بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

این بانک یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه ای بین المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی محسوب می گردد.

—هدف اصلی آن پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان  کشورهای غیر عضودر سراسر جهان بر اساس اصول شریعت اسلامی میباشد.

—

—از همان ابتدا یادداشت تفاهمی با بانک جهانی برای تقویت همکاری های موجود امضا کرد.

اسلاید 2 :

در تاریخ 20 اکتبر 1975 میلادی از سوی 22 کشور اسلامی و با سرمایه اولیه 755 میلیون دینار اسلامی در جده عربستان تاسیس گردید.

هم اکنون اعضای بانک ، دربرگیرنده 56 کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا ‌.اروپا و آمریکا ، می باشند.

—

اسلاید 3 :

—عربستان سعودی.امارات متحده عربی.ترکمنستان.سنگا ل . آلبانی.نیجریه.مالزی. لیبی.چاد.بورکینافاسو.سومالی.بنگلادش..سوریه.کومور. گینه بیسائو. برونئی.بحرین ساحل. کویت .قطر.فلسطین سیرالئون.عمان.بنین.آذربایجان.الجزایر.سورینام.گابن سودان.نیجر.موزامبیک.پاکستان.مراکش.موریتانی.مالی. مالدیو.لبنان.قرقیزستان.عراق.ایران.گینه.اردن.گامبیا.اندونزی.افغانستان.ازبکستان.تونس.جیبوتی.تاجیکستان.یمن.اوگاندا.ترکیه.توگو.مصر.قزاقستان.کامرون.

—

اسلاید 4 :

سرمایه پذیره‌نویسی شده این بانک در حال حاضر نیز بالغ بر 30میلیارد دینار اسلامی است .

جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار بزرگ بانک توسعه اسلامی بعد از عربستان و لیبی محسوب می گردد.

سهامداران عمده این بانک به ترتیب :

—عربستان سعودی

—لیبی

—ایران

—مصر

—کویت

—ترکیه

—قطر

—امارات متحده عربی

—نیجریه

—

اسلاید 5 :

شامل :وام، اجاره به شرط تمليك، فروش اقساطي، استصناع، مشاركت در سرمايه، تقسيم سود، خطوط اعتباري و كمك فني يا كمك بلاعوض        مي باشد.

 سال مالی بانک ، سال هجری قمری است. 

زبان رسمی بانک ، عربی است اما زبان انگلیسی و فرانسه علاوه بر اینکه زبان کاری هست ، زبانهای رایج نیز محسوب میشوند.

—

اسلاید 6 :


وام ها عمدتاً برای توسعه کشاورزی، ساختن راه ها، توسعه مناطق روستایی، پروژه های آموزشی، گسترش بنادر، ایجاد فرودگاه، ایجاد کانال های آبیاری و ... تخصیص می یابند. این وام ها بدون بهره و تنها کارمزدی (حدود ۲ درصد) جهت جبران هزینه های اداری دریافت      می شود. بازپرداخت آنها ۱۵ تا ۲۵ ساله است که شامل ۳ تا ۵ سال دوره تنفس می باشد و به صورت اقساط مساوی شش ماهه انجام می شود.

اسلاید 7 :

یکی از شیوه های تأمین مالی میان مدت برای پروژه های درآمدزا در بخش طرح های صنعتی است که براساس آن تجهیزات سرمایه ای و سایر سرمایه های ثابت همچون کارخانه، ماشین آلات و تجهیزات، تانکرهای نفتی، کشتی های ماهیگیری و ... واجد شرایط استفاده از این تسهیلات می باشند.
براساس شیوه اجاره به شرط تملیک، مالکیت اموال اجاره شده در طول دوره اجرا که ممکن است ۱۵ سال به طول بیانجامد، در اختیار بانک توسعه اسلامی است و پس از بازپرداخت آخرین قسط اجاره به عنوان هبه به مالکیت ذینفع انتقال می یابد.

اسلاید 8 :

—

—در این روش مالکیت دارایی و اموال بلافاصله پس از تحویل دارایی به خریدار منتقل می شود در حالی که مبلغ خرید به صورت اقساط بازپرداخت می گردد. ارائه ضمانتنامه دولتی یا بانکی مورد قبول بانک توسعه اسلامی در مورد کلیه پروژه ها یا عملیاتی که از سوی بانک مزبور تأمین مالی می گردد لازم می باشد.

اسلاید 9 :

—
بانک توسعه اسلامی در سهام شرکت ها و مؤسسات در کشورهای عضو که به طور بالقوه درآمدزا و مطابق با اصول شریعت اسلامی باشند و هم چنین تأثیر توسعه ای عمده ای بر اقتصاد کشورهای خود داشته باشند مشارکت می نماید.

اسلاید 10 :

قراردادی است که به موجب آن یک طرف قرارداد تعهد می نماید تا کالای مشخصی را با ویژگی معین مشخص و در یک زمان خاص تولید کند که عمدتاً شامل هرگونه فرایند تولید، ساخت، مونتاژ یا بسته بندی می گردد، همچنین استصناع می تواند در تأمین مالی کالاهای سرمایه ای و حتی کالاهای غیرقابل ملموسی چون گاز و برق به کار رود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید