بخشی از مقاله

چکیده
در طی صده گذشته، فوتبال از ورزشی اصیل، که برای سرگرمی بازی میشد، به یک صنعت پولساز واقعی تبدیل شده است. مقاله حاضر به دنبال بررسی و تحلیل دلایل این تحول از دیدگاه حسابداری است. بطور دقیقتر این مقاله اثرات اقتصادی فوتبال را ارائه مینماید. بنابراین موضوعاتی به این شرح را مورد بررسی قرار میدهد، چگونگی شکلگیری ثبت قراردادهای بازیکنان بر اساس حسابداری منابع انسانی، چگونگی تاثیرگذاری تکنیکهای حسابداری بر گزارشهای مالی باشگاه که در آنها استانداردهای بین المللی حسابداری بر قراردادهای بازیکنان فوتبال اعمال میشود. علاوه بر این مقاله حاضر، حسابداری و ارزشگذاری انواع مختلف بازیکنان فوتبال بر اساس نوع ورود آنها به باشگاه را مورد مطالعه قرار میدهد. نهایتا، هدف اصلی این مقاله نشان دادن آن است که کدام تکنیک حسابداری و شیوه ارزشگذاری بازیکنان فوتبال، برای ارائه صحیح و منصفانه در صورتهای مالی مناسبتر است.

واژههای کلیدی: فوتبال، قرارداد، عدم تقارن اطلاعاتی، گزارشگری مالی 

مقدمه

دنیای تجارت مدرن همواره در حال تغییر است و توسعه آن، عمدتا از طریق اهمیت رو به رشد جستجوی سود، جنبههای متعدد زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین، بسیاری از فعالیتهایی که انتظار میرفت به عنوان یک سرگرمی باشند، به کارخانه پولسازی واقعی تبدیل شدهاند و یک مثال خاص در این زمینه فوتبال است. پدیده جهانی شدن از طریق کاهش تفاوت بین کشورها و تاکید بر ارتباطات بین آنها، توسعه آن را سرعت بخشیده است - ویکتور و تئودور، . - 2014در این رابطه، به وجود تیمهای فوتبالهای چند ملیتی، پخش برنامههای تلویزیونی زنده در سطح بینالمللی، تبادل بین سبکهای مدیریت تیم از فرهنگهای مختلف، سرمایهگذاری مستقیم خارجی در باشگاههای فوتبال، تعداد فزاینده ابزارهای بین المللی و تبدیل رویدادهایی مانند جام جهانی، رقابتهای قهرمانی فوتبال اروپا یا امریکا به دستگاههای پولساز واقعی با تاثیر عمده بر سطح اقتصاد کلان، اذعان میشود.

علاوه بر این، با توجه به مبالغ عمده پولی و شور و شوقی که توسط این پدیده اعمال میشود، فرضهای زیادی در مورد عملیات حسابداری، کیفیت سود و همچنین افشای صحیح و منصفانه در صورتهای مالی ایجاد شده است. با این حال، در این رابطه مشکلاتی بوجود آمده که با هماهنگی ناکاملی با پذیرش استانداردهای حسابداری برای باشگاه های فوتبال همراه است - ویکتور و تئودور، . - 2014این مقاله به دنبال شناسایی موضوعات حسابداری ایجاد شده در صنعت فوتبال است، بنابراین موارد زیر را مطرح مینماید: مطالعه سازمانهای حاکم بینالمللی و ملی فوتبال با توجه به گزارشگری مالی، مطالعه ارزیابی قرارداد بازیکنان فوتبال، تا دیدگاه به خوبی پایهگذاری شده در رابطه با پایداری مالی باشگاههای فوتبال بیان شود و حسابداری صحیح عملیات در رابطه با باشگاه-های فوتبال مهمتر شود. همچنین اهمیت بیانیهها در رابطه صدور مجوز از بدنه حاکم در نظر گرفته شود.

مرور ادبیات

در طی این پژوهش، اذعان میشود که موضوع حسابداری منابع انسانی به شدت توسط نظریه-پردازان و حرفهایها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همچنان هم مورد بحث و مشاجره است. در این مقاله هدف شناسایی زمینههایی است که در آن افشاء قرارداد بازیکنان فوتبال میتواند بهبود یابد - با توجه به همه جنبههای مرتبط با آن، نظیر شناخت، اندازهگیری و ارائه در صورتهای مالی - . بنابراین بر دو مجموعه مقاله در ادبیات تمرکز میشود، مجموعه اول، شامل مقالاتی است که موضوعات عمومی حسابداری منابع انسانی یا چارچوب گزارشگری سرمایه فکری را در برمی-گیرند و مجموعه دوم، مقالاتی که بطور خاص قراردادهای بازیکنان فوتبال را از دیدگاه قراردادهای حسابداری بررسی مینماید.

مجموعه نخست مقالات در پژوهش حاضر حائز اهمیتند به این دلیل که فرضیاتی برای درک وضعیت منابع انسانی در سازمان و توانایی آن برای تاثیر عمده بر عملکرد شرکت را ارائه میکنند. در این رابطه، آثار جورجر - 1991 - و فلمهولز - - 1985 - در سال 1999، ویرایش و چاپ شده است - در مورد حسابداری منابع انسانی - که سنگبنایی برای تدوین پژوهش در این موضوع فراهم می-نماید - مطالعه شده است. علاوه بر این، رزولیندر و فنچمن - 2001، - 2004 علایق پژوهشی در رابطه با اندازهگیری و گزارشگری سرمایه فکری - از دیدگاهی نقادانه - ارائه نمودهاند و در انگلیس مطالعه موردی انجام دادهاند - ویکتود و تئودور، . - 2014

مطالعه موردی جالب دیگر، قبلا توسط ادوینسون - 1997 - انجام شده که رویکرد اسکاندیا برای اندازهگیری سرمایه فکری را توصیف مینماید - ادوینسون، . - 1997 موریتسن و همپژوهان - 2001 - اقدامات 17 شرکت را برای ایجاد بیانیههای سرمایه فکری به عنوان تکنولوژیهای مدیریتی ایجادکننده دانش متمایل به مداخله را بررسی نمودند و نتیجهگیری نمودند که این اشکال از مداخله محدود و مشخص، انتقال دانش از چیزی در درون فرد به چیزی است که اثر نظم جمعی را ترغیب میکند - موریتسن و همپژوهان، . - 2001در همین رابطه گاتریه و همپژوهان - 2004 - در مقاله خود، چارچوب نظری برای بررسی بیشتر افشای اختیاری سرمایه فکری توسط سازمانها، پیشنهاد نموده و تلاش مینماید که توضیح دهد که

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید