بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

شرکت Napster (خوانده شده به دادگاه)

Napster شرکت تازه تأسیسی بوده که به مباشرت و معاونت در نقض کپی رایت متهم گشته است به این شرح که با استفاده نرم  افزار fi e – sharing  در سایت اینترنتNapster ، کاربران را قادر می ساخته تا فایل‌های mp3 را بدون پرداخت هیچ هزینه ای کپی کنند.

fi e sharing  : استفاده از فایل‌های کامپیوتری در شبکه‌ها به طوری که فایل‌ها را در کامپیوتر مرکزی یا سرویس دهنده، قرار داده و در چند کامپیوتر دیگر نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.

اسلاید 2 :

 شرکتA&M Records (شاکی)

شرکت های ضبط و پخش موسیقی بوده‌ که دارای کپی رایت در زمینه‌های مختلف موسیقی و آثار صوتی بودنده‌اند. آن‌ها ابتدا در دادگاه بخش ایالات متحده، اقامه‌ي دعوا نموده  و به طرح ادعای مسئولیت شرکت Napster پرداختند، مبنی بر این که کاربران، فایل‌های mp3 موسیقی را که دارای کپی رایت هستند، بدون مجوز دانلود و آپلود می‌كرده‌اند.

اسلاید 3 :

رای ابتدایی دادگاه

دادگاه بخش ایالات متحده در تصمیم و رأی ابتدایی خود علیه Napster رأی صادر نموده و در آخر ذکر کرده است که رأی صادره قابل استیناف و تجدید نظر است.

دردادگاه استیناف

  1. شاکی ابتدا باید نقض مستقیم کپی رایت را به اثبات برساند
  2. مسئولیت شخصی و مشترک نقض کنندگان کپی رایت را ثابت کند

   نقض کنندگان این حقوق انحصاری با بنا نهادن دفاع خود بر مبنای استفاده‌ی منصفانه و اثبات آن، از اتهام ناشی از نقض کپی رایت تبرئه می‌شوند. 

 

اسلاید 4 :

استفاده‌ي منصفانه بر مبنای چهار عامل بنا نهاده شده است:

1-هدف و مشخصه های استفاده

2- ماهیت اثر واجد حق کپی رایت

3- مقدار و میزان آثار دارای حق کپی رایت که توسط متهم، مورد استفاده غیر مجاز قرار گرفته است .

4-  تأثیر استفاده از آن در عرصه‌ي بازار بالقوه و همچنین ارزش آثار مشمول کپی رایت  

اسلاید 5 :

نگاهی به پرونده شرکت Sony علیه شرکت یونیورسال

علت شکایت شرکت سونی از شرکت یونیورسال:

 شرکت یونیورسال به تولید و عرضه‌ی نوارهای ویدئویی با قابلیت ضبط کارهای که واجد کپی رایت مبادرت ورزیده بوده‌اند

رای دادگاه:

دادگاه فوق چنین نتیجه گیری کرده است که هدف غیر تجاری نوارهای ویدئویی به علاوه‌ی عدم وجود لطمه و آسیب به بازار تولیدات دارای کپی رایت نشان دهنده‌ي استفاده‌ی منصفانه بوده و لذا ادعای نقض مستقیم کپی رایت را رد كرده است

اسلاید 6 :

نگاهی به پرونده شرکت Campbe علیه گروه موسیقی rose

علت شکایت شرکت Campbe از گروه موسیقی rose :

شاکی که یک کمپانی صوتی بوده، دعوایی را علیه گروه موسیقی طرح کرده و ادعا كرده است که خواندگان ، آوازی را اجرا کرده اند که کپی رایت یکی از موسیقی های آن‌ها را نقض کرده است.

رای دادگاه:

این دادگاه بر اساس چهار فاکتور استفاده‌ی منصفانه ، چنین نظر داده است که گرچه شرکت موسیقی rose از کارهای واجد کپی رایت استفاده تجاری نموده است ، اما چون استفاده‌ي جدید آن شرکت، با تغییر شکل آن‌ها همراه بوده، لذا استفاده‌ منصفانه بوده و ناقض حقوق نيست.

اسلاید 7 :

رای دادگاه در زمینهاستفاده منصفانه

     در ارزیابی معیار ها، دادگاه چنین نتیجه گرفته است که دانلود کردن فایل‌های mp3 باعث تغییر شکل کار نمی‌شوند و کاربران Napster از کارهای واجد کپی رایت ، استفاده ی تجاری نموده‌ و در اعمال و سنجش دومین و سومین فاکتور، دادگاه نظر داده است که کارهای موسیقی به نحو طبیعی و به شکلی کاملاً ابداعی خلق شده و کاربران ناپستر آن‌ها را به طور كامل دانلود کرده‌اند و سرانجام در راستای اعمال فاکتورآخر، دادگاه چنین تشخیص داده است که ناپستر از طریق تولید دوباره‌ي سی دی ها و فروش آن‌ها در بین دانشجویان کالج، به بازار کارها و تولیدات شاکی لطمه وارد کرده و از این طریق مانع ورود ایشان به بازار دیجیتالی دانلود کردن شده‌اند.

اسلاید 8 :

رای دادگاه در زمینه مسئولیتشخصی و مشترک

این دادگاه تشخیص داده است که متهم نسبت به نقض مستقیم کپی رایت توسط کاربران خود واجد علم واقعی و عملی بوده و به طور مادی و با ایجاد سایت و فراهم کردن ابزار و وسایل، در نقض کپی رایت توسط کاربران مشارکت داشته‌اند و شاکی با موفقیت به اثبات رسانده‌اند که در طرح ادعای نقض حقوق خود محق هستند. لذا چنین نظر داده است که آن‌ها با این عمل به منافع مادی رسیده اند و از آنجایی که نقض کننده ، قدرت تعیین موقعیت و مکان یابی نقض کنندگان کپی رايت و کاربران ناپستر را داشته است، بنابر این از توانایی نظارت بر آن‌ها برخوردار بوده است.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید