بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه
خانواده سیستم های عامل مایکروسافت
خلاصه سیر تکامل ویندوزها
تفاوت های ویندوز XP و VISTA
بررسی ویندوز VISTA
آلبوم تصاویر

اسلاید 2 :

از اوایل دهه ی 1970 میلادی قیمت سخت افزار و به دنبال آن کامپیوترهای شخصی ارزان شد . واین کامپیوترها در اختیار عموم قرار گرفتند گسترش روزافزون کامپیوترهای شخصی سبب پیدایش سیستم عامل های ساده برای این کامپیوترها شد. کامپیوترهای شخصی را می توان به دو گروه بزرگ تقسیم کرد:
1)کامپیوترهای Apple Macintosh با پردازنده های شرکت Motorola
2) کامپیومترهای IBM PC و سازگار با پردازنده های شرکت Intel و ADM .
کامپیوترهای گروه اول به دلیل قیمت بالا مورد استقبال عموم قرار نگرفتند. این
خانواده ی کامپیوترهای شخصی از سیستم عامل اختصاصی خود بهره می بردند.
کامپیوترهای گروه دوم خیلی زود مورد توجه شرکت های سخت افزاری و نرم افزاری قرار گرفتند.گونه های متعددی از سیستم عمل ها نیز برای این گروه عرضه شدند.

اسلاید 3 :

اولین تلاش ها برای ارایه سیستم عاملی کار آمد بالاخره در سال 1969 نتیجه داد و سبب عرضه ی یونیکس شد.این سیستم عامل با زبان برنامه نویسی C و در آزمایشگاه بل تکوین یافت. البته نسخه های قبلی یونیکس و سیستم عامل های دیگری نظیر VMS قبلا روی کامپیوترهای بزرگ ایجاد شده بود و مورد استفاده قرار گرفته بودند.یونیکس یک سیستم عامل چند برنامه ای و چند کاربردی بود ولی قالب دستوری پیچیده ی آن سبب شد که استقبال عمومی از سوی کاربران مبتدی از این سیستم عامل صورت نگیرد. به تدریج سیستم عامل های دیگری  نظیر DOS.OS/2 و لینوکس برای کامپیوترهای شخصی عرضه شدند که به کاربران امکان می داد سیستم عامل دلخواه خود را انتخاب کنند.
   شرکت مایکروسافت در اوایل دهه ی 1980 با ارایه ی سیستم عامل MS-Dos وارد بازار نرم افزار شد.بعدها این سیستم عامل تکامل یافت و مشکلات اولیه ی آن رفع شد .
 
 

اسلاید 4 :

سادگی نصب و کار سبب شد این سیستم عامل در میان بسیاری از کاربران کامپیوترهای شخصی متداول شود.این سیستم عامل در مقایسه با سیستم عامل های امروزی بسیار ساده و ارتباط کاربر با سیستم عامل نیز ارتباط خط دستوری بود. به این مفهوم که کاربران برای اجرای دستورهای مورد نظر خود آن ها را در مقابل اعلان سیستم تایپ و اجرا می کردند.
رابط کار بر متنی سیستم عامل یکی از مهمترین مشکلات MS-DOS محسوب
می شد. با تمام تلاشی که برای بهبود این سیستم عامل صورت گرفت گرایش عمومی کاربران برای استفاده از واسط گرافیکی کاربر (GUI) سبب شد شرکت مایکروسافت پوسته ای گرافیکی به نام Windows 3.1 را معرفی کند. استقبال کاربران از این پوسته سبب گرایش شرکت مایکروسافت برای عرضه ی سیستم عامل بعدی به نام
Windows 95 در سال 1994 شد.این سیستم عامل محیط کاربر پسندی را پیش روی کاربران قرار داد. نسخه ی بعدی ویندوز به نام Windows 98 با قابلیت های جدیدتری مانند :

اسلاید 5 :

 
 
 
1)   رابط کاربر زیباتر.
2)   پشتیبانی از چند رسانه ای با امکان پخش فیلم و موسیقی.
3)   پشتیبانی از سخت افزارهای اضافی با ویژگی نصب واجرا.
4)   امکان ارتباط با سایر کامپیوترها در شبکه.
5)   مرورگر اینترنتی.
6)  محدودیت های کمتر در مدیریت فایل ها و حافظه ی جانبی.
7)   مدیریت حافظه ی بهتر. 
ارایه و پاسخگوی بسیاری از نیازمندی های کاربران شد. 

اسلاید 6 :

به تدریج نسخه های دیگری از سیستم عامل ویندوز توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد که می توان آن ها را به صورت زیر بر شمرد:
1)  Windows ME
2)  Windows NT
3)  Windows 2000 (Home/Server)
4)  Windows XP
5)  Windows 2003 Server
6)  Windows Vista
ویندوز NT و 2000 به دلیل داشتن ویژگی های مدیریت شبکه مورد توجه کاربران شبکه قرار گرفت. و ویندوز ویستا نیز هم اکنون جدیدترین محصول شرکت مایکروسافت می باشد.

اسلاید 7 :

________________________________________ سیستم عامل داس یا همhن MS-DOS سیستم عامل دیسکی مايکروسافت می باشد . که بعد از تکامل آن و مورد استقبال قرار گرفتن مايکروسافت نسخه های بعدی و همچنین بدنبال آن سیستم عامل ویندوز را ارائه نمود که تا نسخه Win 3.11 ادامه داشت که قابل ذکر است که نسخه های آفیس هم از همین ویندوز 3.11 شروع به تکامل پیدا کرد و تا کنون پیش رفته است

اسلاید 8 :

سيستم عاملي که شرکت مايكروسافت در سال 1983 معرفي کرد . ويندوز يک محيط گرافيکي چند وظيفه اي است که در کامپيوترهاي مبتني بر داس (ويندوز 3x ويندوز Workgroups) اجرا مي شود . ويندوز در کامپيوترهاي روميزي , ايستگاههاي کاري , سرويس دهنده هاي شبکه اجرا مي شود . اين سيستم عامل يک رابط گرافيکي استاندارد بر اساس منوهاي کشويي , ناحيه هاي پنجره مانند , و يک وسيله اشاره اي مثل ماوس را فراهم مي کند .

اسلاید 10 :

 
در سال 1983 شركت مايكروسافت خبري دربارة ابداع اولين واسطه گرافيكي كاربري براي سيستم عامل MS-DOS بنام Windows منتشر كرد. اين سيستم عامل گرافيكي براي كامپيوترهاي IBM و سازگار با آن طراحي شده بود. مايكروسافت مدل اين واسطه گرافيكي را از روي سيستم عامل MacOS متعلق به كامپيوترهاي Apple اقتباس كرده بود.
اولين نسخه مستقل مايكروسافت ويندوز، يعني نسخه 1.0 در سال 1985 وارد بازار شد و فاقد كاركرد لازم براي جلب توجه عموم بود. ويندوز 1.0 يك سيستم عامل كامل بشمار نمي رفت، بلكه در حقيقت يك MS-DOS گسترش يافته بود و نواقص ذاتي و الگوهاي آنرا به ارث مي برد.
علاوه براين، چالش هاي قانوني با Apple باعث محدوديت كاركردي بيشتر آن مي شد. براي مثال ويندوز 1.0 تك پنجره اي بود و پنجره هاي مختلف آن نمي توانستند بر روي يكديگر يا كنار هم قرار گيرند. همچنين سطل زباله فايلهاي پاك شده نيز نداشت، زيرا Apple حق قانوني اين ابداع را متعلق به خود مي دانست. بعدها مايكروسافت با امضاي يك موافقتنامه اعطاي گواهي، اين محدوديت را برطرف كرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید