بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در عصرحاضر، مزیت کلیدی رقابت، در قابلیت نوآوری سازمانها می باشد. سازمانهای موفق دنیا سازمانهایی هستند که در برابر تغییرات سریع محیطی بصورتی اثربخش، با کسب دانش و فناوری روز، نوآورانه واکنشی مناسبی را بروز می دهند.
در گذشته نوآوری حاصل فعالیتهای مطالعاتی و تحقیقاتی انفرادی دانشمندان و محققان بوده است اما امروزه نوآوری جزء ابزار قدرتمند سازمان های پیشرو می باشد که نه تنها متعلق به یک فرد خاص یا سازمان خاصی نمی باشد بلکه حاصل مجموعه ای از فعالیت های سیستمی ، منظم و منسجم همه اجزاء سازمان را، شامل می گردد.

اسلاید 2 :

در واقع با در نظر گرفتن یک دیدگاه سیستمی، جهت دستیابی به یک کشور نوآور، تنها ایجاد حوزه کاری و مسئولیتی مدیران و مشاوران در سازمانها کافی نمی باشد نیاز به همکاری منظم و منسجم همه عوامل نظام ملی کشور شامل : دستگاه ها ، موسسات ، مراکز مطالعاتی و تحقیقات خصوصی و دولتی ، بنگاه ها ، سازمانهای صنعتی می باشد.
لذا ایجاد بسترمناسب، جهت دستیبابی به نظام ملی نوآوری در کشور امری الزامی است و برای رسیدن به این هدف ملی نیاز به ایجاد سازمانهای نوآورمی باشد. در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی مفاهیم نوآوری ، سطوح و مدلهای آن به بررسی ایجاد بستر مناسب در خلق سازمان نوآور پرداخته و بامطالعه موانع و چالشهایی که سازمانهای در حال توسعه وجود دارد عوامل موثر در تحقق سازمان نوآور،شناسایی و بررسی گردد.
كلمات كليدي : نوآوری ، نوآوری سیستمی ، نوآوری سازمانی،ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی

اسلاید 3 :

سیر تکاملی مفاهیم نوآوری در یک نگاه
یک رویکرد چند بعدی به نوآوری
نگاهی بر سیر تکاملی فرآیند نوآوری
نگاهی بر سیر تکاملی مدلهای نوآوری
موانع و چالشهاي سازمانی در دستيابي به سازمان نوآور
عوامل موثر و مشوق در تحقق سازمان نوآور
نتیجه

اسلاید 4 :

صاحب نظران و دانشمندان از جنبه های گوناگون به موضوع نوآوری پرداخته اند از این رو ممکن است تعاریف ذکر شده در ظاهر با یکدیگر تفاوتهایی داشته باشند، هرچند محور اصلی آنها یکی است.
از نظر پيتر دراکر " نوآوري بيش از نبوغ، مديون سختكوشي و فعاليت پيگير است و به دانش، نبوغ و تحرك و تمركز به موضوع نياز دارد و همانند هر فعاليت عيني دركنار نبوغ و استعداد، نيازمند دانش، توجه و سختكـــوشي همه دست اندركاران می باشد.همچنين او معتقد است آنچه در ميان كارآفرينان مشترك يافتم نه گونه خاصي از شخصيت بلكه تعهد سيستماتيك به نوآوري بوده است."]16[

اسلاید 5 :

مايكل تاشمن "نوآوري را بستر پيروزي در كسب وكار دانسته تا مديران درپي شناسايي سازوكار چرخه فناوري و جويبار نوآوري بتوانند به كمك انجام دگرگونيهاي ناپيوسته در سازمان به امتيازهاي ناشي از آنها برسند. در مديريت خلاق مديران قدرت تسلط بر حال و آينده را دارندو در نوسازي سازماني با غلبه بر سازو كار، نوآوري به دگرگون سازي سازمانها در رقابت جهانی مي پردازند". ]15[

اسلاید 6 :

جوزف شومپیتر[1] در تحقیقات خود از پنج نوآوری شامل: معرفی محصول جدید یا تغییر کیفیت محصول موجود ، فرآیند در یک صنعت مشخص، ایجاد بازارجدید، منابع جدید ،تغییر سازماندهی صنعتی نام می برد ]20[

اسلاید 7 :

به طور کلی می توان گفت، نوآوری در سازمان ها، موجب دستيابي به اهداف توسعه اي و برنامه هاي راهبردي، در صنایع ارائه محصول و خدمات جديد، در تجارت جهاني ايجاد خلق ارزش جهاني به بازار و در مديريت جهاني بكارگيري توانايي‌هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديدبرای ايجاد ارزش جهاني می گردد.

اسلاید 8 :

نوآوری بنیادی / تکاملی
نوآوری بنیادی به فرآیندی اطلاق می شود که صنعت جدیدی را، با پیشرفت آنی فرآیند محصول اصلی (مانند ترانسیتور در صنایع الکترونیک) بوجود می آورد.
نوآوری تکاملی با بهبود تدریجی محصول یا فرآیندها در یک شرکت ایجاد می گردد که برای بقاء این شرکت در حفظ موقعیت رقابتی در یک صنعت الزامی است.که در نهایت موجب بهبود عملکرد شرکت می گردد. ]13[

 

اسلاید 9 :

-نوآوری محصول / فرآیند
نوآوری محصول: نوآری در سطح خلق محصولات جدید یا فرآیندهای جدید.
نوآوری در فرآیند: از جنس تکنولوژیک یا سازمانی و مدیریتی]13[

نوآوری مادی و غیر مادی
طبقه بندی دیگرنوآوری در ماهیت مادی و غیرمادی بودن آن می باشد. نوآوری درکالا یا تکنولوژی در فرآیند، از نوع مادی و نوآوری در خدمات و یا فرآیندی سازمانی، از جنس غیر مادی محسوب می گردد .

اسلاید 10 :

نوآوری اداری / فناورانه
نوآوری فناورانه بطور مستقیم فرآیندهای تولید را تحت تاثیر قرار می دهد.
نوآوری های ادارای شامل تغییراتی می شود که سیاستها، تخصیص منابع و دیگر عوامل مرتبط با ساختار اجتماعی سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. ]19[

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید