بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تاریخ تولد :  ۲۳ ژوئیه، ۱۹۳۳ (۸1 سال)

محل تولد :  فلورانس، ایتالیا

ملیت  :  بریتانیایی

مهمترین فعالیت :

مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس

ترمینال 4 فرودگاه مادرید

گنبد هزاره لندن

Lloyd’s of London برج اداری

جوایز : جایزه معماری پریتزکر ۲۰۰۷

اسلاید 2 :

¯معمار انگليسی

¯مرکز ژرژ پمپيدو

¯احياء ساحل جنوبی رودخانه تايمز

¯معمار ايتاليايي

¯مرکز ژرژ پمپيدو

¯احياء محله پوتسدام در برلين

نظريات معماری-شهرسازی :

نظريات نو مدرن و فناوری برتر در دوره اول طراحی، انقطاع تاريخی و تقابل با محيط

üانسان محوری، سازگاری با محيط اطراف و ارتباط ميان مردم و فضا در دوره دوم طراحی 1990

üانعطاف پذيری فضا

نظريات معماری-شهرسازی :

نظريات نو مدرن و فناوری برتر در دوره اول طراحی، انقطاع تاريخی و تقابل با محيط

üفناوری وسيله است نه هدف، استفاده از معماری و شهر سازی بومی، سازگاری با محيط، استفاده از مطالح بومی

اسلاید 3 :

زمینه های فکری:

ـــ عینیتی قابل لمس برای همگان

ـــ زیبایی های نهفته در صنعت و ماشین ،جایگاه خود را همان گونه که از نامش پیداست به عنوان یک معماری همراه با تکنولوژی برتر باز نمود.

ـــ تفکرات اقلیمی ، که گویای محوریت فکری و ذهنیت خلاق آنهاست .

در تفکرات گروه راجرز نوع اقلیم منطقه، آفتاب، باد و گیاهان عوامل مهمی هستند که نقش اساسی دارند.

ـــ توجه خاص به اصول منطق (ریاضی-فنی) ساخت ، به معنای دسترسی به کالبدی که منطق شکل گیری آن از دانشی پیروی می کند که امکانات علم امروز به آن رسیده است.

ـــ از بین بردن انبوه مصالح و جرم صلب در بنا و جایگزین کردن آن با سبکی، شفافیت و انعطاف پذیری فضا های متنوع مورد نیاز بهره برداری می باشد

اسلاید 4 :

نام مؤسسه هنری و فرهنگی است که در سال ۱۹۷۷ بنام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس برپا شد. این گالری بزرگترین موزۀ هنر مدرن در جهان است که ۱۷۷۰۰ متر مربع سطح زیربنا دارد.

این مرکز شامل موزه ملی هنر مدرن، مرکز طراحی صنعتی، اداره توسعه فرهنگی است. نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی نیز همیشه در آن برپا است. دو ارگان مهم دیگر یعنی کتابخانه عمومی مرجع و بنیاد پژوهش و هماهنگی موسیقی و آکوستیک نیز بخشی از این مرکز است.

اسلاید 5 :

ویژگی ظاهری مهم این مرکز معماری بی‌همتا و جنجال‌برانگیز ساختمان آن است. این ساختمان را رنزو پیانو و ریچارد راجرز طرح کردند. در این طرح تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه‌هوا و سیم‌کشی برق در بیرون ساختمان ودر معرض دید قرار دارد. حتی تیرها و ستون‌های سازه ساختمان نیز همگی دیده می‌شود. منتقدان آن را به انسانی شبیه دانسته‌اند که دل و روده‌اش بیرون از بدن قرار دارد.

اسلاید 6 :

فرودگاه باراخاس

Aeropuerto de Madrid-Barajas

 

نام اصلی‌ترین فرودگاه مادرید، پایتخت کشور اسپانیا است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۸ میلادی افتتاح شد و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های قاره اروپا تبدیل شده است. در حدود ۵۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ میلادی از طریق فرودگاه بین‌المللی مادرید جابجا شدند. این فرودگاه هم‌اکنون در رده ۱۳دهمین فرودگاه پر رفت و آمد جهان و چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا قرار دارد

اسلاید 7 :

یکی از بزرگترین کارهای معماری قرن بیستم که آخرین آنها نیز هست معرفی شده است. این بنا که برای برگزاری جشن های آغاز هزاره سوم در لندن طراحی و اجرا شد، و درست در ماه دسامبر ۱۹۹۹ به پایان رسید با استفاده از جدیدترین فن آوری سازه و معماری یعنی سیستم کابل و پوشش غشائی خلق گردیده است.

اسلاید 8 :

گنبد هزاره ریچارد راجرز برای القاء مفهوم هزاره بود که به مناسبت دومین هزاره تولد حضرت مسیح (ع) بود سعی کرد از مفهوم گنبد که بار مذهبی و سنتی قوی ای دارد استفاده کند و پس از نگاه به سنت و فرهنگ این فرم را طوری در بستر فیزیکی خود قرار دهد که گویی برای همیشه در آنجا قرار داشته و بخشی از بسترش می باشد  در عین حال که با استفاده از پوشش چادری و خوابیده و سیستم کابلی سعی در القاء فرم های نرم و منحنی نزدیک با طبیعت دارد

اسلاید 9 :

یکی دیگر از کارهای مشهور راجرز که از پروژه‌های اولیه او به شمار می‌رود، برج اداری Lloyd’s of London در شهر لندن است که اجرای آن در سال ۱۹۸۶ به پایان رسید. ایجاد ارتباط میان درون و بیرون با استفاده از آتریوم بلندی از فلز و شیشه که سازه را غرق در نور طبیعی می‌کند، مهم‌ترین ویژگی معماری این ساختمان است.

اسلاید 10 :

جایزه‌ای است که هرساله از سوی بنیادهایت به یک معمار زنده اعطا می‌گردد. این جایزه که در سال ۱۹۷۹ از سوی جی آ. پریتزکر پایه گذاشته شده و توسط خانواده پریتزکر مدیریت می‌شود، برترین جایزه معماری در جهان بشمار می‌آید.

جایزه پریتزکر مانند جایزه نوبل در معماری محسوب می‌شود. به برنده این جایزه ۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا داده می‌شود. نخستین زنی که به دریافت این جایزه نائل شده معمار انگلیسی عراقی‌تبار، زها حدید است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید