرد -

.2تغیرات اتوموبیل - تغییراتی که برروی اتوموبیل انجام میگیرد -

.1تغییر ترافیکی راه:

تغییراتی که باید بر روی راه انجام داد.

بخش اول:

-1مراحل در راه :

هر راه از چند مرحله ی پیوسته به هم تشکیل میشود.طول و عرض هرکدام از درجه های راه با هم فرق میکند ولی در حالت کلی میتوان نشان داد که هر راهی به چندین مرحله ی پشت سرهم و بهم پیوسته تکرار شده میباشند

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید