بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نور یکی از شکل های انرژی است.برای این که ما جسمی را ببینیم باید به آن نور بتابد، آن نور بازتابش پیدا می کند و اگر نور بازتابش شده به چشم ما برسد می توانیم آن جسم را ببینیم.خورشید و ستارگان یک چشمه ی نور طبیعی هستند اما بعضی چشمه های نور مصنوعی اند یعنی انسان آن ها را ساخته است، مثل لامپ یا شمع،چراغ های روغنی و نفتی قدیمی.

اسلاید 2 :

نور رنگ های مختلفی دارد.مثل نوری که از خورشید به زمین می رسد.آیا تا کنون نور رنگی دیده اید؟شاید بعضی لامپ ها نور رنگی داشته باشند،مثل زرد یا سپید.

اسلاید 3 :

در آزمايشگاه ، نور را به كمك وسيله اى به نام منشور می توان تجزيه كرد؛ يعنى، رنگهاى مختلف آن را از هم جدا كرد.

اسلاید 4 :

اگر پس از باران هوا آفتابی شود ،نور خورشید به ذره های ریز باران که هنوز وجود دارند می تابد . آن ذره ها هم مانند منشور نور را تجزیه می کنند و همین می شود که رنگین کمان به وجود می آید.

اسلاید 5 :

وقتی که نور خورشید به عدسی می تابد ،عدسی نور خورشید را در یه مکان متمرکز و جمع می کند و در آن نقطه گرمای بسیاری به وجود می آید به این نقطه کانون عدسی می گویند.اگر یک کاغذ را روی کانون عدسی نگه داریم آن می سوزد.کوره ی آفتابی هم دقیقا همین کار را می کند و نور را در یک نقطه متمرکز می کند.به کمک عدسی می توان اجسام را روی پرده نمایش داد.

اسلاید 6 :

عدسی ها در شکل و اندازه های گوناگون می سازند و آن ها را در بسیاری از کارها به کار می برند،مثل عکاسی، فیلم برداری،ستاره شناسی و دانشمندانی که در بعضی کار ها از میکروسکوپ استفاده می کنند.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید