بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


این مجموعه شامل 114 لغت به زبان لاتین به همراه معنی و مفهوم کلمات می باشد که در آزمون معامله گری بورس کالا  مورد پرسش قرار می گیرد.

اسلاید 2 :


Adverse Selection Risk
ریسک انتخاب نامناسب
هنگامی که سرمایه گذاران به مشکل عدم کارایی قیمتی در بازار توجه نمایند ، از آنجایی که آنها نمی توانند بین ناشران خوب و بد تمایز قائل شوند ، مشکل انتخاب معکوس مطرح می شود و این امر منجر به کاهش نقدشوندگی بازار می شود ، زیرا برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند از بازار خارج شوند .
All or Non order
سفارش همه یا هیچ
سفارش محدودی است که اجرای آن منوط به معامله کل سفارش است . در صورت عدم امکان معامله ی کل سفارش بلافاصله بعد از ورود ، سفارش به صورت خودکار از سامانه حذف می شود . امکان ورود این سفارش در مرحله پیش گشایش وجود ندارد .
Alternative trading system (ATS)
سیستم معاملاتی جایگزین
عبارت است از یک مکانیسم معاملاتی که مستقل از مکان فیزیکی بازار ، ایجاد و برای تطبیق سفارش های خریداران و فروشندگان از طریق واسطه ها و نمایندگی ها طراحی شده است . این سیستم ها شبکه هایی هستند که به صورت الکترونیکی بین خریداران و فروشندگان بالقوه اوراق بهادار ارتباط برقرار می کنند و بر اساس معیارهای تعریف شده از سوی آنها ، معاملات را انجام می دهند .


اسلاید 3 :


Asked price
قیمتی که فروشنده برای فروش قرارداد اختیار معامله پی شنهاد می کند .
قیمت درخواستی (کالا یا اوراق بهادار)
قیمت درخواستی (واحدهای صندوق سرمایه گذاری مشترک)
Auction Market
بازار مبتنی بر حراج
در بازار حراج ، سرمایه گذارانی که تقاضای آنها به واسطه ی کارگزاران نمایش داده می شود ، به صورت مستقیم با یکدیگر معامله می کنند . در این بازار که به بازار مبتنی بر سفارش نیز معروف است ، کل سفارش های خرید و فروش در دفتر ثبت سفارش محدود گردآوری می شود .
Bear Market
بازار راکد
هر بازاری که در آن قیمت ها یک روند کاهشی را نشان می دهند . در یک دوره طولانی قیمت ها معمولاً افت قیمتی 20 درصد یا بیشتر را تجربه می کنند .


اسلاید 4 :


Bear raid
هجوم برای فروش سهام
در خصوص اوراق بهادار به تلاش (تبانی) سرمایه گذاران برای کاهش قیمت ها از طریق فروش استقراضی سهام اطلاق می شود ، سرمایه گذاران از تفاوت قیمت اولیه و قیمت جدید بعد از انجام حرکت منتفع می شوند ، این کار غیر قانونی است .
Bid price
قیمتی که خریدار برای خرید قرارداد اختیار معامله پیشنهاد می کند .
Bid-Ask spread
شکاف موجود بین قیمت پیشنهادی خرید و فروش


اسلاید 5 :


Blue-Chip Shares
سهام مرغوب
Bull Market
بازار پر رونق
Buyout
خرید عمده (سهام شرکت)
خرید حق کنترل یا درصدی از سهام مربوط به یک شرکت . در خرید یک شرکت بااستفاده از وام ، آن شرکت تأثیر مبلغ وام قرار می گیرد .
Cash Bonus
جایزه نقدی


اسلاید 6 :


Circuit Breakers
توقف بازار
توقف معاملات است که فقط برای زمان سقوط شدید بازار طراحی شده و جایگزینی برای توقف های معاملاتی موردی است که در زمان کاهش شدید نقدشوندگی بازار صورت می گیرد . در بسیاری از کشورها ، هنگامی که تغییر در شاخص مرجع از حد معینی بگذر ، به صورت خودکار و از پیش تعیین شده معاملات در بازار متوقف می شود . محدودیت قیمتی و توقف بازار دو نوع اصلی از وقفه های معاملاتی خودکار هستند .
Clearing
پایاپای ، تسویه
تسویه یک معامله توسط فروشنده از طریق تحویل اوراق بهادار و دریافت وجوه مالی از خریدار به شکل مناسب . معامله ای که تسویه نشود معمولاً به آن معامله منتفی شده گفته می شود .
Closing Auction
حراج پایانی در انتهای روز معاملاتی


اسلاید 7 :


Closing Price
آخرین قیمت
Concentration of
ownership
تمرکز مالکیت سهام
Constructive sales
فروش ساختگی
انجام معاملات کاذبی که منجر به تغییر مالکیت حقیقی نشود و در حقیقت فروشنده و خریدار یکی باشد .
Continues Trading
معاملات پیوسته


اسلاید 8 :


Cornering
انحصار موقتی
خرید و نگهداری گسترده ی سهام در یک دوره زمانی محدود به منظور فروش در قیمت بالاتر
Cross order
اجرای دو طرفه ی سفارش
سفارشی است که با استفاده از آن ، کارگزار می تواند اقدام به ورود همزمان سفارش خرید و فروش با حجم و قیمت یکسان نموده و معامله کند . قیمت وارده به سامانه ی معاملاتی باید بیشتر یا مساوی قیمت بهترین سفارش خرید ثبت شده در سامانه ی معاملاتی و کمتر یا مساوی قیمت بهترین سفارش فروش ثبت شده در سامانه ی معاملاتی باشد . این سفارش فقط در مرحله ی حراج پیوسته می تواند وارد سامانه ی معاملات شده و اجرا شود .
Dark Liquidity
شبکه معاملاتی غیر شفاف
سیستم معاملاتی جایگزین از نوع شبکه های تقابل سفارش است که امکان معامله اوراق بهادار را برای سرمایه گذاران نهادی فراهم می کند ، به طوریکه اطلاعات دفتر ثبت سفارش شبکه در اختیار بازار قرار نمی گیرد . به عبارت دیگر میزان نقدینگی و عمق بازار در شبکه های معاملاتی غیر شفاف بر خلاف بازارهای متداول که به صورت لحظه ای منتشر می شود ، در دیرترین زمان ممکن در اختیار عموم قرار می گیرد .


اسلاید 9 :


Dark Pool
شبکه معاملاتی غیر شفاف
سیستم معاملاتی جایگزین از نوع شبکه های تقابل سفارش است که امکان معامله اوراق بهادار را برای سرمایه گذاران نهادی فراهم می کند ، به طوریکه اطلاعات دفتر ثبت سفارش شبکه در اختیار بازار قرار نمی گیرد . به عبارت دیگر میزان نقدینگی و عمق بازار در شبکه های معاملاتی غیر شفاف بر خلاف بازارهای متداول که به صورت لحظه ای منتشر می شود ، در دیرترین زمان ممکن در اختیار عموم قرار می گیرد .
Day Order
سفارش روز
سفارشی است که اعتبار معاملاتی آن فقط برای همان روز سفارش است و چنانچه تا پایان آن روز انجام نشود ، به صورت خودکار از سامانه معاملات حذف می شود .
Dealer Market
بازار مبتنی بر معامله گر
در بازارهای مبتنی برمظنه ، معامله گران مظنه های خرید یا فروش را به بازار ارایه می کنند و سرمایه گذاران در مورد خرید یا فروش در قیمت های اعلامی تصمیم گیری می کنند . بازارهای مبتنی بر مظنه پراکنده بوده و معاملات در آنها از طریق رایانه و تلفن انجام می شود . در این بازار ، معاملات تنها توسط بازارگردان ها و به حساب شخصی آنها انجام می شود . در بازارهای مبتنی بر مظنه تنها یکسری از اطلاعات به شکل انحصاری برای معامله گران فراهم می شود و لذا اطلاعات در دسترس عموم کاهش می یابد ؛ در عوض معامله گران را تشویق می کند که حتی در شرایط رکود نیز وارد بازار شوند .


اسلاید 10 :


Delisting
لغو نام گذاری
حذف ناشر از فهرست بورس
Depth of market
عمق بازار
به مفهوم حجم انجام معاملات بدون اثر گذاری بر قیمت جاری است.
Direct Market Access
دسترسی مستقیم به بازار سهام
منظور از دسترسی مستقیم به بازار فراهم آوردن تسهیلات الکترونیکی لازم جهت دسترسی مستقیم سرمایه گذاران به بازار است . به عبارت دیگر فرآیندی است که فرد از طرف خود و به طور مستقیم اقدام به ارسال سفارش به سیستم معاملاتی بازار می کند .
Discount brokers
کارگزاران با کارمزد پایین ( تخفیف کارگزاری)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید