بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • کلمه شیْطان از ماده “شطن” گرفته شده- و “شاطن” به معناى “خبیث و پست” آمده است.
  • شیطان به موجود رانده شده، سرکش و متمرد گفته مى شود.
  • به معنى روح شریر و دور از حق، نیز آمده است.
  • “شیطان” اسم عام (اسم جنس) است؛ در حالى که “ابلیس” اسم خاص (عَلَم) مى باشد. به عبارت دیگر شیطان به هر موجود موذى و منحرف کننده و طاغى و سرکش ـ خواه انسانى یا غیر انسانى باشد ـ مى گویند اما ابلیس نام شیطان، در باور اسلامی است به معنای کسی که ادم را فریب داده است.

اسلاید 2 :

  • شیطان به موجود موذى و مضر گفته مى شود، موجودى که از راه راست بر کنار بوده و در صدد آزار دیگران است؛ موجودى که سعى مى کند ایجاد دودستگى نماید؛ و اختلاف و فساد به راه اندازد.
  • اینکه به ابلیس هم شیطان اطلاق شده بخاطر فساد و شرارتى است که در او وجود دارد.
  • شیطان معانى مختلفى دارد که یکى از مصداقهاى روشن آن ابلیس و مصداق دیگر آن انسان‌هاى مفسد و منحرف کننده است.

اسلاید 3 :

  • خشونت، خونخواري و آدم زدايي از ويژگي هاي آنها به شمار مي رود به گونه اي  که برخي از جوانان هوادار اين جريان‌ها با آسيب رساندن به خود و ديگران درصدد ارتقاي جايگاه خويش در گروه هستند.
  • رفتار خشونت آميز اعضاي گروهاي شيطان پرست با حيوانات و برخي از اطرافيان نيز بسيار تاسف‌بار و قابل تامل است.
  • جريان شيطان پرستي در غرب با ابزار موسيقي اعلام موجوديت کرد و روابط نامشروع، موسيقي متال، رفتارهاي ساحرانه و اعمال و مناسک خاص ماورايي و جادوگري از ويژگي هاي اين جريان است.

اسلاید 4 :

  • پوشش ها و مدل‌هاي جديد برخي از دختران و پسران نشاناز گسترش فعاليت گروه هاي شيطان پرستي دارد. اين جريان ضد فرهنگي از دهه 70 وارد کشور شد و در سايه غفلت مسئولان به سرعت در قالب شبکه هاي زيرزميني در برخي از شهرستان ها و مراکز استان و همچنين  تهران بزرگ ريشه دوانيد. لباس هاي گشاد، لباس هاي رنگي جلف، انگشتر‌هاي خاص تيغ دار، دستبندهاي متنوع و عجيب، گردنبندهاي اسکلتي با موهاي بلند يا سر طاس به عنوان نشانه‌هاي ويژه گروه‌هاي همسو با شيطان پرستي است.

اسلاید 5 :

  • علاوه بر ماهواره ها و سايت‌هاي اينترنتي، انتشار کتب متعدد براي ترويج اين جريان در داخل کشور عامل رواج اين فرقه ها شده است. متاسفانه برخي از آهنگ هاي آگهي بازرگاني، و  تيتراژ برخي فيلمها و سريال ها، در کنار صحنه آرايي برخي برنامه ها، برگرفته از آئين‌ها و ملودي‌هاي گروههاي شيطان پرستي است.

اسلاید 6 :

  • گذشته از اعتقادات- اعمال و سنبل ها- شیطان پرستان ظاهری متفاوت با دیگران دارند که می توان آنها را به راحتی از جمع تشخیص داد.
  • بطور مثال مدل موهایشان عجیب و غریب است اکثرا ابروهایشان را می تراشند یا به سمت بالا طراحی می کنند- رنگ آرایششان اغلب مشکی- بنفش و قرمز تند است- پوست بدنشان را با اشکالی مانند جمجمه- صورتک های شیطانی و سنبل ها خال کوبی می کنند- لباسهایشان از جنس جیر و چرم و اکثرا به رنگ مشکی و قرمز می باشد- چکمه های چرمی ساق بلند که اغلب با فلز تزئین شده است می پوشند.

اسلاید 7 :

  • سال های پس از رنسانس را می توان به سال های افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی و جنبه های متعدد منتهی به روابط انسانی توصیف کرد .
  • با افول جریان افراطی کلیسا و رسوایی های عدیده کشیشان، جهان غرب دچار تحول شگرفی در ارتباط با معبود بی همتا و نوع نگرش به جهان و پدیده های پیرامونی شده و با کنار گذاردن دین از زندگی اجتماعی، جریان های فلسفی نوظهوری را دامن زدند و بر اثر خستگی مفرط از عملکرد کلیسا، دچار افراط عجیبی گشت که رهاورد آن را می توان در پیدایش فرقه های انحرافی و نوظهور تتبع نمود.

اسلاید 8 :

  • در سال های آغازین قرن بیستم با شیوع جریان انتقادی نسبت به خدا و ارتباط انسان با وی به حدی شیوع پیدا کرد که جریان های فاسد و التقاطی با سوء استفاده از فرصت پیش آمده، به واسطة اتکا به تفکرات توراتی و پروتستانی به صورت مخفیانه و مرموز حلقه شیطان گرایی را تشکیل و با هدم اصول و موازین اخلاقی، قتل و غارت، وحشی گری، آسیب رساندن به خود و دیگران، دامن زدن به آزادی بی حد و حصر جنسی و گنه گرایی را به عنوان مفاد دستورالعمل خود خوانده و این نحله شوم فکری و اخلاقی را پایه گذاری نمودند.

اسلاید 9 :

  • این جریان با بهره مندی و برخورداری از حمایت های سیاسی و مادی قدرت های استکباری با انجام اعمال خارق العاده و جذاب از نظر ظاهری به ویژه موسیقی های مهیج و نیز آزادی بیش از حد جنسی و طرفدارانی را در غرب و سایر ممالک به خود جذب نمود که کشورهای اسلامی نیز بی تأثیر از آن نماندند. گرچه به لحاظ اعتقادی و ماهیت دینی نظام اسلامی، این موضوع در دول اسلامی با استقبال کمتری مواجه شد، اما به لحاظ قدرت اسلام و هیمنة آن در نفی استبداد و طواغیت همواره سیلی خوردگان از آن به دنبال تغییر در شیوه و آئین زندگی مردم مسلمان هستند و از این طریق در صدد القای هژمونی خویش بر جهان اسلامند که به یاری خدا و در پرتو بصیرت و بیداری ناکام مانده اند.

اسلاید 10 :

  • شاید بارها و بارها در برخوردهای اجتماعی و خاصه برخی از جوانان با واژه هایی چون بلک متال Darkthrone، مریلین مانسن، نیروانا، آنتون لاوی، کلیسای شیطان، آدم خواری و… آشنا شده اید و دیده اید که عده ای نیز ناآگاهانه با انتساب خود به یکی از این گروهها و یا دانسته و آگاهانه خود را طرفدار یکی از آنها معرفی کرده و با گوش کردن به موسیقی های انها و یا استفاده از پوشش و البسه خاص، ظاهری به خصوص در حمایت از یکی از آنها الفاظی را بر زبان جاری ساخته و به اصطلاح خودشان با زدن تریپ های خفن اما جلف در صدد القا برتری و متشخص ساختن خویشند.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید