بخشی از مقاله

چکیده

شتاب الکترون به وسیله ي پالس لیزر گاؤسی در حضور ویگلر پیچشی در خلأ به طور عددی مطالعه شد. به ازای یک مقدار خاص برای kw  k شرایط تشدید لیزر الکترون آزاد ارضاء می شود و انرژی کسب شده به وسیله ی الکترون افزایش می یابد. شرایط تشدید برای مدت طولانی تری با تغییر مناسب دوره ی ویگلر حفظ می شود و الکترون می تواند انرژی بیشتری کسب کند.

مقدمه

لیزر الکترون آزاد معکوس - IFEL - نخستین بار در در سال 1970 میلادي توصیف و به عنوان شتاب دهنده ي ذرات، با گرادیان بالا براي آینده پیشنهاد شد. 1,2 آزمایش ها در این زمینه از سال 1990 میلادي با ساخت اولین لیزر الکترون آزاد معکوس در دانشگاه کالیفرنیا آغاز شد. 3 این آزمایش ها با به کار بردن پالس لیزر CO2 با توان حدود GW و دوام پالس نانو ثانیه در آزمایشگاه ملی بروکهاون دنبال شد. 4 آزمایش STELLAدر نیز همین آزمایشگاه انجام و در این آزمایش از دو لیزر الکترون آزاد معکوس استفاده گردید اولین IFEL بانچ الکترون را به میکرو بانچ تبدیل نموده تا در دومین IFEL شتاب دار شوند. 

در لیزر الکترون آزاد معکوس باریکه ي الکترون و پرتو لیزر درون میدان مغناطیسی معروف به ویگلر در محیط خلأ انتشار می یابند. ویگلر موجب نوسان مسیر الکترون در جهت عرضی می شود. حال اگر میدان الکتریکی پالس لیزر مؤلفه اي در جهت الکترون داشته باشد با توجه به علامت میدان الکتریکی پالس لیزر - فاز نسبی به الکترون - ، میدان می تواند به الکترون شتاب داده و یا از آن شتاب بگیرد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید