بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

صنایع فرهنگی و هنری شامل یک نماد و جذابیت فرهنگی مهمی هستند که بر اقتصاد شهری تاثیر می گذارد و به عنوان محرکی برای توسعه و احیای شهری در ناحیه محلی عمل می کنند.

اسلاید 2 :

از منظر رابطه فرهنگ و حیات مدنی، ایجاد فضاهای فرهنگی کارآمد در شهر ضروری ترین نیاز توسعه پایدار شهری است.

اسلاید 3 :

با نابودی صنایع کارگاهی و منابع مالی، فرهنگ مردم بیشتر به صورت منبع تجارت شهرها در می آید و پایه ای برای جذب گردشگر می شود.

اسلاید 4 :

رشد مصرف فرهنگی هنر و رسانه، مد، موسیقی، گردشگری و همچنین بخش ها و صنایعی که زمینه ساز آن هستند، به اقتصاد نمادین شهر و تولید فضا و نمادها کمک می کنند.

اسلاید 5 :

با توسعه اقتصاد در شهرها، عوامل فرهنگی به تاثیر گذاری شدید بر روشهای تولید کالاهای تولیدی ادامه و شهرها ظرفیت ویژه ای در خلق فرهنگ به شکل هنر، عقاید، سبک و شیوه زندگی، نوآوری و رشد اقتصادی پیدا کردند.

رابطه فرهنگ و اقتصاد تنها به رابطه هنر و بازار محدود نمی شود. به رغم تولید و تجارت کالاهای فرهنگی نوعی دوگانگی میان هنرمندان به عنوان خالقان کالاهای فرهنگی وجود دارد که ناشی از استفاده ابزار گرایانه سرمایه داری از خدمات فرهنگی است

اسلاید 6 :

در واقع هنر و فرهنگ همواره مانعی بر سر راه انباشت سرمایه بوده اند. آدرنو و هوکهایمر نخستین بار در سال 1947 صنعت فرهنگی را به کار بردند و می خواستند نشان دهند که اقتصاد سرمایه داری ، هنر و فرهنگ را در اهداف سوداگرایانه خود قربانی می کند.

اسلاید 7 :

واژه صنعت با تولید انبوه مترادف بوده و اصطلاح صنعت فرهنگی به معنای تولید انبوه کالاهای فرهنگی و به تعبیری دیگر سوء استفاده سیاسی- اقتصادی از هنر، فرهنگ و کالاهای فرهنگی تعریف شده، اگرچه این سوء استفاده در جهت ترویج ارزش های مادی گرایانه و تحت عنوان هنر برتر بیان شد.

اسلاید 8 :

از نظر مکتب فرانکفورت، فرهنگ عامه همان فرهنگ توده ای، محصول صنعت فرهنگ است که ثبات و دوام سرمایه داری را تامین می کند.

تولید انبوه کالاهای فرهنگی به بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد نیازهایی ورای نیازهای معیشتی می انجامد.

اسلاید 9 :

جذابیت کالاهای فرهنگی و نیاز واقعی به این گونه کالاها، جهت ارضای نیازهای روحی و روانی انسان، به ظهور مفهوم صنایع فرهنگی انجامید.

اسلاید 10 :

آنتونی فلو ریشه گسترش فرهنگ را تبدیل فرهنگ به بخش مهم تری از زندگی روزمره می داند، فرآیندی که آن را رمزی سازی زندگی روزمره می نامند.

گافمن لحظات معمولی زندگی روزمره را پایه ای برای ارزش فرهنگی می داند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید