بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

از آنجا که تاکنون مدل مديريت دانشی که مورد توافق همگان باشد وجود ندارد، لذا لازم است تا ضمن آشنایی با مدل‌هاي ارايه شده در این زمینه بر حسب مورد و متناسب با موضوع مورد نظر آنها را یکپارچه نموده و برحسب مورد از آنها بهره جست.

اسلاید 2 :

دسته‌بندي مدل‌ها مي‌تواند به دو صورت انجام پذيرد؛
يكي از نظر ديدگاهي كه زمينه‌ساز مدل‌ها‌ست
و ديگري با توجه به مراحل فرايندي مدل‌هاي ارايه شده است.

اسلاید 3 :

در این نوع از مدل‌ها تمركز بر روي ارتباطات، كسب، تسهيم و انتقال به طريق تبادل اطلاعات افقي مي‌باشد. دانش‌های مهم در شبكه‌اي متشکل از افراد كه بوسيله ابزار مختلف ارتباط‌دهنده به هم مي‌پيوندند نهفته است. آگاهي از اين بينش‌ها و اطلاعات، خارج از گروهها و تيم‌هاي رسمي، عاملي كليدي به شمار مي‌رود. در این نگرش ساختن روابط اجتماعي، سرمايه اجتماعي و قايل بودن روابط متقابل بعنوان كار و فعاليت اصلی دانشی مورد توجه قرار گرفته است.

اسلاید 4 :

دانش به عنوان يك دارايي سازمانی است كه نيازمند دستيابي دقيق، بيان، ذخيره، اندازه‌گيري، نگهداری و انتشار كنترل ‌شده دارد. ایجادارزش از طريق كاربرد متوالي بهترين روش‌هاي حاصل و نيز پرهيز از خطاهاي غيرآشكار ريشه‌يابي شده و كتبي و نيز بهره ‌بردن از درس‌هاي آموخته شده به دست می‌آید. در اين نگرش بر روي استفاده مجدد، تكثير، استانداردسازي و حذف روش‌هاي قديمي که کارآيی خود را از دست داده‌اند، تمركز می شود.

اسلاید 5 :

دراين نوع از مدل ها در باره ویژگیهای گروه های کاری که می بایستی قابلیت های نظیر، خود - سازماندهي، فراگيري مستمر و تبادلات غير رسمي را داشته باشند، بحث می شود. براي مدیریت دانش را مشخص مي‌كند. دانش در تفكري پيدا مي‌گردد كه در يك انجمن گردش مي‌كند؛ جايي كه يك زبان مشترك وجود دارد، اعتماد اجازه بهره‌برداري از مكاشفه‌ها را مي‌دهد، آرايه‌هاي نهفته ممكن است بصورت خلاقانه برنامه‌ريزي شود و نشانه‌هاي مهم و راه‌حل‌هاي كاري متوالي بوسيله بيان داستان‌هاي كاري منتشرمي‌شوند.

اسلاید 6 :

در اين مدل ها بر پايه گفتگوي دوطرفه در يك زمينه استراتژيك، پرسش در مورد فرضيات و كندوكاو مداوم در باره رفتار رقبا، بازارها و فرايندهاي داخلي مورد توجه قرار می گیرد. اين ديدگاه، شخصي‌سازي را مقدم بر كد كردن مي‌شمارد و تكنولوژي كمي را مورد استفاده قرار مي‌دهد. محرك‌هاي فرهنگي اصلي براي اين كار، حفظ ارتباط آزاد (تبادل نظر)، تشويق انعكاس و فراگيري عميق، کنکاش خلاقانه و اثبات عقيده و نظر است.

اسلاید 7 :

سازمان‌هایی كه داراي روش منفعل هستند، تمايل كمي به مدیریت دانش دارند و به صورت يك روش سيستماتيك اداره نمي شوند.
در اين نوع از سازمان‌ها تعريف مناسبي از دانش وجود ندارد، از اینرو اثربخشی در سازمان‌های فوق در طول مدت زمان کاهش می‌یابد.

اسلاید 8 :

سازمان‌هایی كه از روش سيستم محور استفاده مي‌كنند، تأكيد بيشتري بر كدگذاري و استفاده دوباره از دانش (آشکار) دارند و از طريق فناوری، اطلاعات تأثير پذيري خود را افزايش مي‌دهند و در مقابل، پيچيدگي‌هاي دسترسي به اطلاعات و استفاده از آن را كاهش مي‌دهند. جواب سريع‌تر به مشتري و هزينه اندك تبادل اطلاعات در اين روش امكانپذيرت است. در اين روش، معمولا دانش آشکار بهتر تقسيم مي‌شود و از استفاده مجدد اطلاعات كدگذاري شده، مي‌توان به سطح مناسب‌تری از دانش دست يافت. برنامه‌هاي آموزشي استاندارد و گروهي اين روش، توانائي‌هاي سازمان‌ها را بالا برده، نياز به داشتن اطلاعات گسترده را درميان اعضاي يك سازمان كاهش مي‌دهد.

اسلاید 9 :

تأكيدي كه بر روش انسان محور مي‌شود، برپايه تقسيم دانش هاي ضمنی است. در اين روش اطلاعات از راه شبكه‌هاي فردي غيررسمي توزيع مي‌شود و افراد خود مي‌توانند روش‌هاي مناسب‌تري را شناسايي كنند. چرا كه در اين روش رابطه ميان اعضاي يك سازمان، بسيار با ارزش در نظر گرفته شده است.

اسلاید 10 :

سازمان‌هايي كه از روش ديناميك استفاده مي‌كنند، از هر دو نوع دانش ضمنی و آشکار بهره مي‌گيرند و آنها را به بهترين نحو، مورد توجه و استفاده قرار مي‌دهند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید