بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فايروال های سخت افزاری :

اين نوع از فايروال ها که به آنان فايروال های شبکه نيز گفته می شود ، بين کامپيوتر شما (و يا شبکه) و کابل و يا خط DSL  قرار خواهند گرفت . تعداد زيادی از توليد کنندگان و برخی از مراکز ISP دستگاههائی با نام "روتر" را ارائه می دهند که دارای يک فايروال نيز می باشند . فايروال های سخت افزاری در مواردی نظير حفاظت چندين کامپيوتر مفيد بوده و يک سطح مناسب حفاظتی را ارائه می نمايند( امکان استفاده از آنان به منظور حفاظت يک دستگاه کامپيوتر نيز وجود خواهد داشت ) . در صورتی که شما صرفا" دارای يک کامپيوتر پشت فايروال می باشيد و يا اين اطمينان را داريد که ساير کامپيوتر های موجود بر روی شبکه نسبت به نصب تمامی patch ها ، بهنگام بوده و عاری از ويروس ها و يا کرم ها می باشند ، ضرورتی به  استفاده از يک سطح اضافه حفاظتی (يک نرم افزار فايروال ) نخواهيد داشت . فايروال های سخت افزاری ، دستگاههای سخت افزاری مجزائی می باشند که دارای سيستم عامل اختصاصی خود می باشد . بنابراين بکارگيری آنان باعث ايجاد يک لايه دفاعی اضافه در مقابل تهاجمات می گردد .

اسلاید 2 :

فايروال های نرم افزاری :

برخی از سيستم های عامل دارای يک فايروال تعبيه شده درون خود می باشند . در صورتی که سيستم عامل نصب شده بر روی کامپيوتر شما دارای ويژگی فوق می باشد ، پيشنهاد می گردد که آن را فعال نموده تا يک سطح حفاظتی اضافی در خصوص ايمن سازی کامپيوتر و اطلاعات ، ايجاد گردد .(حتی اگر از يک فايروال خارجی يا سخت افزاری استفاده می نمائيد). در صورتی که سيستم عامل نصب شده بر روی کامپيوتر شما دارای يک فايروال تعيبه شده نمی باشد ، می توان اقدام به تهيه يک فايروال نرم افزاری کرد . با توجه به عدم اطمينان لازم در خصوص دريافت نرم افزار از اينترنت با استفاده از يک کامپيوتر محافظت نشده ، پيشنهاد می گردد و مربوطه استفاده گردد DVD يا CD برای نصب فايروال از

اسلاید 3 :

: سکریپتی انواع زبان های

زبان های اسکریپتی برای ارائه تحولات و ایجاد پویایی در صفحات وب ایجاد شدند . این زبان ها از روی زبان های برنامه نویسی ساخته شده اند و بهمین دلیل دارای تشابه بسیاری با هم هستند . این زبان ها در اصل نمونه کوچک شده زبان های مادر خود هستند . تعدادی از فرمان ها و امکانات زبان های بزرگ در این زبان ها حذف شده است . مثلا امکان نوشتن فایل یا پاک کردن فایل ها برروی سیستم کاربر مانند زبان های برنامه نویسی وجود ندارد . البته این زبان ها برای استفاده در زمینه کاری شبکه طراحی شده اند و حذف این دستورات علل خاصی ( از

. جمله بالا رفتن امنیت و ... ) داشته است

اسلاید 4 :

جاوا اسکریپت برای اولین بار توسط شرکت Netscape و با نام LiveScript به عنوان نرم افزاری مفید جهت استفاده در دنیای وب به بازار عرضه شد ولی بعدها با حمایت شرکت Sun Microsystems پدید آورنده JAVA با نام جاوا اسکریپت شناخته شد.

جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است که بیشتر با کد هایHTML در ارتباط است و دقیقا همانند کدهای HTML روی پلت فرم های مختلف اجرا

می شود یا به عبارتی به وسیله مرورگر های وب interpret(تفسیر) می شود.

جاوااسکریپت دقیقا یک زبان برنامه نویسی سمت مشتری (Client) برای پویا شدن و ایجاد انعطاف بیشتر کدهای Html هست . Client یا سمت مشتری بودن جاوااسکریپت به این معنی که کدهای جاوااسکریپت توسط کامپوتر کاربر تفسیر و اجرا میشوند و نه به وسیله ی سرورهای دیگر . کدهای جاوا اسکریپت می توانند بین کدهای Html قرار بگیرند و قابلیت های زیادی رو به یک صفحه ی اینترنتی اضافه کنند .

اسلاید 5 :

# به طراحان وب ، يک ابزار برنامه نويسی ساده و کارا می دهد .

# به رويدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد . برای مثال می توان يک تابع Java Script تعريف کرده تا در هنگام وقوع يک رويداد مثل کليک بر روی يک دکمه يا لود شدن صفحه ، اجرا شود .

# می تواند اطلاعات ارسالی يک فرم اعتبار سنجی را کنترل نموده و در صورت صحيح بودن ، آنها را به سرور ارسال کند . اين کار باعث جلوگيری از ورود اطلاعات نادرست به سرور و کاهش ترافيک آن می شود .

# توانايی تشخيص نوع و نسخه مرورگر مورد استفاده کاربر را داشته و می تواند بر حسب آن نوع مرورگر خاص ، تنظيمات و صفحات ويژه ای را بارگذاری نمايد .

# توانايی خواندن و نوشتن اطلاعات مورد نياز مرورگر را بر روی کامپيوتر بازديد کننده صفحه را داراست ، که در اصطلاح به اين کار ايجاد و خواندن Cookie می گويند .

اسلاید 6 :

مدل مايكروسافتی جاوا اسكريپت يعنی كارهايی كه با جاوا اسكريپت قابلیت انجام

دادنش وجود دارد با VB Script هم ميشود انجام داد كدها VB Script  شباهت زيادی با كدهای ويژوال بيسيك و asp دارد.

VB Script با وجود مستقل بودن از JAVA Script ولی در كنار هم بخش مهمی از تكنولوژی بسيار سودمند wsh رو تشكيل ميدهند كه جدا از اينكه توسط سيستم عامل ويندوز قابل اجراست (بصورت فايلهای  vb - js) ، بلكه توسط هر محيط ديگری كه با wsh ارتباط دارد هم قابل اجراست مثل مرورگر ie يا وب سرور iis .

این زبان نمونه کوچک شده زبان VB است و برای افزودن افکت به صفحات وب نیز کاربرد دارد . ولی کاربرد برتر آن در نوشتن برنامه های سمت سرور است که بر اساس تکنولوژی ASP صورت میگیرد . این زبان به عنوان زبان پیش فرض برای نوشتن صفحات

اسلاید 7 :

مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه علم و صنعتvc.iust.ac.ir

مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه سهندel.sut.ac.ir

سایتهای آموزش الکترونیکی غیر دانشگاهی:

elearnix.ir

faragiri.com

www.pishahangan.com

سایتهای آموزش الکترونیکی دانشگاهی:

مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهرانutec.ut.ac.ir

اسلاید 8 :

برنامه ها در هر دو یكسان هستند با این تفاوت كه نحوه ارائه آنها متفاوت است. در روش online همه چیز از طریق شبكه هدایت می شود كه شامل حضوردر كلاسهای گفتگوی اینترنتی ( Web chat ) و دسترسی به یادداشتهای نمونه و حتی ارتباط زنده با مدیرسایت آموزش دهنده ( Facilitator online ) می باشد.

اسلاید 9 :

آموزش الكترونیكی راه حل آموزشی مؤثر , سهل الوصول و دارای كیفیت بالا

است. می توانید از حضور دركلاسهایی كه مطابق برنامه ریزی شخصی یا شغلی تان است لذت ببرید.خواه هدف شما پیشرفت شغلی, غنای فردی و یا كسب مدرك اعتباری قابل انتقال باشد. رشته های online بلا استثنا قابل دسترسی هستند, منبعی قابل اطمینان كه اطلاعات و همان دستورالعمل ها و دروسی كه خواستار آن بوده اید با كیفیت بالا به شما عرضه می كند, بدون وجود دائمی موانعی كه همه ما را از دست یافتن به فرصتهایمان محروم می كند. در ضمن هر برنامه آموزشی را می توان ذخیره كرد و برای دانشجویان فرستاد تا از آن برای سنجش خود استفاده كنند. به عبارت دیگر, این روش كه در آن یادگیرنده مورد توجه است, این امكان را به دانشجویان می دهد تا به تجربه یادگیری خود بپردازد زیرا با توجه به نیازهای او, آنرا پویا و شخصی می سازد.

اسلاید 10 :

NTFS استفاده از قابلیت

در آورید. NTFS همه درایوهای سیستم خود را بصورت

بوده، امکان مجوز FAT32 سریعتر از NTFS سیستم فایل

گذاری برای فایلها و پوشه ها را فراهم می کند. همچنین می توانید  

اطلاعات خود را به رمز در آورید. برای تبدیل EFS با امکان

و یا convert.exe می توانید از دستور NTFS به FAT32

استفاده نمایید. Partition Magic نرم افزار

Convert

 در command prompt بنویسید: convert برای استفاده از دستور driveletter: /fs:ntfs

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید