بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تعریف تجارت الکترونیک

تجارت الكترونيك انجام كليه فعاليت هاى تجارى با استفاده از شبكه هاى ارتباطى كامپيوترى، به ويژه اينترنت است.

به وسيله تجارت الكترونيك تبادل اطلاعات خريد و فروش و اطلاعات لازم براى حمل و نقل كالاها، با زحمت كمتر و مبادلات بانكى با شتاب بيشتر انجام خواهد شد.

اسلاید 2 :

قانون تجارت الكترونيك

در تاريخ 9/5/81 دولت جمهوري اسلامي به اين نتيجه رسيد كه داخل شدن در مباحث تجارت الكترونيك امروزه به يكي از مباحث مهم و واقعيت‌هاي اساسي اقتصاد جهاني تبديل شده است.

اسلاید 3 :

الف) تصويب قانون:

لايحه تقديمي به مجلس شوراي اسلامي پس از بحث در مجلس در تاريخ 17/10/1382 به تصويب رسيد و پس از طي مراحل قانوني از سوي رئيس وقت مجلس براي اجرا به رئيس جمهور ارسال شد. اين قانون با عنوان قانون تجارت الكترونيك نامگذاري شده و در 79 ماده و چهار فصل تصويب گرديده است.

اسلاید 4 :

ب) تعريف تجارت الكترونيك

براي دخول صحيح در مبحث يكي از شرايط اساسي تعريف صحيح از مقوله مورد توجه مي‌باشد. ليكن قانون مذكور با اين قضيه رفتاري كاملاً محافظه‌كارانه داشته است.

اسلاید 5 :

ج) تفسير و سكوت قانون

ماده 3 قانون به تفسير متون خود و راه‌هاي ممكن مي‌پردازد. از آنجا كه قانون مذكور جديد بوده و هنوز به طور تخصصي براي دادگاه قابل استفاده نمي‌باشد به همين منظور در همان مواد اوليه به اين موضوع پرداخته شده و سه شرط براي آن معين شده است.

اسلاید 6 :

فوايد تجارت الکترونيک

تکنولوژي اطلاعات مي تواند مزيت هاي عمده اي ايجاد کند از جمله: توليد خرجي هاي مشابه با هزينه کمتر، توليد خروجي های بیشتر و با هزينه مشابه، توليد خروجي هاي مشابه با همان هزينه در زمان کمتر، توليد خروجيهاي مشابه با همان هزينه و همان زمان، همچنين تجارت الکترونيک موانع جغرافياي و تفاوت روز و شب در مناطق مختلف را از ميان بر مي دارد و باعث ارتقاي ارتباطات و گشودگي اقتصادي در سطح ملي و بين المللي مي شود.

اسلاید 7 :

 محدوديت هاي تجارت الکترونيک

 در مقابل تجارت الکترونيک مسائلي را با خود به همراه دارد و در صورتيکه براي آنها راه حل مناسبي اتخاذ نشود مي تواند ويژگي هايش را تحت الشعاع قرار دهد.

اسلاید 8 :

انواع خطرات و تهدیدها

حملات غیر فنی

مهندسی اجتماعی

حملات غیر فنی : مهندسی اجتماعی

افزایش حملات به فناوری برنامه نویسی وب

تجارت الکترونیکی یکی از بیشترین راه های نفوذ متجاوزین

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید