بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

- قبل از تولد
- ولادت
- اسماء فاطمه
- دوران کودکی
- عروسی فاطمه
- فاطمه در خانه علی
- فضایل حضرت فاطمه
- فاطمه بعد از مرگ پدر
- فاطمه در آستانه مرگ

اسلاید 2 :

شخصیتی که امروزدرموردش صحبت میکنیم حضرت فاطمه(س) است. درابتدا باید بگویم که او کسی است که: -خدایش ثنا میگویدوبه رضای اوراضی وازغضب وی خشمناک
- رسول خدا از عظمت مقامش سخن می راند
- امیر مومنان به دیده تعظیم و بزرگ داشت به وی می نگرد
- ائمه به نظر تقدیس و احترام پاسش می دارند
از آنجا که بحث در مورد سرور زنان عالم فاطمه زهرا(س) است
می توان به این دید نگریست که وی به خاطر این مقام باید در تمام ابعاد
زندگی الگو برای قشر زنان باشد یعنی:


اسلاید 3 :

- در خانه پدر، دختری شایسته
- در خانه شوهر، همسری مناسب
- برای فرزندانش ، مادری دلسوزو متعهد باشد
که البته همین طور هم هست.

اسلاید 4 :

دستور آسماني
روزي رسول خدا ( ص) در « ابطح » نشسته بود ، جبرئيل نازل شد و عرض کرد : خداوند بزرگ ، بر تو سلام فرستاده و مي فرمايد : چهل شبانه روز از خديجه کناره گيري کن و به عبادت و تهجد مشغول باش . پيغمبر اکرم بر طبق دستور خداوند حکيم ، چهل رروز به خانه خديجه نرفت . و در آن مدت ، شبها به نماز و عبادت مي پرداخت و روزها روزه دار بود ...

اسلاید 5 :

دوران آبستني
کم کم آثار آبستني در خديجه هويدا گشت . آن بانوي شريف و فداکار از آن روز، تا حدي از غم و غصه تنهايي نجات يافت و با کودکي که در شکم داشت انس گرفت . امام صادق (ع) مي فرمايد : هنگاميکه خديجه با رسول خدا ازدواج کرد زنان مکه با وي قطع رابطه نمودند ، به خانه اش نمي رفتند و سلام و عليک نمي کردند . مراقب بودند؛ کسي به خانه اش رفت و آمد نکند . بانوان اشراف ، خديجه را تنها گذاشتند و با اوانس و الفت نمي گرفتند ، و به همين جهت ناراحت و اندوهناک بود . کم کم با تنهايي خو گرفت . ولي هنگاميکه به فاطمه ( س) آبستن شد از غم تنهايي نجات يافت و با کودکي که در شکم داشت رازو نياز مي کرد و خوشنود بود .

اسلاید 6 :

جبرئيل براي بشارت محمد (ص) و خديجه فرود آمد و گفت : يا رسول الله ! بچه اي که در رحم خديجه مي باشد ، دختر ارجمندي است که نسل تو از وي به وجود خواهد آمد . او مادر امامان و پيشوايان دين است که بعد از انقطاع وحي جانشين تو خواهند شد . پيغمبر اکرم بشارت پروردگار جهان را به خديجه ابلاغ نمود و بدان نويد فرحبخش دلش را شاد گردانيد .

اسلاید 7 :

ولادت فاطمه ( س)
دوران آبستني سپري شد و هنگام ولادت زهرا فرا رسيد . خديجه در پيچ و تاب درد واقع شد . کسي را نزد زنان قريش و دوستان سابقش فرستاد و پيغام داد : کينه هاي ديرينه را فراموش کنيد و در اين موقع خطرناک به فريادم برسيد و در امرزايمان مرا یاری کنيد . طولي نکشيد که فرستاده خديجه با چشم گريان برگشت و گفت : درب خانه هر کسي را کوفتم ، راهم ندادند و خواهش شما را نپذيرفتند . همه در پاسخ گفتند : به خديجه بگو : نصيحت ما را نپذيرفتي و بر خلاف صلاحديد ما با يتيم تهيدستي ازدواج کردي . از اين رو حاضر نيستيم به خانه ات بياييم و ياريت کنيم.

اسلاید 8 :

البته قبل از تولد فاطمه دشمنان گاهي آنحضرت را به عنوان « ابتر » يعني بي فرزند مي خواندند . هنگاميکه عبدالله وفات کرد « عاص بن وائل » به جاي آنکه محمد ( ص) را در مرگ فرزندش تسليت گويد ، در مجامع عمومي آنحضرت را ابتر و بي فرزند مي خواند و مي گفت : بعد از آنکه محمد بميرد اثري از وي باقي نخواهد ماند و بازخم زبان دل پيغمبر و خديجه را مجروح مي نمود. اما خدا به پيغمبر بشارت داد که خيرات و خوبيهاي زيادي به تو عطا خواهيم نمود . در پاسخ دشمنان سوره " کوثر " را فرستاد و فرمود : اي محمد ! ما کوثر را به تو داديم . پس براي خدا نماز بگزار و قرباني کن . بدرستيکه دشمن تو ابتر و بي فرزند خواهد شد نه تو.

اسلاید 9 :

- خواستم که بگويم: فاطمه دختر خديجه بزرگ است. ديدم که
فاطمه نيست.
- خواستم که بگويم: فاطمه دختر محمد (ص) است. ديدم که فاطمه نيست.
- خواستم که بگويم: فاطمه همسر علــی است. ديــــدم که فاطمه نيست.
- خواستم که بگويم: فاطمه مادر حسنيــن است. ديدم که فاطمه نيست.
- خواستم که بگويم: فاطمه مادر زينب است. باز ديدم که فاطمه نيست.
نه اينها همه است و اين هــمه فاطمه نيست؛ فاطمه، فاطمه است . (دکتر علی شریعتی)

اسلاید 10 :

- دوران کودکی
دوران شير خوارگي و ايام کودکي زهرا (س) در محيط بسيار خطرناک و اوضاع بحراني و انقلابي صدر اسلام گذشت که بدون شک در روح حساس آن کودک تأثيرات شاياني داشته است . زيرا نزد دانشمندان اين مطلب به اثبات رسيده که محيط نشو و نماي کودک و افکار و احساسات پدر و مادر در روحيات و اثبات شخصيت او کاملا" مؤثر مي باشند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید