بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اينترنت ماهواره اي پرسرعت چگونه است ؟

- جعبه ابزار يوتلست براي دريافت چند رسانه اي را تجربه كنيد.
2-  شما توانايي تجربه جعبه ابزار يوتلست براي دريافت چند رسانه اي را خواهيد داشت. به اين خاطر شما احتياج به نصب چند سخت افزار و نرم افزار ساده داريد . نحوه نصب كردن در زير به طور كامل توضيح داده شده است.
در درجه اول به يك كامپيوتر PC كه ميتواند از نوع دسك تاپ يا نوت بوك باشد كه به سيستم عامل 98 يا بالاتر، نوع پروسسور مي تواند AMD آتلون 400 مگاهرتز يا پنتيوم 400 گيگا هرتز باشد. براي RAM ، 128 مگا بايت توصيه مي شود.فضاهاي هارد ديسك بايد حداقل 40 مگابايت بزاي نصب و 1 گيگا بايت جهت داون لودهاي شما وجود داشته باشد.

اسلاید 2 :

nشما ممكن است احتياج به يك مودم نيز داشته باشيد كه حداقل سرعت آن 8/28Kbit/s كه دايل آپ معمولي جمهوري اسلامي مي تواند باشد. اين در حالي است كه جهت ارسال ديتااز خطوط ISDN يا Leased Line يا ديگر روشهاي ارسال هم ميتوان بهره گرفت.
كارت سخت افزاري مودم پرسرعت جهت دريافت ديتا يا DVB كارت كه در هر دو حالت PCI , USB موجود است و شما مي توانيد بين PCI , USB انتخاب كنيد. بستگي به كامپيوتر شما دارد اگر نوت بوك داريد بهتر است از USB استفاده كنيد در غير اينصورت كافي است كه كارت PCI را در يك پورت PCI خالي در درون دسك تاپ خود فشار دهيد و بعد كامپيوتر را روشن كنيد، ويندوز شما بطور اتوماتيك اين كارت را تحت عنوان آداپتور شبكه شناسايي و براي آن درخواست درايو مي كند كه با گذاشتن CD مربوطه درايور به طور اتوماتيك نصب مي شود. در مورد USB هم كافي است

اسلاید 3 :

nابتدا درايور را نصب و سپس كابل USBرا به USB PORT> كامپيوتر وصل كنيد.
كارت سخت افزاري مودم پرسرعت جهت دريافت ديتا يا DVB كارت كه در هر دو حالت PCI , USB موجود است و شما مي توانيد بين PCI , USB انتخاب كنيد. بستگي به كامپيوتر شما دارد اگر نوت بوك داريد بهتر است از USB استفاده كنيد در غير اينصورت كافي است كه كارت PCI را در يك پورت PCI خالي در درون دسك تاپ خود فشار دهيد و بعد كامپيوتر را روشن كنيد، ويندوز شما بطور اتوماتيك اين كارت را تحت عنوان آداپتور شبكه شناسايي و براي آن درخواست درايو مي كند كه با گذاشتن CD مربوطه درايور به طور اتوماتيك نصب مي شود. در مورد USB هم كافي است ابتدا درايور را نصب و سپس كابل USBرا به USB PORT> كامپيوتر وصل كنيد.

اسلاید 4 :

nشما براي دريافت ديتا از ماهواره W3 كه در هفت درجه شرقي واقع شده است احتياج به يك عدد ديش 90 تا 110 سانتي متري معمولي و يك LNB معمولي داريد. فركانسهاي مربوط به ماهواره W3 به شرح زير است:
فركانس 11449 مگاهرتز
سيمبول ريت 27500
FEC 3/2
پولاريزاسيون VER
پس از گرفتن سيگنال لازم است كه شما كابل مربوط به پشت مودم پرسرعت DVB خود كه فقط جهت دريافت ديتا مي باشد متصل كرده و نرم افزار مربوطه را نصب نماييد و تنظيمات نرم افزاري لازم را نيز همچنين در قسمت internet option بر طبق دستور العمل پيوست كارت مودم انجام دهيد.

اسلاید 5 :

nاين نرم افزار به شما اجازه ميدهد كه از تمام سرويسهاي اپن اسكاي استفاده كرده و بطور اتوماتيك شما را به اكانت دايل آپ خودتان نيز لاگ اين مي كند. در ابتدا بايد اين نرم افزار را داون لود كرده و سپس آن را اجراء كنيد تا بر روي هارد شما نصب شود كليه مراحل نصب را دنبال كرده تا نصب كاملا تمام شود. شما احتياج است كه حتما اين نرم افزار را Register كرده و به همراه نام كاربري و كلمه عبور خود اكانت خود را باز و آماده استفاده نماييد. تمامي مراحل را دنبال كرده و نام كشور را انتخاب و اكانت دايل آپ خود را معرفي نماييد بعد از اين مرحله Broadsatرا به عنوان اپن اسكاي سرويس دهنده اينترنت خود انتخاب نموده و كليه مراحل را دنبال كنيد تا زمانيكه به انتهاي آن برسيد نرم افزار شما آماده است.
جواب چند سوال كه ممكن است بكنيد

اسلاید 6 :

کارت DVB چیست ؟

nكارت DVB يا كارت Receiver يك قطعه سخت افزاريست كه روي كامپيوتر نصب شده و به وسيله آن مي توان اقدام به دریافت اطلاعات و تصاویر ماهواره کرد که صرفا برای استفاده از اینترنت با استفاده از ماهواره استفاده خواهد شد.
برای استفاده از سرویس های دریافت اینترنت Receive Onlye آیا امکان دارد که از خطوط تلفن استفاده نکرد؟
در کل برای استفاده از سرویس های دریافت اینترنت شما می بایست به طریقی اقدام به ارسال اطلاعات برای ماهواره کنید که این طرق ها میتواند شامل استفاده از خط تلفن Dial Up و یا ADSL و یا Wireless باشد که متداول ترین راه استفاده از خط تلفن است اما با این تفاوت که کاربر دیگر نیازی به خرید کارت های اینترنت سرعت بالا نداشته و با یک کارت اینترنت ارزان و معمولی به راحتی اقدام به دریافت اطلاعات با سرعت بالا از ماهواره می نماید.

اسلاید 7 :

مک آدرس Mac Address چیست ؟

nهر کارت شبکه یک Mac address منحصربفرد دارد که به آن تخصیص داده شده است که به آن physical address هم می گویند که 6 بایت یا 48 بیت است، که یک شماره سریال بر مبنای 16 است که به صورت سخت افزاری به وسیله کارخانه سازنده بر روی کارت شبکه حک شده است.
Mac address آدرس برای تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه هاس و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده ای که به آن فرستاده شده است را می دهد
در سرویس های ماهواره EutelSat W3 تفاوت استفاده از سرویس بین روش های VPN و Pr o

اسلاید 8 :

_x y Base چیست ؟

nدر این سرویس های شرکت 2 راه مختلف را برای سهولت هر چه بیشتر کاربران قرار داده و با استفاده از هر کدام از سرویس ها میتوان از اینترنت استفاده کرد و در روشن اول که نیازی به داشتن Valid IP در خط ارسال ندارد استفاده از اینترنت فقط با ایجاد ارتباط با استفاده از ایجاد شده میسر بوده و پس از اتصال تمامی نرم افزارهای سیستم عامل از جمله نرم افزارهای P2P و Messenger ها بدون هیچ گونه تنظیم از ماهواره اطلاعات خود را با سرعت بالا دریافت می کنند و در سرویس دوم که نیازمند داشتن Valid IP از طرف ISP شخص کاربر می باشد شما برای استفاده از ماهواره باید در تمامی برنامه ها پراکسی مربوطه را وارد کرده و پس از تنظیم پراکسی از سرویس استفاده خواهید کرد.

اسلاید 9 :

منظور از کلمه Dedicated و Share در مشخصات سرویس ها چیست ؟

nکلمه Dedicated به معنی اختصاصی و تضمین شده است به این معنا که شرکت سرویس دهنده مقدار حجم Dedicated را به صورت تضمینی به مشترک ارائه می کند و در قیمت دوم معنی کلمه share یا Sharing حجم اشتراکی می باشد که در این حجم چند کاربر بر روی یک پهنای باند قرار میگیرند و به صورت اشتراکی از این پهنای باند استفاده می نمایند
Offline Download چیست ؟Offline Download روشی هست که کاربر از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی ماهواره های مختلف بدون هیچ گونه محدودیت و نیاز به داشتن سرویس خاص و بدون نیاز به هرگونه ایجاد ارتباط برای ارسال اطلاعات استفاده کرده و به صورت کاملا مجانی اقدام به دریافت فایل های مختلف از ماهواره می نماید.

اسلاید 10 :

آیا سرویس های ماهواره ایOpenSkyمحدودیت مصرف دارند ؟

nخیر در این سرویس ها دریافت اطلاعات به صورت نامحدود بوده و فقط در زمان شروع سرویس کاربر از یک حجم گارانتی شده توسط شرکت ارائه دهنده سرویس استفاده کرده و پس ا اون به صورت اشتراکی با میانگین سرعت 128 کیلو تا پایان ماه از اینترنت استفاده خواهد کرد و عملا سرویس به صورت نامحدود می باشد.
آیا سرعت و قدرت کامپیوتر من برای استفاده از کارت های DVB مناسب هست و آیا در ضبط اطلاعات و تصاویر من مشکلی پیدا خواهد کرد ؟
در صفحاتی که به توضیح در مورد کارت های DVB اختصاص داده شده قسمتی به نام تجهیزات پیشنهادی در نظر گرفته شده است که در آن حداقل تجهیزات برای استفاده مناسب از تجهیزات را به طور کامل از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به طور کامل شرح داده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید