بخشی از مقاله

چکیده pt.  Nazanin - ۴١ پررنگ -

بسیار مهم است که با تکیه بر بیانات فرمانده کل قوا - حضرت آیت االله خامنهاي - در مناطق نظامی در کشور ما، افسران نظامی از همه لحاظ بخصوص با کمک تکنولوژي روز دنیا امنیت کشور و مکانهاي حساس را در دست گیرند. پس باید به دلیل حفظ امنیت کشور در مکانهاي مورد کنترل و لازم به کنترل، تمام سیگنالهاي تلفنهاي در محدوده مورد نظر را بررسی و کنترل نمایند.

بنابراین در این مقاله ما قصد داریم ایده طراحی حسگري را بیان کنیم که میتواند همه سیگنالس هاي تلفنهاي همراه مردم را در مناطق حساس از نظر امنیتی، حس کند. مهمترین نکته در این گونه حسگرها این است که سنسور پیشنهادي میتواند نوع سیگنالهاي اپراتور موبایل را در ایران من جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل درك کند. براي درك بهتر از این ایده ما از شبیهساز سنسور در نرمافزار متلب کمک گرفتیم.

-1 مقدمه         

این بسیار مهم است که در مناطق نظامی در کشور ما، افسران نظامی باید تمام سیگنال ها را در زمینه هاي کاري خود    cm cm     کنترل کنند. بنابراین در این مقاله ما قصد داریم ایده طراحی حسگري را بیان کنیم که میتواند همه سیگنالهاي تلفنهاي    ٥/٣     همراه مردم را در مناطق نظامی حس کند. مهمترین نکته در این گونه حسگرها این است که سنسور پیشنهادي میتواند نوع    ٥/٢  سیگنالهاي اپراتور موبایل را در ایران من جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل درك کند. بنابراین در بخش 2 به بررسی اجمالی حسگر و انواع آن پرداخته میشود. در بخش 3 شبکه حسگر بیسیم مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. و در نهایت در بخش 4 به بیان ایده جدید پرداخته میشود.        

-2 حسگر1

حسگر دستگاهی است در اندازه هاي مختلف که می تواند کمیت هایی مانند فشار، حرارت، رطوبت، دما، و … را به کمیتهاي الکتریکی پیوسته2 یا غیرپیوسته3 تبدیل کند. سنسورها در انواع دستگاههاي اندازهگیري و سیستمهاي کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند 4هعب مورد استفاده قرار میگیرند. عملکرد سنسورها و قابلیت اتصال آنها به دستگاههاي مختلف از جمله هعب باعث شده است که سنسور بخشی از اجزاي جدا نشدنی دستگاه کنترل اتوماتیک باشد. سنسورها بر اساس نوع و وظیفهاي که براي آنها تعریف شده اطلاعات را به سیستم کنترل کننده میفرستند و سیستم طبق برنامه تعریف شده عمل میکند.

1-2 سنسورهاي بدون تماس

سنسورهاي بدون تماس سنسورهایی هستند که با فاصله از جسم و بدون اتصال به آن عمل میکند مثلا نزدیک شدن یک قطعه وجود آنرا حسکرده و فعال میشوند. این عمل به نحوي که در شکل زیر نشان داده شده است میتواند باعث جذب یک رله، کنتاکتور و یا ارسال سیگنال الکتریکی به طبقه ورودي یک سیستم میگردد. کاربرد این سنسورها در صنعت عبارتاند از: شمارش تولید، کنترل حرکت پارچه، تشخیص پارگی ورق، کنترل سطح مخازن، کنترل انحراف پارچه، اندازهگیري سرعت، کنترل تردد و اندازهگیري فاصله قطعه. مزایاي این سنسورها عبارت اند از: سرعت قطع و وصل بالا، طول عمر زیاد، قابل استفاده در محیطهاي مختلف با شرایط سختکاري، عدم نیاز به نیرو و فشار، عدم ایجاد نویز.

بعداً با پوشاندن سطح الکترود با آنزیمی که به اکسیده شدن گلوکز کمک میکرد از این سنسور براي اندازهگیري قند خون استفاده شد. بهطور مشابه باپوشاندن الکترود توسط آنزیمی که قابلیت تبدیل اوره به کربنات آمونیوم را داراست درکنار الکترودي از جنس یون ییخدش بیوسنسوري ساخته شده که میتوانست میزان اوره درخون یا ادرار را اندازهگیري کند. هر کدام از این دو بیوسنسور اولیه از ترنسدیوسر متفاوتی در بخش تبدیل سیگنال خویش استفاده میکردند. در نوع اول میزان قند خون با اندازهگیري جریان الکتریکی تولید شده اندازهگیري میشد در حالیکه درسنسور اوره اندازهگیري غلظت اوره بر اساس میزان بار الکتریکی ایجاد شده در الکترودهاي سنسور صورت میپذیرد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید