بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

از اهداف مهم تربيت‌بدني و ورزشي بويژه وزارتخانه‌هاي گروهي، پرورش نونهالان براي بالندگي سالم در اجتماع است كه ورزش بسكتبال به خاطر شرايط ويژه‌اي كه دارد از مناسب‌ترين ورزش‌هاي گروهي است.
يكي از راه‌هاي خوب براي علاقمند كردن كودكان و نوجوانان استفاده از ميني بسكتبال است. ميني بسكتبال ضمن پرورش روحيه و جسم سالم، براي كودك سرگرم‌كننده و به رشد عمومي او سرعت مي‌بخشد. به همين خاطر اولين موردي كه خانواده‌ها با آن مواجه مي‌شوند، اينكه كودكانشان داراي روحيه اجتماعي، برخورد مناسب، شادابي و علاقمندي زيادتري باشند كه يقيناً در اين زمينه نقش مربي حساس و تعيين‌كننده است.

اسلاید 2 :

نونهالان روحيه بسيار لطيف همچون برگ گل دارند مربيان اين رشته عموماً بايد با خصائل و شرايط آنها كاملاً آشنا بوه و شرايطي را در زمان تمرين براي آنها آماده نمايند كه اين نونهالان جذب اين رشته ورزشي شوند.
تمرينات پايه بسكتبال بايد سرلوح كارهاي مربيان قرار گيرد يك نونهال كه علاقمند به ورزش بسكتبال شده است بايد تكنيك‌هاي فردي اعم از دريبلينگ، پاس، شوت، سه گام را كاملاً‌ آموخته و مدام تمرين نمايد آموزش ميني بسكتبال همچون شرايط نونهالاني كه تازه به مدرسه راه يافته‌اند را دارد معلم مدرسه و مربي ميني بسكتبال بايد با متانت و صبر و دقت آموزشي پايه‌اي را بكار گيرند و در اين راه شرايطي بايد ايجاد نمايند كه نونهالان علاقمندي بيشتري پيدا نمايند.

اسلاید 3 :

مربيان ميني بسكتبال بايد اهداف اين ورزش را در طول تمرينات بطور مداوم به شاگردان خود اختصاص دهد و آنها بايد درك كنند كه چرا اين رشته ورزشي را انتخاب نموده‌اند. آنگاه كه آموزش پايه‌اي بسكتبال در حد معقول قرار گرفت و نونهالان توانستند با توپ بيشتر حركات بسكتبال را انجام دهند مربيان بايد انها را با نحوه بازي كردن و سرانجام مسابقه دادن آشنا كنند و در اين ميان تعداد ي از اين نونهالان مي‌توانند با ابتكارات خود به زيبائي اين ورزش رونق بيشتري به پردازند.

اسلاید 4 :

صحيح ميني بسكتبال زمينه را براي بويايي و رشد نونهالان و شركت در دوره‌هاي سني بالاتر آماده مي‌كنند و اين روند تا زماني كه آنها بتوانند در مقاطع بالاتر در تيم‌هاي مختلف شرك كنند و سرانجام مي‌تواند اميدوار بود كه همچون گذشته تيمي با قدر و شرايط مطلوب در شهرمان بوجود آيد كه باعث افتخارات بي‌شمار گردد. به‌ همين جهت مسئولان ورزش اين شهر و مسئولان هيات بسكتبال اداره تربيت‌بدني راهكارهايي را جهت در اختيار قراردادن وقت سالن‌هايي كه بشود در آن اين نونهالان را آموزش داد اقدام نمايند كه اين رشته مفرح و شادي‌بخش بار ديگر باعث شادماني و خوشحال اهالي طرف‌دار اين ورزش گردد.

اسلاید 5 :

—مینی‌بسكتبال ورزشی است كه براساس بازی بسكتبال و برای بازیكنان 11 و 12 سال طرح‌ریزی شده است.

—هر تیم شامل 12 بازیكن، یك مربی و یك سرپرست خواهد بود.

—اندازه زمین 26 متر × 14 متر می‌باشد. خطوط زمین مینی‌بسكتبال با آنچه در زمین بسكتبال ترسیم می‌شود مشابه است.

—تخته‌ها بطور قائم در انتهای زمین قرار داده شده و با خطوط اصلی موازی است ـ اندازة تخته 9/0 × 20/1 متر می‌باشد ـ

اسلاید 6 :

—ارتفاع حلقه تا زمین 60/2 متر با قطر 45/0 متر می‌باشد.

—توپ با محیط 73 سانتی‌متر و وزن 5/475 گرم برای مینی‌بسكتبال استفاده می‌گردد.

—زمان بازی 4 كوارتر 10 دقیقه‌ای است كه زمان استراحت بین كوارترهای اول و دوم ـ سوم و چهارم 2 دقیقه و زمان استراحت بین كوارتر دوم و سوم (نیمه) 10 دقیقه می‌باشد.

اسلاید 7 :

—زمان استراحت هر تیم در كوارترهای اول و دوم و سوم 1 بار و در كوارتر چهارم 2 بار می‌باشد.

—تعویض بازكنان تیم مینی‌بسكتبال همانند بازی بسكتبال آزاد می‌باشد.

—مقررات فنی بازی مینی‌بسكتبال همانند بازی بسكتبال اجرا می‌شود كه توصیه می‌شود این قوانین باگذشت بیشتری از طرف داوران اجرا شود.

—خطاها و جریمه‌ها همانند بازی بسكتبال اجرا می‌شود با توجه به این موارد كه داوران نباید روی خطاهایی كه اثر چندانی ندارند سختگیری كنند و همواره به خاطر داشته باشند كه دوست بازیكنان باشند نه یك داور خشك.

—قانون 3 ثانیه تنها در موارد زیر اعمال شود: الف) وقتی بازیكن قد بلندی در زمین حضور داشته باشد. ب) وقتی یكی از بازیكنان با هدف دریافت توپ مدت زیادی در منطقه 3 ثانیه قرار بگیرد.

—قانون 2 ثانیه تنها در موارد زیر اجرا خواهد شد: الف) وقتی در نتیجه تاكتیك مشخصی صورت بگیرد. ب) وقتی در نتیجه دفاع عالی سیستم حریف صورت گیرد.

اسلاید 8 :

ابعاد و مساحت زمین مینی بسکتبال

 تعریف مینی بسکتبال
مینی بسکتبال ورزشی است که از بازی بسکتبال الگوبرداری شده است، تا در آن آموزشهای لازم جهت یادگیری بسکتبال برای کودکان گنجانده شود. قوانین این رشته مشابه رشته اصلی بسکتبال می باشد، اما اندکی تغییر جهت سهل و ساده شدن آن در نظر گرفته شده است. یادگیری این قوانین برای بازیکنان الزامی است، چه کودک شما برای لیگ بازی کند و ا تنها برای تفریح از آن استفاده کند.

اسلاید 9 :

قوانین مینی بسکتبال

مقررات فنی بازی مینی‌بسكتبال همانند بازی بسكتبال اجرا می‌شود. هر تیم 12 بازیكن، یك مربی و یك سرپرست دارد.  توصیه می‌شود این قوانین با گذشت بیشتری از طرف داوران اجرا شود. خطاها و جریمه‌ها همانند بازی بسكتبال اجرا می‌شود با توجه به این موارد كه داوران نباید روی خطاهایی كه اثر چندانی ندارند سختگیری كنند و همواره به خاطر داشته باشند كه دوست بازیكنان باشند نه یك داور خشك. قانون 3 ثانیه تنها در موارد زیر اعمال شود: الف) وقتی بازیكن قد بلندی در زمین حضور داشته باشد. ب) وقتی یكی از بازیكنان با هدف دریافت توپ مدت زیادی در منطقه 3 ثانیه قرار بگیرد.قانون 2 ثانیه تنها در موارد زیر اجرا خواهد شد: الف) وقتی در نتیجه تاكتیك مشخصی صورت بگیرد. ب) وقتی در نتیجه دفاع عالی سیستم حریف صورت گیرد

اسلاید 10 :

 اندازه زمین بازی
زمین مینی بسکتبال بطور ویژه برای نوجونان و افراد خردسال طراحی شده است. ابعاد زمین استاندار برای یک بازی بسکتبال قانون مند، بر اساس استانداردهای فدراسیون بین المللی بسکتبال، برابر است با 28.042 متر طول و 14.935 متر عرض. در صورت رعایت تناسب طول و عرض می توان ابعاد زمین را تغییر داد، که این فاصله مابین 26 متر طول و 14 متر عرض تا  12  متر طول و7 متر عرض متغیر است. طول خط پرتاب آزاد از خط پشتی  برابر با 3.962 متر می باشد. خط پرتاب و همچنین پرتاب سه امتیازی در بازی مینی بسکتبال وجود ندارد. سایر خطوط زمین مینی‌بسكتبال مشابه با  خطوط زمین بسكتبال است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید