بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

داستانی واقعی به نقل از

ارنست راترفورد

فیزیکدان، رییس وقت آکادمی

سلطنتی انگلیس و

برنده جایزه نوبل شیمی

در سال 1908

اسلاید 2 :

¢یک نخ به انتهای فشارسنج می بندیم، از بالای ساختمان، فشارسنج را آرام آرام پایین می دهیم تا به خیابان برسد، طول نخ مساوی ارتفاع ساختمان است!

¢راه حل با استفاده از دانش فیزیک: فشارسنج را از بالای ساختمان به پایین می اندازیم و زمان افتادن آن را اندازه می گیریم، با استفاده از فرمول h=½at² و قرار دادن g به جای a، ارتفاع ساختمان بدست می آید!

اسلاید 3 :

فشارسنج را در یک روز آفتابی بیرون می بریم، با اندازه گیری طول فشارسنج، طول سایه فشارسنج و طول سایه ساختمان، ارتفاع ساختمان با استفاده از یک تناسب ساده بدست می آید!

 

یک روش ساده و مستقیم: فشارسنج را در دست بگیرید، از خیابان شروع کنید و از پله ها بالا بروید. هنگام بالارفتن، در هر طبقه فشارسنج را کنار دیوار گذاشته و روی دیوار تا سقف نشانه هایی به ارتفاع طول فشارسنج بگذارید. وقتی به پشت بام رسیدید، ارتفاع ساختمان برابر است با تعداد نشانه های گذاشته شده ضربدر طول فشارسنج!

اسلاید 4 :

¢یک روش پیچیده تر: فشارسنج را به یک نخ ببندید و آنرا مانند پاندول نوسان بدهید، با استفاده از دوره نوسانات پاندول، شتاب جاذبه را در خیابان و در بالای ساختمان اندازه بگیرید. با استفاده از اختلاف این دو شتاب قاعدتاً باید بتوان ارتفاع ساختمان را محاسبه کرد.

¢روش جایگزین: فشارسنج را به یک نخ بلند ببندید. به بالای ساختمان بروید و فشارسنج را آنقدر پایین بفرستید تا درست بالای خیابان آویزان بماند. آن را مانند پاندول به نوسان درآورید و با اندازه گیری دوره نوسان آن می توانید ارتفاع ساختمان را محاسبه کنید.

¢روشی از جنس دیگر: به طبقه همکف بروید و نگهبان ساختمان را پیدا کنید. فشارسنج را به او نشان بدهید و بگویید: «هی آقا! این یک فشارسنج نو و سالم است و چیز ارزان قیمتی هم نیست! اگر ارتفاع ساختمان را به من بگویی، آن را به تو می دهم!» و او ارتفاع ساختمان را به شما خواهد گفت!

اسلاید 5 :

نیلز بور، فیزیکدان و همکار ارنست راترفورد

مبدع مدل اتمی بور

از پایه گذاران نظریه کوانتوم

رییس انستیتو فیزیک تئوری کپنهاگ

برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1922

 

اسلاید 6 :

عصر کارایی دهه های 1950 و 1960

عصر کیفیت دهه های 1970 و 1980

عصر انعطاف پذیری دهه های 1980 و 1990

اکنون عصر خلاقیت و نوآوری

 

فناوری حاصل خلاقیت بشری است .

 

اسلاید 7 :

 

یعنی ایده جدیدی است که به واقعیت تبدیل شده است . مثل چرخ، ماشین زیراکس، موتوربخار

اسلاید 8 :

ایجاد کسب و کار جدید با استفاده از مواد یا قطعات جدید ، ارائه فرآیندهای جدید ، ایجاد بازارهای جدید و یا بکارگیری تشکلهایسازمانیجدید می باشد .

 

نوآوری عبارتست از عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه های نوینی که ناشی از خلاقیت است

 

فرآیند اخذ ایده خلاق وتبدیل آن به محصول ، خدمات وروشهای جدید عملیات است . (استپن رابینز – 1991)

اسلاید 9 :

1-جذب اطلاعات

2-الهام

3-آزمون

4-پالايش

5-عرضه

اسلاید 10 :

به معنی ارائه راه جدیدی برای اجرای کارهاست .

این نظر یا ایده می تواند به صورت الگو ، طرح یا برنامه ای باشد که یک سازمان باید آنرا به اجرا درآورد یا ممکن است بصورت دستگاهی جدید ، محصولی تازه یا روشی جدید برای نظارت بر امور یا شیوه مدیریت بر سازمان باشد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید