بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک(Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.
به عبارت دیگر هوش مصنوعی، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد.
1- منظور از موجود یا ماشین هوشمند، چیزی شبیه انسان است .
۲ـ ابزار یا ماشینی که قرار است نماد هوشمندی باشد یا به انسان شبیه شود، کامپیوتر است.

اسلاید 2 :

آلن ماتیسون تورینگ ریاضی‌دان، منطق‌دان، و رمزنگار بریتانیایی بود.
تورینگ به عنوان پدر علم محاسبه نوین و هوش مصنوعی شناخته شده‌است و مهم‌ترین جایزه علمی رایانه به افتخار وی جایزه تورینگ نام گرفته‌است. وی دارای نشان ویژه سلطنتی انگلستان و نیز عضو پیوسته کالج سلطنتی بود.


تورینگ به کمک ماشین تورینگ فورمولاسیون موثری برای روش الگوریتم ومحاسبه تهیه کرد؛ با کمک آزمایش تورینگ، سهم مؤثر و محرکی در زمینه هوش مصنوعی ارائه کرد:
آیا می‌توان روزی گفت: «ماشین هوشیار است و می‌تواند فکر کند؟»

اسلاید 3 :

در سال ۱۹۵۰ در مقاله‌ای معیاری برای تعیین میزان هوشمندی رایانه پیشنهادکرد که پس از آن به آزمایش تورینگ معروف شد:

سزاوارترین معیار برای هوشمند شمردن یک ماشین، این است که آن ماشین بتواند انسانی را توسط یک پایانه «تله تایپ» به گونه‌ای فریب دهد که آن فرد متقاعد گردد با یک انسان روبروست.

تا به حال هیچ برنامه‌ای قادر به موفقیت در این آزمون نگردیده‌است.

اسلاید 4 :

آزمون تورینگ آزمونی برای سنجش میزان هوشمندی ماشین است.

آزمون به این صورت انجام می‌گیرد که یک شخص به عنوان قاضی، با یک ماشین و یک انسان به گفتگو می‌نشیند، و سعی در تشخیص ماشین از انسان دارد. در صورتی که ماشین بتواند قاضی را به گونه‌ای بفریبد که در قضاوت خود دچار اشتباه شود، توانسته است آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.

برای اینکه تمرکز آزمون بر روی هوشمندی ماشین باشد، و نه توانایی آن در تقلید صدای انسان، مکالمه تنها از طریق متن و صفحه کلید و نمایشگر کامپیوتر صورت می‌گیرد.

اسلاید 5 :

فرض کنید شما در یک سمت یک دیوار (پرده یا هر مانع دیگر) هستید و به صورت تله تایپ با آن سوی دیوار ارتباط دارید و شخصی از آن سوی دیوار از این طریق با شما در تماس است. طبیعتاً یک مکالمه بین شما و شخص آن سوی دیوار می‌تواند صورت پذیرد. حال اگر پس از پایان این مکالمه، به شما گفته شود که آن سوی دیوار نه یک شخص بلکه (شما کاملاً از هویت شخص آن سوی دیوار بی‌خبرید) یک ماشین بوده که پاسخ شما را می‌داده، آن ماشین یک ماشین هوشمند خواهد بود، در غیر این صورت(یعنی در صورتی که شما در وسط مکالمه به مصنوعی بودن پاسخ پی ببرید) ماشین آن سوی دیوار هوشمند نیست و موفق به گذراندن تست تورینگ نشده است.

اسلاید 6 :

تورینگ به دو دلیل، ارتباط متنی را به جای صوتی انتخاب کرد:
اولا موضوع هوشمندی را درگیر پردازش صوت نکند (دریافت و پردازش زبان طبیعی).
ثانیا اين كه در جهت ديگری، هوش مصنوعی به سمت نوعی از پردازش زبان طبيعی تاكيد كند.
تست تورینگ کماکان دو پیشفرض اساسی را دربر دارد:
۱ـ نمونه کامل هوشمندی انسان است.
۲ـ مهمترین مشخصه هوشمندی توانایی پردازش و درک زبان طبیعی است.
چون که بهترین (هوشمندترین) ویژگی تمایز انسان با سایر موجودات، زبان است.

اسلاید 7 :

به دنبال طراحی این آزمون، گرایش های دیگری مانند پردازش صوت و پردازش تصویر در هوش مصنوعی ایجاد شده اند که دستیابی به این گرایش ها، از پیش نیاز های موفقیت در آزمون تورینگ می باشد.
در سال های اخیر پیشرفت های خیلی زیادی در رابطه با هوشمندی ماشین ها انجام شده است اما تاکنون هیچ ماشینی نتوانسته آزمون تورینگ را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید